چگونه در آی‌فون تماس‌های مزاحم را به‌صورت خودکار بلاک کنیم؟

هیچ‌چیز بدتر از یک تماس تلفنی مزاحم یا اسپم نیست، خصوصا اگر در ابتدا ندانید که این شماره ممکن است یک مزاحم باشد. اما به لطف یک برنامه رایگان، شما از این پس قادر هستید تا قبل از پاسخگویی به تماس، از مزاحم بودن یا نبودن آن مطلع شده و اگر خواستید آن شماره را برای همیشه بلاک نمایید.

سیستم عامل iOS به شما اجازه می‌دهد تا شماره‌های مشخصی را وارد کرده و آن‌ها را بلاک نمایید، اما هنوز هیچ‌ راهی به منظور تشخیص تماس‌های اسپم یا مزاحم و بلاک کردن خودکار آن‌ها در این سیستم عامل در نظر گرفته نشده است. خوشبختانه برنامه‌های جانبی مختلفی در این زمینه وجود دارد که یکی از بهترین‌ آن‌ها اپلیکیشن Hiya است. این اپ رایگان بوده و هر کاربر به‌راحتی می‌تواند با آن کار کند.

پس از دانلود برنامه و نصب آن، برنامه را اجرا کرده و بر روی دکمه Get Started در انتهای صفحه، لمس نمایید.

در صفحه بعدی، شماره سیم‌کارت خود را وارد نمایید و بر روی دکمه Next لمس نمایید.

Hiya به شماره وارد شده شما یک کد متنی ارسال می‌کند تا شماره احراز هویت شود. این کد را در صفحه پیش‌رو در اپلیکیشن وارد کرده و بر روی دکمه Continue کلیک نمایید.

در مرحله بعدی اپلیکیشن از شما درخواست دسترسی به مخاطبین را طلب می‌کند. این مرحله کاملا اختیاری بوده و اگر از این اپ صرفا برای شناسایی تماس‌های مزاحم و بلاک کردن آن‌ها استفاده می‌کنید، نیازی به تایید این دسترسی نیست. اما اگر می‌خواهید کمی جلوتر رفته و بفهمید شماره تماس گیرنده مربوط به چه شخصی است، باید اجازه دسترسی به مخاطبین گوشی را به اپلیکیشن بدهید.

پس از آن، شما می‌توانید اعلان‌ها را فعال نمایید تا زمانی که لیست تماس‌های شما تغییری پیدا کرد، از آن مطلع شوید. در غیر این‌صورت باید اپ را اجرا کرده و بر روی تب Protect واقع در انتهای صفحه لمس کنید تا تغییرات این لیست به‌صورت دستی به‌روزرسانی شوند.

پس از انجام این کار، شما باید به بخش تنظیمات آی‌فون خود رفته و گزینه Call Blocking & Identification را برای اپلیکیشن فعال نمایید. بدین منظور Settings را باز کرده و به قسمت Phone بروید.

در این صفحه بر روی گزینه Call Blocking & Identification لمس کنید.

حالا باید بر روی دکمه‌ای که در روبه‌روی نام Hiya قرار گرفته، لمس کرده و آن را به حالت فعال درآورید.

تمام مراحل انجام شده و اکنون می‌توانید به اپلیکیشن بازگردید. با کلیک بر روی تب Options می‌توانید تغییراتی را در تنظیمات برنامه اعمال کنید.

در این بخش قادر خواهید بود تا معین کنید در هنگام دریافت تماس‌های مزاحم، مشکوک و یا جعلی چه اتفاقی بیفتد.

تنها در صورتی که بلاک کردن تماس‌های مزاحم را به‌صورت خودکار بگذارید، آن‌ها را دیگر مشاهده نخواهید کرد، در غیراین‌صورت تماس‌های مذکور به همراه یک علامت هشدار نمایش داده می‌شوند.

کارکرد اصلی این برنامه بسیار ساده بوده و خیلی راحت می‌توانید از آن استفاده نمایید. همچنین ویژگی‌های دیگری مانند قابلیت جستجوی یک شماره ناشناس برای این‌که بفهمید آن شماره متعلق به چه کسی است، در آن موجود بوده و بسیار کاربردی خواهد بود. البته گاهی اوقات این ویژگی‌ها به درستی عمل نمی‌کنند و فقظ منطقه آن شماره به شما نمایش داده می‌شود. اما اگر هدف شما خلاص شدن از شر تماس‌های مزاحم یا اسپم باشد، این اپلیکیشن کار خود را خیلی خوب انجام می‌دهد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH