هشدار اوباما به مدیرعامل فیس‌بوک مبنی بر جدی گرفتن تهدید اخبار جعلی

در طی ماه‌های اخیر، صحبت‌هایی درخصوص این مسئله که آیا انتشار اخبار جعلی و اطلاعات نادرست در فیس‌بوک، بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا تاثیر گذاشته یا خیر، مطرح شده است. اما زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، هرگونه ادعا در این رابطه را “غیرعاقلانه” می‌داند.

اما طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا، به زاکربرگ هشدار داده که تهدید اخبار جعلی می‌بایست به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد. در گزارش واشینگتن پست آمده است که اوباما در حاشیه یک اجلاس، به زاکربرگ عنوان کرد که تهدید اخبار جعلی و انتشار اطلاعات نادرست سیاسی را جدی بگیرد. وی افزود در صورتی‌که دولت و فیس‌بوک نتوانند این مسئله را مهار کنند، به احتمال فراوان شرایط در انتخابات ریاست جمهوری بعدی، بدتر خواهد شد.

اخبار جعلی

به گفته منبع خبری یاد شده، پس از ردوبدل شدن دیدگاه‌ها، زاکربرگ پذیرفت که اخبار جعلی یک مسئله نوظهور است، با این‌حال، خطاب به اوباما عنوان کرد که این مشکل، چندان فراگیر نیست و یک راهکار آسان برای حل آن وجود ندارد. گفتنی است این گفت‌وگو در یکی از هتل‌های واقع در شهر لیما کشور پرو و در طی اجلاسی که سران کشورها در آن حضور داشتند، انجام شد.

فیس‌بوک اخیرا تلاش‌های گسترده‌ای را به‌منظور مبارزه با گسترش اخبار جعلی بر روی پلتفرم خود انجام داده است که از میان این موارد، می‌توان به راه‌اندازی کمپینی برای کمک به کاربران به منظور شناسایی اخبار جعلی اشاره کرد. به اعتقاد برخی‌ها، تلاش‌های فیس‌بوک در این زمینه کافی نبوده و تنها با گذشت زمان مشخص خواهد شد که این اقدامات تا چه اندازه در جلوگیری از بروز دوباره چنین اتفاقاتی موثر خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH