اندازه قلب به عنوان یک ویژگی امنیتی بیومتریک

اندازه قلب به عنوان یک ویژگی امنیتی بیومتریک توسط محققان آزمایش شد

زمانی‌که بحث ویژگی‌های امنیتی بیومتریک پیش می‌آید، افکارمان به روش‌هایی مانند سیستم تشخیص اثر انگشت، اسکنر عنبیه‌ چشم و یا تشخیص چهره معطوف می‌شود که این روزها خبرهای زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. به‌تازگی محققان از اندازه قلب به عنوان یک ویژگی امنیتی بیومتریک جدید بهره گرفتند که ممکن است جایگزین روش‌های کنونی شود.

جالب است بدانید که اندازه و شکل قلب هر فرد مانند اثر انگشتش منحصر به خودش بوده و از آن‌جایی‌‌که این اندازه و شکل به‌طور طبیعی در طول حیات تغییر نمی‌کند (مگر در بیماری‌های قلبی)، می‌توان به کارآمدی این روش اذعان کرد. مطابق اطلاعات منتشر شده توسط Engadget، محققان دانشگاه Buffalo نمونه جدیدی از سیستم‌های امنیتی را آزمایش کردند که در آن از اندازه قلب به عنوان یک ویژگی امنیتی بیومتریک برای تشخیص این‌که چه کسی هستید، استفاده می‌شود.

اندازه قلب به عنوان یک ویژگی امنیتی بیومتریک

در این روش از یک رادار داپلر سطح پایین استفاده می‌شود که دائما ابعاد قلب شما را اسکن کرده و تا زمانی‌‌که در مقابل رایانه‌ خود نشسته‌ و موقعیت مناسبی داشته باشید، می‌توانید از این قابلیت امنیتی استفاده کنید. قدرت سیگنال‌های این سیستم حتی از امواج وای‌فای نیز ضعیف‌تر بوده و هیچ‌گونه خطری برای انسان ندارد و عملیات شناسایی در کمتر از 8 ثانیه انجام خواهد شد.

برای نمونه اگر شما مجبور شوید که از مقابل رایانه خود کنار بروید، این قابلیت امنیتی باعث می‌شود که رایانه شما به‌طور خودکار قفل شود و زمانی‌که دوباره در مقابل رایانه قرار گرفتید، قلب شما با استفاده از رادار داپلری که در آن قرار گرفته، قفل دستگاه را باز می‌کند.

از این سیستم بیومتریک می‌توان برای احراز هویت افراد در فرودگاه‌ها نیز استفاده کرد. ظاهرا افرادی که تحت بررسی این سیستم قرار می‌گیرند باید فاصله‌ای کم‌تر از 98 فوت (حدود سی متر) با این دستگاه داشته باشند. در حال حاضر تحقیقات به سمتی پیش می‌رود که بتوان اسکنرهای این سیستم را به اندازه‌های کوچک‌تری تبدیل کرد، به طوری‌که در گوشه‌ صفحه کلید رایانه تعبیه شود. در پایان باید اشاره کنیم که مطابق آزمایشات انجام شده، دقت این سیستم بیش از 98 درصد است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH