پیکسل 2

مشخصات گوشی پیکسل 2 فاش شد؛ حذف جایگاه سیم‌کارت و جک 3.5 میلی‌متری صدا!

یکی از مورد انتظارترین دستگاه‌های سال جاری، گوشی‌های پیکسل 2 گوگل هستند که به‌زودی معرفی خواهند شد ولی پیش از رونمایی رسمی، مشخصات پرچمداران این غول جستجوی اینترنتی فاش شده است. حتما به‌خاطر دارید که چندی پیش گزارشی مبنی‌بر حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا در گوشی پیکسل 2 منتشر شد و اکنون جالب است بدانید در این اسمارت‌فون خبری از جایگاه سیم‌کارت نیز نخواهد بود!

براساس اطلاعات جدید، پرچمدار امسال گوگل با یک eSIM یعنی سیم‌کارت جاساز شده (embedded SIM card) در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد و خریداران می‌توانند به آسانی اپراتور دل‌خواه خود را برای دریافت خدمات انتخاب نمایند و حتی بدون نیاز به تعویض سیم‌کارت اپراتور خود را تغییر دهند. این قابلیت دقیقا همان امکانی است که در اسمارت‌واچ جدید کمپانی اپل وجود دارد. البته این اطلاعات هنوز به‌صورت رسمی تایید نشده و ممکن است در کنار این قابلیت، یک جایگاه مخصوص سیم‌کارت هم در این گوشی قرار گرفته باشد.

گفته می‌شود که هر دو دستگاه پیکسل 2 و پیکسل 2 XL به تراشه اسنپدراگون 835 مجهز خواهند شد و در پنل جلویی آن‌ها اسپیکرهای استریو خودنمایی می‌کنند. مدل پایه این اسمارت‌فون از نمایشگری با رزولوشن 1080p بهره می‌برد، درحالی‌که صفحه نمایش برادر بزرگ‌تر دارای رزولوشن QHD بوده و از محدوده رنگ گسترده‌‌‌تر از نمونه‌های موجود در بازار پشتیبانی خواهد کرد.

پیکسل 2

باید افزود که هر دو گوشی با استفاده از گوریلا گلس 5 محافظت می‌شوند و گواهی مقاومت در برابر آب IP67 را نیز کسب کرده‌اند. نسل بعدی گوشی‌های پیکسل هم در پنل پشتی و هم در بخش جلویی از یک دوربین بهره می‌برند که لنز هردوی آن‌ها به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده و خبری از به‌کارگیری دوربین دوگانه در پرچمداران سال 2017 گوگل نیست.

از دیگر مشخصات این دو محصول می‌توان به وجود یک باتری 2700 میلی‌آمپری در نسخه پایه و استفاده از یک باتری 3250 میلی‌آمپری در نسخه بزرگ‌تر اشاره کرد، هنوز صحبتی از وجود قابلیت شارژ بی‌سیم به میان نیامده است. حافظه داخلی دو پرچمدار مورد بحث نیز بسته به‌ نیاز کاربر 64 یا 128 گیگابایت خواهد بود و لازم به ذکر است که خریداران این دو گوشی هوشمند می‌توانند تا سال 2023 به‌طور نامحدود از فضای ابری گوگل استفاده کنند.

در آخر باید اشاره‌ای هم به قابلیت لبه فعال (Active Edge) کمپانی اچ‌تی‌سی نمود که احتمالا در نسل جدید گوشی‌های پیکسل به‌کار گرفته شود و با استفاده از آن بتوان دستیار شخصی گوگل را فعال یا بخش‌های مختلفی از گوشی را کنترل کرد.

2 در مورد “مشخصات گوشی پیکسل 2 فاش شد؛ حذف جایگاه سیم‌کارت و جک 3.5 میلی‌متری صدا!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH