اپل از عرضه آی‌فون 5.3 اینچی اولد در سال آینده منصرف شد؛ آی‌فون 6 اینچی جایگزین می‌شود

براساس آخرین گزارش‌ها، کمپانی اپل در سال آینده آی‌فونی کوچک‌تر از آی‌فون X امسال که به نمایشگر اولد 5.8 اینچی مجهز است، تولید نخواهد کرد. طبق گفته تامین‌کنندگان قطعات محصولات هوشمند، در سال آینده دیگر شاهد عرضه آی‌فون کوچکی مجهز به پنل جلویی بدون حاشیه نخواهیم بود چراکه این روزها، خریداران گوشی‌های هوشمند به انتخاب مدل‌هایی با نمایشگرهای بزرگ و بدون حاشیه روی آورده‌اند و اپل نیز قصد دارد تا مطابق با سلیقه خریداران محصولات خود را روانه بازار کند.

گزارش‌های منتشر شده در هفته‌های اخیر حاکی از آن بود که اپل تولید سه مدل پنل با ابعاد 5.28، 5.85 و 6.46 اینچی را به شرکت‌های سامسونگ و دیگر تولیدکنندگان نمایشگرهای موبایل سفارش داده است. اما مسئله‌ای که بیش از همه در این گزارش توجه ما را به خود جلب می‌کند این است که پنل 6 اینچی ادعا شده، احتمالا از نوع LCD خواهد بود و مسئولیت تولید آن نیز برعهده شرکت Japan Display است. این در حالی بوده که اخیرا در خبرها آمده بود که تمامی‌آی‌فون‌های 2018 کمپانی اپل به نمایشگرهای اولد مجهز می‌شوند.

آی‌فون

با این‌حال، اگر اپل بتواند طراحی بدون حاشیه را بر روی نمایشگر 6.46 اینچی پیاده و آن را در شاسی با ابعاد تقریبی آی‌فون 8 پلاس تعبیه کند، قطعا مورد استقبال علاقه‌مندان محصولات این شرکت قرار خواهد گرفت که در کنار آی‌فون Xs (و یا هر نامی‌که اپل برای محصول جدید خود درنظر می‌گیرد) فروش بالایی را برای این کمپانی به‌دنبال خواهند داشت.

اپل برای دستیابی به این طراحی، می‌بایست از نسبت ابعاد 2:1 و پنل 6 اینچی جدیدی که اخیرا توسط شرکت Japan Display رونمایی شده، استفاده کند. تنها بازنده این تصمیم اپل، تولیدکنندگان کره‌ای خواهند بود چراکه به جای عرضه دو یا سه مدل مجهز به نمایشگر اولد، تنها یک مدل تحت این فناوری عرضه خواهد شد.

در هر صورت اگر این تصمیم عملی شود، شاهد تغییری بزرگ در طراحی گوشی‌های آی‌فون خواهیم بود. همچنین اگر اپل از نمایشگر بزرگ در یک بدنه نسبتا کامپکت استفاده کند، دیگر دکمه هوم نیز در مدل‌های سال آینده این شرکت جایی نخواهد داشت و از تکنولوژی Face ID برای این منظور استفاده خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH