چگونه رمز وای‌فای خود را توسط آی‌فون با افراد دیگر به‌ اشتراک بگذاریم؟

اگر یکی از اعضای خانواده یا فامیل به منزل شما آمده و قصد استفاده از اینترنت وای‌فای شما را داشته باشد، سیستم عامل iOS 11 این کار را بسیار آسان‌تر کرده است. با استفاده از قابلیت کارآمدی که در این نسخه ارائه شده شما می‌توانید رمزعبور وای‌فای خودتان را به‌راحتی به اشتراک بگذارید.

معمولا روال عادی به این صورت است که دوست شما رمزعبور وای‌فای را درخواست می‌کند. شما این رمزعبور را به وی اعلام کرده و او هم رمز مذکور را در دستگاه خود تایپ می‌نماید. این فرآیند اگر از رمزعبور امن و پیچیده‌ای استفاده می‌کنید، کمی آزاردهنده خواهد بود. خوشبختانه iOS 11 شما را از به یاد سپردن چنین رمزهای عبوری بی‌نیاز کرده و به‌راحتی می‌توانید با طی مراحل زیر آن رمزها را در اختیار دوستان‌تان قرار دهید.

  • فرد باید از سیستم عامل مک یا iOS به ترتیب با نسخه‌های High Sierra و iOS 11 در دستگاه خود استفاده نماید.
  • فرد باید جزو لیست مخاطبین شما باشد.
  • قابلیت بلوتوث باید در هر دو دستگاه فعال باشد.
  • دستگاه شما باید به شبکه وای‌فای وصل باشد تا بتوانید رمزعبور را با این فرد به اشتراک بگذارید.

پس از کسب اطمینان از برقراری شرایط فوق، می‌توانیم کار را شروع نماییم.

اول از همه، مطمئن شوید گوشی آی‌فون شما روشن بوده و از حالت قفل خارج شده باشد. حال از فرد مورد نظر بخواهید از بخش Settings > Wi-Fi شبکه وا‌ی‌فای شما را انتخاب کند تا پنجره درخواست رمزعبور ظاهر شود.

به فرد مورد نظر کمی نزدیک‌تر شوید تا دو دستگاه ارتباط بهتری داشته باشند. از آن‌جایی که این ارتباط از نوع بلوتوث بوده، نیازی نیست که دقیقا دو دستگاه به یکدیگر متصل شوند، اما فضایی به اندازه یک اتاق، مناسب محسوب خواهد شد. زمانی که پنجره درخواست رمزعبور در دستگاه فرد مقابل نمایان شد، در گوشی شما پیغامی مبنی بر تمایل به اشتراک‌گذاری رمزعبور با وی ظاهر خواهد شد. بدین منظور کافیست بر روی دکمه Share Password لمس کنید.

اگر این پیغام را مشاهده نکردید، می‌توانید یک‌ بار گوشی را قفل و مجددا باز کنید تا این پیغام را ببینید.

اگر از یک کامپیوتر مک استفاده می‌کنید و قصد دارید رمزعبور شبکه بی‌سیم خود را با فرد دیگری به اشتراک بگذارید، می‌توانید از اعلانی که در گوشه راست و بالا ظاهر می‌شود، استفاده نمایید. بدین منظور بر روی گزینه Share کلیک کنید.

زمانی که اشتراک‌گذاری انجام شد، رمزعبور به‌صورت خودکار در کادر مخصوص در گوشی فرد مورد نظر وارد شده و وی قادر خواهد بود تا از اینترنت بی‌سیم شما استفاده کند.

5 در مورد “چگونه رمز وای‌فای خود را توسط آی‌فون با افراد دیگر به‌ اشتراک بگذاریم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH