ویندوز 10 موبایل آخرین تلاش مایکروسافت برای حضور در بازار گوشی‌های هوشمند

در اولین روزهای شروع به کار سیستم عامل‌های موبایلی، مایکروسافت کار خود را همگام با دیگر رقبا آغاز کرد. در همین خصوص Windows Mobile، Windows Phone و در نهایت Windows 10 Mobile از جمله تلاش‌های شرکت برای جلب نظر کاربران این حوزه بوده است. متاسفانه علی‌رغم تمامی تلاش‌های مایکروسافت، سیستم عامل‌های تولیدی این شرکت مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

در توییت اخیری که توسط Joe Belfiore، مدیر طراحی و تولید نرم‌افزاری مایکروسافت، منتشر شد، Windows 10 Mobile آخرین تلاش این شرکت در این حوزه بیان شده است. وی در پاسخ به سوالی در مورد پشتیبانی از این پلت‌فرم گفته است:

البته که ما از این سیستم عامل پشتیبانی خواهیم کرد؛ حل مشکلات باگ‌ها، بروزرسانی‌های امنیتی و … . اما تمرکز شرکت بر روی اضافه کردن ویژگی‌های جدید نخواهد بود.

به نظر می‌رسد این حرف همسو با گفته‌های برخی تحلیل‌گران باشد که عنوان کرده بودند مایکروسافت از تجارت سخت‌افزار خارج و تمام تمرکز خود را بر حوزه نرم‌افزار خواهد گذاشت. و البته پایانی بر شایعاتی که بیان کرده بودند مایکروسافت در حال کار بر روی Surface Phone  است.

Belfiore همچنین در خصوص تلاش‌های صورت گرفته برای تولید نرم‌افزار در این حوزه گفته است:

ما به سختی تلاش خود را برای گسترش حوزه نرم‌افزاری انجام دادیم. پول خرج کردیم … برنامه تولید کردیم … اما تعداد کاربران برای جلب نظر دیگر شرکت‌ها در خصوص سرمایه‌گذاری در این زمینه بسیار کم بود.

البته هنوز هم چیزی قطعی نشده است، اما در حال حاضر کاربران این سیستم عامل نباید انتظار چندانی از آن داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH