یوبی‌سافت با بازخرید 4 میلیون سهام، به مقابله با توطئه شرکت Vivendi می‌پردازد

یوبی‌سافت به فکر بازخرید 4 میلیون سهام با هدف مهار شرکت ویوندی (Vivendi) است. برای بیش از یک سال، خانواده گیلمات که یوبی‌سافت را تاسیس نموده‌اند، در حال تلاش برای خاموش کردن خصومتی بوده که از سوی شرکت Vivendi، آن‌ها را هدف گرفته است. ویوندی، یک شرکت رسانه‌جمعی چند ملیتی است که در حوزه‌های تلویزیون، فیلم و بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کند. پس از آن که در سال گذشته مایکل گیلمات، کنترل کمپانی گیم‌لافت (Gameloft) را بر عهده گرفت، اکنون ویوندی چشمانش را به شرکت برادر خود دوخته است.

یوبی‌سافت

به‌منظور مهار تلاش خصمانه برای تصاحب یوبی‌سافت، امروز ایو گیلمات (Yves Guillemot)، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که کمپانی در فکر بازخرید 4 میلیون سهام خود است. برنامه بازخرید سهام که ماه گذشته توسط سهام‌داران در مجمع عمومی شرکت مورد تایید قرار گرفته، توسط یک موسسه ارائه‌دهنده خدمات سرمایه‌گذاری که هنوز نام آن مشخص نیست، تسهیل خواهد شد. بازخرید سهام فوق، شامل 10 درصد از سهام شرکت است که پس از مالکیت توسط کمپانی، کنسل خواهد شد. در واقع با این عمل، بخشی از سهام را از گردش خارج نموده و به منظور حل مشکل و عدم امکان خرید توسط Vivendi یا هر شرکت دیگری، آن‌ها را از دسترس خارج می‌کنند. انتظار می‌رود این فرآیند تا انتهای سال تکمیل شود.

درحال حاضر، Vivendi مالک 27 درصد از 30 درصد سرمایه سهام یوبی‌سافت است که براساس قانون فرانسه، بایستی قبل از طرح پیشنهاد خریداری کمپانی، آن میزان سهام را تحت مالکیت خود داشته باشد. از گردش خارج نمودن این سهام، در مسیر طرح‌های تجمیع برای تصاحب یوبی‌سافت، موانع اساسی ایجاد می‌کند.

جالب این‌که براساس اظهارات بلومبرگ، تا این لحظه شرکت ویوندی در مورد ارائه یا عدم ارائه پیشنهاد خرید به یوبی‌سافت فکر نکرده است. اگرچه در صورتی‌که این کار را انجام دهد، بازخرید این سهام احتمالا به جای مانعی دائمی، تنها عقب‌گردی موقت خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH