نکات و ترفندهای کاربردی برای استفاده بهتر از گلکسی نوت 8 سامسونگ

کلی پول داده‌اید تا جز اولین خریداران خوش‌ شانس فبلت گلکسی نوت 8 باشید! جعبه گوشی را باز کرده و تنظیمات ابتدایی را انجام ‌می‌دهید و سخت مشغول کشف امکانات و قابلیت‌های این پرچمدار قدرتمند سامسونگ می‌شوید. اگرچه شاید موفق به یافتن بیشتر این قابلیت‌ها شوید اما ممکن است چند مورد نیز از دست‌تان در برود.

با وجود قلم فوق‌العاده S Pen و تقریبا به‌روزترین نسخه اندروید موجود، سامسونگ ویژگی‌های بسیاری را در گلکسی نوت 8 برای کاربران تدارک دیده که ممکن است برخی از آن‌ها در زیر رابط کاربری گوشی پنهان باشند.

اما نگران نباشید، در این مطلب شما را با چند مورد از نکات و ترفندهای اصلی این فبلت دوست‌داشتنی آشنا می‌کنیم تا تجربه‌ای بهتر و کارآمدتر را با آن داشته باشید.

1) از بیکسبی استفاده کنید

اگر قبل از این با گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ خصوصا گلکسی S8 و S8 پلاس کار کرده باشید، احتمالا با بیکسبی آشنایی خوبی دارید. بیکسبی (Bixby) نام دستیار صوتی و مجازی سامسونگ است که مشابه سیری اپل یا دستیار گوگل در اکثر دستگاه‌های اندرویدی کار می‌کند.

بیکسبی ارزش امتحان کردن را دارد، با استفاده از این دستیار هوشمند می‌توانید موسیقی، روتین‌های روزمره و چند مورد دیگر را کنترل و مدیریت کنید. حتی قابلیتی با عنوان Bixby Vision ارایه شده که پس از ثبت تصویر توسط شما اگر در مکان خاصی باشید، بیکسبی آن را شناسایی می‌کند و یا اگر از متن یا توضیحات یک محصول عکس گرفته باشید آن را برای شما ترجمه می‌کند.

این ویژگی خصوصا در زمان سفر و مواقعی که به دنبال جاذبه‌های گردشگری هستید به کار شما خواهد آمد. البته باید توجه داشته باشید که اگرچه اطلاعات خوبی به شما ارایه می‌شود اما این قابلیت همیشه درست کار نمی‌کند.

2) دکمه آزاردهنده بیکسبی را غیرفعال کنید!

علاوه بر ویژگی‌های مثبت و جذاب بیکسبی، متاسفانه در قسمت کناری گوشی شاهد یک دکمه هستیم که پرتال این دستیار صوتی را اجرا کرده و اگر به‌صورت تصادفی دست‌تان به آن دکمه بخورد، بسیار آزاردهنده خواهد بود. سامسونگ با این حقیقت خیلی خوب کنار آمده و می‌داند که همه تمایل به استفاده از دستیار مجازی‌ یا حداقل این دکمه را ندارند، بنابراین امکان خاموش کردن دکمه مخصوص بیکسبی برای کاربران فراهم شده است.

البته شما نمی‌توانید عملکرد جدیدی برای این دکمه تعریف کنید. تنها اقدام ممکن غیرفعال کردن آن خواهد بود.

3) یادداشت برداری هنگام خاموش بودن صفحه

امکان نوت‌برداری همان‌طور که از نامش مشخص است یکی از اصلی‌ترین مزایای گلکسی نوت 8 و قلم آن محسوب می‌شود. اما گاهی اوقات آن‌قدر برای این کار عجله دارید که حتی وقت باز کردن قفل گوشی هم وجود ندارد، چه برسد که بخواهید یک برنامه یادداشت‌برداری را پیدا کرده و اجرا نمایید.

خوشبختانه سامسونگ با گلکسی نوت 8 آماده رویارویی با چنین شرایطی بوده و این گوشی هوشمند از یادداشت‌برداری در حالت خاموش بودن صفحه پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب شما قادر هستید بدون آن‌که حتی صفحه را روشن کنید، مستقیما و بدون معطلی یادداشت خود را آماده نمایید.

این قابلیت هوشمند و کارآمد بوده و تنها کافیست زمانی که صفحه نمایش خاموش است قلم S Pen را از جای خود خارج کرده و متن مورد نظرتان را بنویسید.

4) صفحه نمایش به‌صورت پیش‌فرض به فول ‌اچ‌دی محدود شده است

اگر به دنبال تجربه حداکثر وضوح صفحه نمایش نوت 8 هستید، ممکن است در حالت پیش‌فرض آن را به‌دست نیاورید. در واقع سامسونگ علی‌رغم استفاده از یک پنل ‌+QHD برای صفحه نمایش این فبلت، وضوح آن را در رابط کاربری تا Full HD محدود کرده است.

اگر می‌خواهید این محدودیت را بردارید باید به بخش تنظیمات گوشی رفته و به قسمت صفحه نمایش یا Display وارد شوید. از این‌جا می‌توانید وضوح تصویر را به QHD افزایش دهید. توجه داشته باشید که اگر از محتوای واقعیت مجازی زیاد استفاده می‌کنید، انجام این کار به تجربه بصری شما کمک بسیاری خواهد کرد.

از سوی دیگر باید حواس‌تان باشد که با این افزایش وضوح در واقع فشار بیشتری را به باتری گوشی وارد می‌کنید. بنابراین ممکن مدت شارژدهی باتری نسبت به حالت قبلی کمی کاهش پیدا کند.

5) استفاده از قلم S Pen در شرایط مرطوب

احتمالا به خوبی می‌دانید که نوت 8 یک گوشی کاملا ضدآب است. اما آیا می‌دانستید که در زیر آب یا هنگامی که گوشی کاملا خیس است نیز می‌توانید از قلم S Pen استفاده کنید؟ بله با طراحی و تلاش‌های فراوان سامسونگ، امکان یادداشت‌برداری در زیر آب و شرایط کاملا مرطوب فراهم شده است.

البته مطمئنا هر کسی از این قابلیت استفاده نمی‌کند و یا حداقل به‌طور پیوسته شاهد بهره‌گیری از چنین قابلیتی نخواهیم بود. اما شرایطی را تصور کنید که در زیر بارش باران بخواهید خیلی سریع مطلبی را یادداشت‌برداری کنید و یا یک مورد مهم را ثبت نمایید.

6) سازگاری با سامسونگ Dex

سامسونگ دِکس یک داک هوشمند است که می‌تواند گوشی شما را به یک مانیتور بزرگ، کیبورد و ماوس متصل کرده و گوشی هوشمند شما را به یک دستگاه مولد و کارآمدتر تبدیل نماید.

برای استفاده از سامسونگ دکس کافیست داک مخصوص به همراه ماوس و کیبورد را بر روی میز قرار داده و فقط گوشی خود را در مواقع لزوم به آن متصل کنید. کارایی این قابلیت خوب بوده و دستگاه شما در این حالت تقریبا به یک لپ‌تاپ تبدیل خواهد شد.

البته این قابلیت برای هر کاربری جذاب به‌نظر نخواهد آمد، اما در مجموع اگر می‌خواهید صفحه نمایش نوت 8 خود را از این چیزی که هست هم بزرگ‌تر کنید، سامسونگ دکس به شما کمک خواهد کرد.

7) ابزارهای ترجمه بهتر

اگر به متنی با یک زبان خارجی برخوردید، می‌توانید آن را با قلم S Pen مشخص کرده و اجازه دهید گوشی بهترین ترجمه ممکن را در زبان مقصد به شما نشان دهد. این قابلیتی هوشمند است و اگرچه در خیلی مواقع به دادتان می‌رسد اما طبق سنت همیشگی فناوری‌های مرتبط با ترجمه، نمی‌توان دقت صد درصدی را از آن انتظار داشت.

8) استفاده از دو اپلیکیشن به‌صورت همزمان

نمایشگر 6.3 اینچی نوت 8 آن را به یک انتخاب ایده‌آل برای تجربه قابلیت‌های چندپردازشی یا مالتی‌تسکینگ (مخصوصا امکان دو صفحه همزمان اندروید) بدل کرده است.

روال کار آسان است و کافیست بر روی دکمه Recents از بین دکمه‌های نرم‌افزاری نوت 8 لمس کرده تا به منو برنامه‌ها دست پیدا نمایید.

حالا با لمس بر روی تب مالتی‌تسکینگ در برنامه‌هایی که در حال حاضر باز هستند، می‌توانید دو برنامه را به‌صورت همزمان در کنار هم استفاده کنید. شما قادر هستید تا پنجره هر برنامه را به اندازه دلخواه تنظیم کنید. بدین منظور خط افقی بین دو برنامه را به سمت بالا یا پایین بکشید.

9) نوع چینش میانبرها در بخش اعلان‌ها را تغییر دهید

در بخش اعلان‌ها زمانی که انگشت خود را از سمت بالا صفحه به پایین می‌کشید یک سری میانبر را مشاهده خواهید کرد. اگر از نوع چینش این میانبرها رضایت ندارید، می‌توانید پرکاربردترین موارد را در سطر اول‌ قرار دهید تا به سرعت به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

بدین منظور باید از قسمت بالا صفحه انگشت‌تان را به سمت پایین کشیده تا صفحه اعلان‌ها باز شود. اکنون بر روی آیکون چرخ‌دنده در قسمت بالا و راست لمس کرده و سپس بر روی دکمه Order لمس نمایید. بدین ترتیب می‌توانید نوع چینش را تغییر دهید.

10) افزایش کیفیت صوتی با آزمون‌های شنوایی

از طریق بخش تنظیمات به منو Sound and Vibration رفته و قابلیتی با عنوان Adapt Sound را پیدا کنید. با فعال کردن این ویژگی شما یک سری تست‌های شنوایی که توسط سامسونگ طراحی شده را پشت‌سر گذاشته و بهترین تجربه صوتی از گوشی را براساس ذائقه و توانمندی‌های شنوایی خودتان به‌دست خواهید آورد.

در بخش‌های ابتدایی این تست‌ها یک سری صدای بیپ را می‌شنوید و همچنین از شما خواسته می‌شود مشخص کنید با کدام گوش‌تان تمایل دارید مکالمه‌ها را انجام دهید. پس از اتمام مراحل، با فعال بودن قابلیت Adapt Sound صدایی که به گوش شما می‌رسد به مراتب بهتر خواهد بود.

9 در مورد “نکات و ترفندهای کاربردی برای استفاده بهتر از گلکسی نوت 8 سامسونگ”

  1. با سلام سوالی داشتم‌ در قسم‌پایین‌صفحه یک‌کشو هست که برای من‌ حذف شد اگر ممکنه راهنمایی کنید که بتونم‌برگردانم خیلی ممنون

    1. سعی کن انگشتتو از همون قسمتی ک اون کشو هس بکشی بالا وقتی اومد بالا ی دایره کوچیک سمت چپ پایین هس رو اون ،بزن ثابت میمونه

  2. سلام .من جدیدا نوت ۸ خریدم .اولاش میتونستم با اس پن متنای انگلیسی‌رو به فارسی‌ترجمه کنم والی الان‌ هرکاری میکنم خطای سرور‌میده .چیکارش کنم؟

  3. بنظرم بین فبلت ها نوت8 بهترینه
    هم زیباست هم بهترین امکانات و سخت افزارو داره
    یه جورایی فبلت های اپل و هواوی باید جولوش لنگ بندازن 🙂

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH