با رایانه‌تان، شعبده بازی کنید!

Cute boy and girl nerd looking at the laptop with surprise.شعبده بازی را حتما نباید برروی سن و یک نمایش شعبده دید، بلکه با سیستم عامل ویندوز مایکروسافت می‌توان کارهایی انجام داد که کم از شعبده بازی ندارند! امروز در آی‌تی‌رسان قصد داریم به شما بگوییم چگونه یک فایل مخفی در کامپیوتر‌تان درست کنید. این روش بسیار مفید است زمانی که، بسیاری به رایانه شما دسترسی دارند یا دیگر افراد خانواده، از کامپیوتر شما برای انجام کارهای شخصی‌شان استفاده می‌کنند و دوست ندارید که بدانند برروی رایانه‌تان، چه چیزی مخفی کرده‌اید. با این آموزش، می‌توانید برروی دسک‌تاپ و درایو‌های هاردتان، فایل مخفی بسازید. پس با ما همراه باشید.

Step

 

1- یک پوشه جدید در مسیر مورد نظرتان بسازید. فایل‌هایی که قصد دارید از دید عموم پنهان بمانند را در آن‌جا، قرار دهید.Step-1

2- برای ساخت یک پوشه، برروی فضای خالی راست کلیک کرده و “New” را انتخاب نمایید. حال از کادر باز شده پوشه یا Folder را انتخاب نمایید.

Step-2

3- به پوشه حالت مخفی دهید.  برروی پوشه‌ای که ساخته‌اید، راست کلیک کرده، به Properties مراجعه کنید. حالت سربرگ شخصی سازی یا Customize را انتخاب کرده  و سپس برروی گزینه Change Icon کلیک کنید. به وسط آیکون‌های پیش فرض رفته و برروی فضاهای خالی موجود در آن‌ها، کلیک کنید. یکی از آیکون‌های شفاف و نامرئی را انتخاب کرده و سپس OK را فشار دهید. سپس دوباره برروی دکمه Apply کلیک کرده و با OK کردن مجدد، اکنون صاحب یک پوشه مخفی خواهید شد.

Step-3

4- نام پوشه را نیز، باید مخفی کنید. برروی آیکون نامرئی کلیک کرده و آن را Rename کنید. اکنون کلید ALT را فشار داده و همانطور که برروی کلید ALT فشار وارد می‌کنید، عدد “0160” را تایپ نمایید. این روش یک فضای خالی را به عنوان اسم پوشه انتخاب می‌کند که البته با space معمولی، کمی فرق دارد.

Step-4

5- خسته نباشید، اکنون شما صاحب یک پوشه مخفی شده‌اید!  دقت داشته باشید با این ترفند فقط توانسته‌اید نام و آیکون پوشه را مخفی نگه‌دارید ولی اگر کسی تمام پوشه‌ها را باهم انتخاب کند، می‌تواند متوجه شعبده بازی شما شود!

 

 

19 در مورد “با رایانه‌تان، شعبده بازی کنید!”

  1. من چند روز پیش یکی از پوشه هامو ناخواسته و شانسی مخفی کردم ولی نمیدونستم چطوری باید از حالت مخفی خارجشون کنم فکر میکردم حذف شدند ولی به کمک بچه های آیتی رسان تو انجمن کمکم کردند تا دوباره از حالت مخفی خارجش کنم.
    لطفا شما هم خارج کردنش از حالت مخفی رو بذارین.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH