تیم کوک: یادگیری برنامه‌نویسی از آموختن زبان انگلیسی مهم‌تر است!

همه ما می‌دانیم که برنامه‌نویسی کامپیوتر راهی طولانی را برای رسیدن به جایگاهی که الان در آن حضور دارد،‌ طی کرده و دیگر همانند گذشته به‌عنوان کاری بیهوده به آن نگاه نمی‌شود. باید افزود که در دنیای امروز اهمیت یادگیری برنامه‌نویسی بارها توسط رهبران سیاسی و مدیران کمپانی‌های مختلف یادآوری شده است.

اخیرا نیز تیم کوک،‌ مدیر عامل کمپانی اپل، در جریان مصاحبه‌ای که با وب‌سایت 9to5Mac داشته در ادعایی جالب اعلام کرده که به نظر او یادگیری کد نویسی در مقایسه با فراگرفتن زبان انگلیسی از اهمیت بیشتری برخوردار است. آقای کوک نظر خود را درباره موضوع مورد بحث هنگامی‌که در تور فرانسه حضور داشت، بیان کرد.

تیم کوک: یادگیری برنامه‌نویسی از آموختن زبان انگلیسی مهم‌تر است!

کوک تاکید می‌کند که یک دانش‌آموز فرانسوی با آموختن برنامه‌نویسی می‌تواند به تمام جهان برسد. البته کوک خاطر نشان کرد که او فکر نمی‌کند که یادگیری انگلیسی امری بی‌اهمیت است، بلکه از نظر او یادگیری برنامه‌نویسی باید به یک نیاز اصلی در مدارس سرتاسر جهان تبدیل گردد.

تیم کوک: یادگیری برنامه‌نویسی از آموختن زبان انگلیسی مهم‌تر است!

این نخستین بار نیست که اپل به علاقمندی خود درباره آموزش کد نویسی از سنین پایه اشاره می‌کند و اهالی کوپرتینو طرح‌های متعددی از جمله انتشار اپلیکیشن Swift Playgrounds و همکاری با سازندگان اسبا‌ب‌بازی را در گذشته برای تشویق کودکان به آموختن برنامه‌نویسی اجرا نموده‌اند. پیش از تیم کوک نیز باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، آموزش کد نویسی در مدارس را موضوعی مهم قلمداد کرده بود.

5 در مورد “تیم کوک: یادگیری برنامه‌نویسی از آموختن زبان انگلیسی مهم‌تر است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH