علت تمایل سامسونگ به توسعه سریع گوشی‌ هوشمند انعطاف‌پذیر خود چیست؟

به‌نظر می‌رسد سامسونگ مایل به توسعه سریع گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر خود است. اما چرا؟

با توجه به معرفی گوشی‌ هوشمند تاشو Axon M شرکت ZTE، یک سوال کنجکاوانه در ذهن بسیاری از مردم ایجاد شده: در یک گوشی هوشمند تاشو، کدام جهت برای تاشدن دستگاه بهتر است، به سمت داخل و یا خارج؟ در حالی‌که ما تنها می‌توانیم به این دو ایده فکر کنیم، تبلت P شرکت‌ سونی و گوشی Kyocera Echo از طرحی استفاده می‌کنند که به هنگام بسته بودن گوشی، صفحات به داخل قرار می‌گیرند که البته Axom M مخالف این رویه عمل می‌کند.

در حال حاضر چنین بحثی ممکن است به بزرگی یک معامله به‌نظر نرسد. با توجه به این‌که گوشی‌های هوشمند تاشو، به هیچ عنوان شاخص ویژه‌ای در بازار نیستند، یقینا طی سال آینده به بحث مطرح در محافل مختلف تبدیل خواهند شد، مخصوصا زمانی‌که سامسونگ محصولات تاشو خود را معرفی و روانه بازار کند.

برخلاف نمونه‌های ارایه شده توسط رقبایش، گوشی هوشمند سامسونگ دقیقا به یک نمایشگر مجهز شده که از میانه و در لبه کناره بدنه دستگاه قابلیت تاشدگی خواهد داشت. بی‌تردید این شاهکار تنها توسط غول کره‌ای سامسونگ که شرکت تابعه آن با نام سامسونگ دیسپلی (Samsung Display)، بزرگترین تولیدکننده پنل OLED در دنیای موبایل است، قابل دستیابی خواهد بود. قدرت این شرکت در حدی بوده که رقیب سرسخت آن یعنی اپل نیز از پنل‌های تولیدی آن در محصولات خود بهره می‌برد.

با این وجود سوال بالا همچنان ادامه دارد: تاشدگی به سمت داخل و یا خارج مناسب خواهد بود؟ براساس گزارش جدیدی از ETNews، این موضوع بستگی به سلیقه کاربر دارد، البته موضوع اصلی از این پیچیده‌تر است. به نقل از منابع، سامسونگ هنوز در این رابطه به نتیجه مناسبی دست پیدا نکرده است.

سامسونگ

در ابتدا و حدود 4 تا 5 سال پیش، توسعه آن با طراحی تاشو به‌ سمت داخل آغاز شد. اما 1 تا 2 سال پیش، به طراحی تاشو به سمت بیرون تغییر یافت. با این‌حال، گزارش‌ها حاکی از آن بوده که اخیرا این شرکت به ایده اصلی خود بازگشته چراکه فناوری تاشو به سمت داخل به‌مراتب بالغ‌تر به‌نظر می‌رسد.

گوشی‌های هوشمند تاشو بسیار جالب هستند، به‌طوری‌که منابع می‌گویند پنل‌های قابل‌ انعطاف به سمت بیرون تا سال گذشته بالاترین اولویت را برای سامسونگ‌ دیسپلی داشته‌اند. ترکیب این موضوع با این حقیقت که احتمالا خیلی زود و پس از تصمیم به بازگشت به طراحی تاشو به‌ سمت درون، سامسونگ رسما وجود دستگاه انعطاف‌پذیر خود را در ماه جاری تایید کرد، مبین نتایج حاکی از یک تصمیم‌گیری بسیار فوری است.

ظاهرا به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در حال واکنش به یک تهدید بالقوه است. این تکنولوژی رو به‌جلو سالهاست که در حالت آماده به‌کار بوده و از آنجایی‌که ما تصور می‌کنیم که ZTE (که عمدتا برای دستگاه‌های ارزان قیمتش محبوب است) تهدیدی جدی برای سامسونگ محسوب نمی‌شود، ممکن است دیگر بازیگران بزرگتر نیز به‌زودی برای عرضه دستگاه انعطاف‌پذیر خود آماده شوند.

در حالی‌که بسیاری منتظر واکنش سریع اپل هستند، ما از شایعات شنیده‌ایم که در حال حاضر همه نشانه‌ها حاکی از طرح‌های الهام گرفته شده از آی‌فون X هستند.

البته اکنون برای دو سال است که لنوو تبلت تاشوی خود را ارائه نموده است. در حالی‌که رقیب آن، کمپانی ال‌جی نیز برخی اختراعات برای این ایده دارد. اما این‌ها هر دو شبیه به عکس‌های لانگ‌شات هستند. همانند ZTE، لنوو نیز به‌خاطر دستگاه‌های پیشرفته خود (شامل Moto Device) چندان مطرح نیست. در حالی‌که اختراعات ال‌جی به هیچ وجه معطوف به چیزی نمی‌شوند تا این‌که در عمل اجرا شوند، چیزی که هنوز از آن خبر نداریم.

سامسونگ می‌گوید که این فناوری هنوز نیاز به برخی اصلاحات دارد، در حالی‌که منابع ETNews ادعا می‌کنند که این شرکت قصد دارد به قابلیت تاشوی 3R دست یابد (یعنی شعاع منحنی تاشو بیش‌تر از 3 میلی متر نباشد). به عبارت دیگر، انتظار مشاهده این دستگاه را در ماه‌های ابتدایی سال 2018 نداشته باشید. در واقع برخی شایعات می‌گویند که ممکن است دستگاه بعدی مربوط به سری نوت باشد که به‌طور معمول در اواخر تابستان عرضه می‌شود.

اما با توجه به پیشینه اخیر سامسونگ، احتمالا قبل از عرضه آن، اخباری به بیرون نشت می‌کند. بنابراین مطمئنا اطلاعات بیشتری را به عنوان وقایع تقویم‌مان تا سال 2018 دریافت خواهیم کرد.

7 در مورد “علت تمایل سامسونگ به توسعه سریع گوشی‌ هوشمند انعطاف‌پذیر خود چیست؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH