میت 10 پرو

با تفاوت‌های هواوی میت 10 و میت 10 پرو آشنا شوید!

در صورتی‌که صرف‌نظر از قیمت و دسترسی داشتن، بتوانید مالک هر گوشی درجهان باشید، آن گوشی کدام خواهد بود؟

این‌که یک گوشی هواوی در صدر لیست علاقه‌مندی مصرف‌کنندگان قرار گیرد، بسیار زیاد است. گوشی‌های تازه معرفی شده هواوی میت 10 و میت 10 پرو برای علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند و کاربران حرفه‌ای ساخته شده‌اند. این محصولات بسیار قدرتمند بوده و شارژدهی باتری بالایی دارند، علاوه‌بر این موارد شاهد دوربین‌های باکیفیتی نیز در آن‌ها هستیم. با وجود شباهت‌هایی که این دو محصول با هم دارند، برخی ویژگی‌ها آن‌ها را از هم متمایز می‌کند. برای آشنایی با این موارد با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

طراحی و صفحه نمایش

تا آن‌جایی‌که به اندازه مربوط می‌شود، بی‌تردید هواوی میت 10 و میت 10 پرو در یک دسته قرار دارند. پنل پشتی شیشه‌ای و نحوه قرارگیری دوربین‌های اصلی در دو مدل یکسان است. به عنوان اولین تفاوت باید به نسبت تصویر 18:9 در نمایشگر میت 10 پرو اشاره کرد که در نسخه معمولی این نسبت برابر با 16:9 است. نمایشگر میت 10 پرو کشیده‌تر بوده که همین امر باعث ارگونومی بهتر آن می‌شود، البته در هنگام مشاهده ویدیوهای معمولی شاهد قرارگیری نوارهای مشکی در اطراف آن خواهید بود.

یک ویژگی دیگر نمایشگر که شما بایستی به خاطر داشته باشید، رزولوشن است. میت 10 در صفحه نمایش 5.9 اینچی خود تعداد پیکسل بیشتری را در هر اینچ جای داده، بنابراین شاید شفافیت محتوا در این دستگاه نسبت به میت 10 پرو بیشتر باشد. با این وجود، میت 10 پرو به پنل اولد مجهز شده که برتری‌هایی نسبت به نمایشگر LCD میت 10 دارد که برای مثال می‌توان به کنتراست بالاتر اشاره کرد.

میت 10 و میت 10 پرو

میت 10 پرو با دارا بودن استاندارد IP67 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است ولی در میت 10 شاهد چنین ویژگی نیستیم. در طرف مقابل میت 10 پرو فاقد جک 3.5 میلی‌متری صدا بوده و USB-C تنها پورت آن است ولی میت 10 از جک هدفون بهره می‌برد. در نهایت می‌توان به محل قرارگیری سنسور اثر انگشت اشاره کرد، در میت 10 این اسکنر در زیر نمایشگر و در نسخه پرو در پشت دستگاه قرار دارد.

حافظه داخلی و رم

هر دو گوشی به چیپست Kirin 970 مجهز هستند که از واحد پردازش عصبی یا NPU بهره می‌برند. این پردازنده علاوه‌بر قدرت بالایی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، هوشمند نیز بوده و کارها را برای خریدار راحت‌تر می‌کند.

در بخش حافظه داخلی و میزان رم تفاوت‌هایی میان این دو دستگاه وجود دارد. هواوی میت 10 به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و از درگاه کارت حافظه نیز بهره می‌برد. در سوی دیگر شاهد 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در میت 10 پرو هستیم، البته این نسخه فاقد درگاه کارت حافظه خارجی است.

قیمت و مناطق عرضه

آن‌چه که ما در این لحظه می‌دانیم این است که هر دو گوشی در اروپا در دسترس خواهند بود. گوشی میت 10 در ماه جاری با قیمت 699 دلار عرضه می‌شود، در حالی‌که میت 10 پرو در اوایل ماه نوامبر با قیمت 799 یورو فروخته خواهد شد. براساس اعلام هواوی، تنها نسخه پرو در آمریکا در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

6 در مورد “با تفاوت‌های هواوی میت 10 و میت 10 پرو آشنا شوید!”

  1. سمیه انتظاری

    ولی من فکر میکنم فرقای انچنانی دارن با هم!!!!!
    سال 2017 که گوشیا اکثریتشون مقاوم در برابر آب و گرد و خاک هستن(بهتره بگیم بودن!) اونوقت هواوی اومده گوشی زده که یکیش گواهینامه ip67 داره اما نه کارت حافظه خوره نه جک 3.5 داره(البته این یکی خیلی تو ذوق نمیزنه چون بهرحال مبدل هست واسش) و یکی دیگش کارت میخوره جک 3.5 داره ولی ip53 هستش اونم با قیمتی بالای 2 تومن ..
    اینا همون فرقایی هستن که خیلی به چشم میاد …

    1. مهندس کارشناس اختلاف قیمت 2 میلیونی دارن…و اینکه هر کدام کارایی خودشو داره …ولی با این قیمت الان 2.300.000 صد درصد میارزه خریدش ..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH