آی‌فون X

KGI: موجودی آی‌فون X در اولین روز عرضه تنها 2 تا 3 میلیون دستگاه خواهد بود

تنها دو هفته به روز سوم نوامبر و آغاز عرضه آی‌فون X باقی مانده اما مشکلات ایجاد شده در مسیر تولید این اسمارت‌فون باعث شده تا تحلیلگران معتقد باشند که موجودی اولیه این دستگاه در روز عرضه تنها 2 تا 3 میلیون دستگاه خواهد بود.

از آن‌جایی‌که بسیاری از مردم منتظر پرچمدار واقعی اپل هستند و با توجه به استقبال کمی که کاربران از آی‌فون 8 داشتند، اپل در تلاش است تا به تولید آی‌فون X سرعت ببخشد. پیش از این، دوربین TrueDepth و پروژکتور نقطه سنج آن به عنوان یکی از دلایل کندی در تولید آی‌فون X اعلام شد اما طبق ادعای KGI این موانع برطرف شده است. حال دو قطعه از مدار چاپی (که بسیار پیچیده‌تر از نمونه موجود در آی‌فون 8 هستند) با انتظارات اپل هم‌خوانی ندارد.

آی‌فون X دارای مدار چاپی انعطاف‌پذیر برای آنتن است. KGI این قطعه را مشکل اصلی در راستای تولید هر چه بیشتر این اسمارت‌فون می‌داند. قطعات تولیدی Murata، تولیدکننده‌ای که در ابتدا برای تولید اکثریت این آنتن‌ها انتخاب شده بود نمی‌توانند با حداقل‌های اپل هم‌خوانی داشته باشند. با این‌که تولیدکننده دیگری برای تولید این قطعات پیدا شده اما سرعت بخشیدن به خط تولید این قطعات به زمان بیشتری نیاز دارد. دومین قطعه مشکل ساز، مدار چاپی دیگری است که در دوربین عریض آی‌فون X استفاده خواهد شد. آی‌فون X از مدارهای جداگانه‌ای برای دوربین تله فوتو و عریض استفاده می‌کند اما متاسفانه این مدارها با سرعت کمی تولید می‌شوند.

KGI اعتقاد دارد که سرعت تولید آی‌فون X در ماه نوامبر افزایش پیدا خواهد کرد و به اپل اجازه ارسال تعداد بیشتری از این محصول را خواهد داد. این مشکلات باعث شده است تعداد آی‌فون‌هایی که قرار بود برای عرضه ارسال شوند، از میزان 30 تا 35 میلیون واحدی که تخمین زده شده بود به 25 تا 30 میلیون واحد کاهش پیدا کند. قطعا 2018 سال بهتری برای اپل خواهد بود اما انتظار می‌رود که سرعت تولید آی‌فون X در ماه نوامبر 50 درصد افزایش پیدا کند.

2 در مورد “KGI: موجودی آی‌فون X در اولین روز عرضه تنها 2 تا 3 میلیون دستگاه خواهد بود”

  1. اشکان موسوی

    اپل میخواست کم نیاره زود تر سرتهش هم اورد وارد بازار کنه وگرنه خیلی مشکل داره هنوز ..اگ تو ساختش شکی نداشت ومشکلی نبود خیلی بیشتر از ۳ م دستگاه ازش تولید میکرد …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH