متصل کردن گوشی‌های سامسونگ به تلویزیون

آموزش متصل کردن گوشی‌های سامسونگ به تلویزیون + نحوه اتصال گوشی a12

در این مطلب نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون و همچنین رفع مشکل نحوه اتصال گوشی a12 به تلویزیون را به شما آموزش می‌دهیم.

حتما تاکنون نام قابلیت Cast را در گوشی‌های اندرویدی شنید‌ه‌اید. توسط این ویژگی در اندروید می‌توانید گوشی خود را به تلویزیون هوشمندتان متصل کنید و تمامی محتوایی را که در صفحه نمایش گوشی نمایش داده می‌شود، تمام و کمال در صفحه تلویزیون خود داشته باشید. این ویژگی در گوشی‌های سامسونگ با عنوان Smart View قرار گرفته و دقیقا همان کار Cast را انجام می‌دهد. در گوشی‌های قدیمی سامسونگ این قابلیت با نام Samsung Screen Mirroring یافت می‌شود.

نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون

برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون باید از قابلیت اسمارت ویوو استفاده کرد، طرز استفاده از Smart View در گوشی‌های سامسونگ بسیار آسان است و به راحتی می‌توانید آن را به تلویزیون‌های هوشمند با برندهای مختلف، متصل کنید. برای استفاده از این قابلیت مراحل زیر را به‌‌ترتیب طی کنید:

  1. تلویزیون و تلفن خود را به یک وای‌فای یا نقطه اتصال متصل کنید.
  2. در گوشی‌ سامسونگ خود، نوار اعلانات را به پایین بکشید و به سمت چپ سوایپ کنید. در این بخش بر روی آیکون مربوط به Smart View کلیک کنید.

اتصال گوشی گلکسی A10s به تلویزیون

  1. در صفحه جدیدی که باز می‌گردد، لیست دستگاه‌های موجود برای اتصال نشان داده می‌شود که شما باید نام تلویزیون خود را انتخاب کنید.

متصل کردن گوشی‌های سامسونگ به تلویزیون

  1. در آخر کمی منتظر بمانید تا اتصال توسط وای‌فای به تلویزیون انجام گردد.

برای استفاده بهتر از Smart View، به نکات زیر توجه کنید:

  • بهتر است اینترنت دیتای خود را در حین اتصال خاموش نگه‌دارید.
  • در صورت‌ وجود لگ و مشکل در فرآیند، گوشی را به تلویزیون نزدیک‌تر کنید.
  • این ویژگی توسط وای‌فای کار کرده و شما می‌توانید محتوا‌های مختلف خود مانند فیلم، عکس و موزیک را به‌راحتی با تلویزیون به‌اشتراک بگذارید.

نحوه اتصال گوشی گلکسی A10s به تلویزیون سامسونگ

اما برخی از گوشی‌ها مانند سامسونگ گلکسی A10s به راحتی به تلویزیون‌های سامسونگ متصل نمی‌شوند. این مشکلی است که بسیاری از دارندگان گوشی گلکسی A10s و حتی گلکسی A20s با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برای اتصال گوشی گلکسی A10s به تلویزیون سامسونگ می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

1- از منوی گوشی وارد Settings شده و سپس وارد بخش Connection شوید.

2- از بخش Mobile Hotspot and Tethering هات‌اسپات گوشی را روشن کنید.

اتصال گوشی گلکسی A10s به تلویزیون

3- در این قسمت باید به سراغ تلویزیون بروید، از بخش تنظیمات وای‌فای را روشن کرده و هات‌اسپات گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید.

4- حال در گوشی خود برنامه Google Home را از این لینک دانلود کرده و پس از نصب، سیگنال تلویزیون خود را در محیط برنامه مشاهده خواهید کرد.

5- در این حالت گوشی و تلویزیون به یکدیگر متصل می‌شوند و می‌توانید تصویر نمایشگر گوشی خود را بر روی تلویزیون تماشا کنید.

نحوه اتصال گوشی a12 به تلویزیون

تمامی گوشی‌های سامسونگ، چه آن‌هایی که از قابلیت اسمارت ویو پشتیبانی می‌کنند و چه آن‌هایی که مانند گلکسی A12 این قابلیت را ندارند، می‌توانند از چند روش برای این کار استفاده کنند:

توجه کنید که این گوشی از اسمارت ویو پشتیبانی نکرده و چنین قابلیتی را ندارد و برای اتصال نیاز به خرید دستگاهی همچون کروم کست دارید.

روش اول: با یک دانگل کروم کست به تلویزیون متصل شوید و سپس برای حل مشکل اتصال گوشی گلکسی A12 به تلویزیون باید مراحل زیر را طی کنید:

1- در این روش نیز ابتدا باید برنامه گوگل‌ هوم دانلود و بر روی گوشی نصب شود، از این لینک می‌توانید برنامه گوگل هوم را دانلود کنید.

2- در ادامه شما به یک دانگل کروم کست نیاز دارید، البته تلویزیون شما باید درگاه HDMI داشته باشد، به این ترتیب می‌توانید کروم کست را به تلویزیون متصل کرده و ستاپ اولیه آن را (مانند اتصال به اینترنت) انجام دهید.

3- سپس کروم کست فعال شده و می‌توانید آن را در اپلیکیشن گوگل هوم گوشی خود مشاهده کنید.

4- در اپلیکیشن گوگل هوم، کروم کست خود را انتخاب کنید و در صفحه بعد گزینه Cast my Screen را در پایین صفحه بزنید و گزینه Start Now را انتخاب کنید.

5- حالا تلفن هوشمند شما به تلویزیون متصل شده و تمام کارهایی که بر روی گوشی انجام می‌دهید در صفحه تلویزیون قابل مشاهد است.

روش دوم: استفاده از کابل HDMI برای حل مشکل اتصال گوشی A12 سامسونگ به تلویزیون است. در این روش شما می‌بایست یک مبدل USB-C به HDMI خریداری کنید و با استفاده از یک کابل، گوشی A12 را به تلویزیون متصل کنید و سپس از نوار نوتیفیکیشن یکی از گزینه‌های Screen Miroring یا Smart View یا Quick Connect را انتخاب کنید تا تلویزیون اسکن شده و اتصال برقرار شود. در صورتی که چنین گزینه‌های را پیدا نکردید، اپلیکیشن اسمارت ویو سامسونگ را از گوگل پلی دانلود کنید.

مشاهده ویدیوهای یوتیوب بر روی تلویزیون

اما اتصال با قابلیت Cast بهترین روش تماشای ویدیوها یوتیوب بر روی تلویزیون نیست، معمولا با قابلیت Cast ویدیوها کمی بریده بریده و با فریم‌ریت پایین بر روی تلویزیون نمایش می‌یابد. شما با استفاده از هر گوشی هوشمندی، حتی مدل‌های شیائومی، هواوی، نوکیا و غیره، می‌توانید به طور مستقیم، تلویزیون خود را به یوتیوب تلفن هوشمند خود متصل کنید و ویدیوهای مد نظرتان را ببینید.

برای اینکار ابتدا تلفن همراه و موبایل خود را به یک وای‌فای یا نقطه اتصال متصل کنید. سپس از تلفن هوشمند خود وارد یوتیوب شوید و یک ویدیو را پخش کنید، در ادامه گزینه Cast در قسمت بالای ویدیو پخش شده را انتخاب کرده و سپس تلویزیون هوشمند خود را انتخاب کنید.

اگر تلویزیون هوشمند ندارید می‌توانید با اتصال دانگل کروم کست، آن را به یوتیوب متصل کنید، در این حالت پس از انتخاب حالت Cast یوتیوب، نام دانگل کروم کست به نمایش در می‌آید که می‌توانید آن را انتخاب کرده و ویدیو خود را بر روی تلویزیون مشاهده کنید.

300 در مورد “آموزش متصل کردن گوشی‌های سامسونگ به تلویزیون + نحوه اتصال گوشی a12”

  1. سلام ..سامسونگ a14 وشیائومی poco c40…اسمارت ویودارن یاخیر…اگه دارن باچه اسمی هست واگه ندارن چه برنامه ای دانلودکنم

    1. سعید صانعی

      سلام، سامسونگ a14 اسمارت ویوو نداره، گوشی‌های شیائومی هم کلا اسمارت ویون ندارند این قابلیت برای سامسونگه
      گوشی‌های شیائومی برای اتصال به تلویزیون قابلیت cast دارند که پوکو c40 هم اونو داره

  2. سلام
    گوشی من a12 هستش
    @@@ تو دهن سامسونگ که مرض داره هرروز یه فیلمی سر مشتری درمیاره
    مثلا برای چی این مدل smart viewنداره؟

    1
    9
  3. سلام. نرم‌افزار به رنگ آبی که وسطش شکل مثلث دارد ( Imedia share ) از گوگل پلی نصب کنید خیلی راحت برنامه های گوشی از جمله عکس و فیلم تماشا کنید ضمنا هر دو دستگاه باید از یک وای فای اینترنت استفاده کند می گن در همه گوشی ها کار می کند بنده در گوشی آ 12 و جی 9 سامسونگ و هواوی استفاده می کنم برای یافتن اسمارت ویو دلخواه باید صد تا دانلود کرد تا دو سه تاش با گوشی تان سازگار باشد مگر از موبایل فروش ها کمک بگیرین

  4. با نصب نرم‌افزار به رنگ آبی که وسطش شکل مثلث دارد ( Imedia share ) از گوگل پلی خیلی راحت برنامه های گوشی از جمله عکس و فیلم تماشا کنید ضمنا هر دو دستگاه باید از یک وای فای اینترنت استفاده کنند می گن در همه گوشی ها کار می کند

  5. سلام گوشیم a31 اسمارت ویو ام داره ولی به تلویزیون پاناسونیک وصل نمیشه
    یعنی پیداش نمیکنه
    چیکار کنم دقیقا

    2
    2
  6. من گوشی A22 5F دارم که 4G را ساپورت میکند، و برنامه All Screen و Web Video Caster رو نصب کردم و به تلویزیون سامسونگ هوشمند وصل شد و کار میکند.

    1
    3
  7. سلام گوشی منa22 فورجی هستش و اسمارت ویو ندارم اما میخواستم بپرسم از راه دیگه ایی میشه گوشی رو به تلویزیون وصل کرد؟اگ اره ممنون میشم بگید؟??

    15
  8. احمد فهیم فرید

    سلام به همه ،
    خواستم تجربه شخصی خویش را در رابطه به اتصال گوشی سامسونگ A12 به تلویزیون را با سایر عزیزان که گوشی متذکره دارند در میان بگذارم ،چون این گوشی اسمارت ویو ویا سکرین میرورینگ ندارد و دانلود این اپلیکیشن از پلی استور هم کارایی نمیداشته باشد لذا تنها راهی که می‌توان فلم های مورد علاقه خود را دید استفاده‌ای گزینه share می باشد به ترتیبی که ابتدا فلم را کاملن دانلود نموده و با انتخاب گزینه share که در لیست موجود ست آن را به اکاونت شخصی یو تیوپ خویش آپلود می نماییم و در قدم بعدی با آپلود کامل فیلم در لایبری یو تیوپ خود می توانیم با پلی نمودن و اتصال به تلویزیون آن را به تماشا بنشینیم ،شاد و تندرست باشید.

    9
    3
    1. یه بار دیگه به راه حلی که گفتی فکر کن!!!!
      خوب بنده خدا، وقتی دانلود کردی، بریز رو فلش و بزن به تی وی و ببین. راه های دیگه ای هم هست که نخوای آپلود کنی آپارات که حجم نت مصرف کنی… شاید داری تبلیغ آپارات میکنی؟؟!

      1
      13
      1. میگم که من a12 دارم و تو نوار اعلانات کوییک شر هست بجای اسمارت فایو بایدوفعالش کنم یا نداره کلن

        4
        4
        1. سلام گوشی من a22 است اما وقتی میکشم پایین ویو اسمارت نداره کلا نداره یا غیر فعاله

    1. مجتبی مسکینی

      سلام وقتی VPN فعال می‌کنید همه دیتاها از اون سرور منتقل میشه و دیگه تلویزیون و گوشی ارتباط مستقیم ندارن

  9. سلام خسته نباشید
    ببخشید گوشی من a12 هستش
    ممنون میشم یک راه 100درصدی بگید تا بشه وصل کرد گوشی و به تلویزیون!

    ممنونم

    2
    15
  10. حمیدرضا شیخی

    عرض احترام و ادب
    دوستان قابلیت Smart view و یا Screen mirroring صرفا یک نرم افزار نیست که با نصب برنامش از اون استفاده کنید و در گوشی و یا سایر وسایل هوشمند دارای یک قطعه سخت افزاری هستند که باعث میشه عملکردهای مخصوص بخود یعنی DLNA،MIRACAST,AIRPLAY رو پشتیبانی کنه.بنابراین در برخی مدلهای گوشی سامسونگ مثل A12 و A22 مدلهای خاورمیانه و ایران تحت هیچ برنامه ای نمیتوانند این کار رو انجام بدن چون اون قطعه خاص در این گدشیها تعبیه نشده است.موفق باشید

    2
    14
    1. من گوشی سامسونگ a225f/dsn دارم و برنامه all screen , و همچنین web video caster را نصب کردم و به تلویزیون هوشمند سامسونگ وصل میشود.

  11. سلام و عرض ادب ببخشید این گوشی smart view داره؟اگه داره چطوری فعال میشه ؟اگه هم نداره چطوری به ال ای دی هوشمند وصل بشیم.ممنون میشم راهنمایی کنین

    2
    2
  12. سلام آقا من دانگل دارم وصلش کردم به پورت اچ دی ام ای ولی داخل برنامه گوگل هوم پیداش نمیکنه.ممنون میشم راهنمایی کنید

  13. سلام محمد هستم

    سلام گوشی منم a12هست واین قابلیت smart view روندارم وهر برنامه ای که گفتی ازمایش کردم وصل نمیشه مشکل کجاست یعنی تلوزیون رو میاره ولی نصب نمیشه لطفا عیبش چیه.??

    1
    5
        1. سلام
          گوشی سامسونگ a03s اسمارت ویو داره یا نه؟
          با نصب چه برنامه ای میشه باگوشی به تلویزیون وصل شد؟

  14. سلام از منم وصل نمیشه گوشی من a12 است . و هر برنامه نصب کردم و چیزی نشان نمیده .و باید چیکار کنیم ؟؟؟.

    3
    11
    1. سلام از منم وصل نمیشه گوشی من a12 است . و هر برنامه نصب کردم و چیزی نشان نمیده .و باید چیکار کنیم ؟؟؟.

      1
      27
      1. تنها برنامه ای ک راحت میشه با گوشیa12 ب تلوزبون وصل شد فقط این برنامه هست واقعا عالیه عالییییTubio

        3
        2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH