متصل کردن گوشی‌های سامسونگ به تلویزیون

آموزش متصل کردن گوشی‌های سامسونگ به تلویزیون + نحوه اتصال گوشی a12

در این مطلب نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون و همچنین رفع مشکل نحوه اتصال گوشی a12 به تلویزیون را به شما آموزش می‌دهیم.

حتما تاکنون نام قابلیت Cast را در گوشی‌های اندرویدی شنید‌ه‌اید. توسط این ویژگی در اندروید می‌توانید گوشی خود را به تلویزیون هوشمندتان متصل کنید و تمامی محتوایی را که در صفحه نمایش گوشی نمایش داده می‌شود، تمام و کمال در صفحه تلویزیون خود داشته باشید. این ویژگی در گوشی‌های سامسونگ با عنوان Smart View قرار گرفته و دقیقا همان کار Cast را انجام می‌دهد. در گوشی‌های قدیمی سامسونگ این قابلیت با نام Samsung Screen Mirroring یافت می‌شود.

نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون

برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون باید از قابلیت اسمارت ویوو استفاده کرد، طرز استفاده از Smart View در گوشی‌های سامسونگ بسیار آسان است و به راحتی می‌توانید آن را به تلویزیون‌های هوشمند با برندهای مختلف، متصل کنید. برای استفاده از این قابلیت مراحل زیر را به‌‌ترتیب طی کنید:

  1. تلویزیون و تلفن خود را به یک وای‌فای یا نقطه اتصال متصل کنید.
  2. در گوشی‌ سامسونگ خود، نوار اعلانات را به پایین بکشید و به سمت چپ سوایپ کنید. در این بخش بر روی آیکون مربوط به Smart View کلیک کنید.

اتصال گوشی گلکسی A10s به تلویزیون

  1. در صفحه جدیدی که باز می‌گردد، لیست دستگاه‌های موجود برای اتصال نشان داده می‌شود که شما باید نام تلویزیون خود را انتخاب کنید.

متصل کردن گوشی‌های سامسونگ به تلویزیون

  1. در آخر کمی منتظر بمانید تا اتصال توسط وای‌فای به تلویزیون انجام گردد.

برای استفاده بهتر از Smart View، به نکات زیر توجه کنید:

  • بهتر است اینترنت دیتای خود را در حین اتصال خاموش نگه‌دارید.
  • در صورت‌ وجود لگ و مشکل در فرآیند، گوشی را به تلویزیون نزدیک‌تر کنید.
  • این ویژگی توسط وای‌فای کار کرده و شما می‌توانید محتوا‌های مختلف خود مانند فیلم، عکس و موزیک را به‌راحتی با تلویزیون به‌اشتراک بگذارید.

نحوه اتصال گوشی گلکسی A10s به تلویزیون سامسونگ

اما برخی از گوشی‌ها مانند سامسونگ گلکسی A10s به راحتی به تلویزیون‌های سامسونگ متصل نمی‌شوند. این مشکلی است که بسیاری از دارندگان گوشی گلکسی A10s و حتی گلکسی A20s با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برای اتصال گوشی گلکسی A10s به تلویزیون سامسونگ می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

1- از منوی گوشی وارد Settings شده و سپس وارد بخش Connection شوید.

2- از بخش Mobile Hotspot and Tethering هات‌اسپات گوشی را روشن کنید.

اتصال گوشی گلکسی A10s به تلویزیون

3- در این قسمت باید به سراغ تلویزیون بروید، از بخش تنظیمات وای‌فای را روشن کرده و هات‌اسپات گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید.

4- حال در گوشی خود برنامه Google Home را از این لینک دانلود کرده و پس از نصب، سیگنال تلویزیون خود را در محیط برنامه مشاهده خواهید کرد.

5- در این حالت گوشی و تلویزیون به یکدیگر متصل می‌شوند و می‌توانید تصویر نمایشگر گوشی خود را بر روی تلویزیون تماشا کنید.

نحوه اتصال گوشی a12 به تلویزیون

تمامی گوشی‌های سامسونگ، چه آن‌هایی که از قابلیت اسمارت ویو پشتیبانی می‌کنند و چه آن‌هایی که مانند گلکسی A12 این قابلیت را ندارند، می‌توانند از چند روش برای این کار استفاده کنند:

توجه کنید که این گوشی از اسمارت ویو پشتیبانی نکرده و چنین قابلیتی را ندارد و برای اتصال نیاز به خرید دستگاهی همچون کروم کست دارید.

روش اول: با یک دانگل کروم کست به تلویزیون متصل شوید و سپس برای حل مشکل اتصال گوشی گلکسی A12 به تلویزیون باید مراحل زیر را طی کنید:

1- در این روش نیز ابتدا باید برنامه گوگل‌ هوم دانلود و بر روی گوشی نصب شود، از این لینک می‌توانید برنامه گوگل هوم را دانلود کنید.

2- در ادامه شما به یک دانگل کروم کست نیاز دارید، البته تلویزیون شما باید درگاه HDMI داشته باشد، به این ترتیب می‌توانید کروم کست را به تلویزیون متصل کرده و ستاپ اولیه آن را (مانند اتصال به اینترنت) انجام دهید.

3- سپس کروم کست فعال شده و می‌توانید آن را در اپلیکیشن گوگل هوم گوشی خود مشاهده کنید.

4- در اپلیکیشن گوگل هوم، کروم کست خود را انتخاب کنید و در صفحه بعد گزینه Cast my Screen را در پایین صفحه بزنید و گزینه Start Now را انتخاب کنید.

5- حالا تلفن هوشمند شما به تلویزیون متصل شده و تمام کارهایی که بر روی گوشی انجام می‌دهید در صفحه تلویزیون قابل مشاهد است.

روش دوم: استفاده از کابل HDMI برای حل مشکل اتصال گوشی A12 سامسونگ به تلویزیون است. در این روش شما می‌بایست یک مبدل USB-C به HDMI خریداری کنید و با استفاده از یک کابل، گوشی A12 را به تلویزیون متصل کنید و سپس از نوار نوتیفیکیشن یکی از گزینه‌های Screen Miroring یا Smart View یا Quick Connect را انتخاب کنید تا تلویزیون اسکن شده و اتصال برقرار شود. در صورتی که چنین گزینه‌های را پیدا نکردید، اپلیکیشن اسمارت ویو سامسونگ را از گوگل پلی دانلود کنید.

مشاهده ویدیوهای یوتیوب بر روی تلویزیون

اما اتصال با قابلیت Cast بهترین روش تماشای ویدیوها یوتیوب بر روی تلویزیون نیست، معمولا با قابلیت Cast ویدیوها کمی بریده بریده و با فریم‌ریت پایین بر روی تلویزیون نمایش می‌یابد. شما با استفاده از هر گوشی هوشمندی، حتی مدل‌های شیائومی، هواوی، نوکیا و غیره، می‌توانید به طور مستقیم، تلویزیون خود را به یوتیوب تلفن هوشمند خود متصل کنید و ویدیوهای مد نظرتان را ببینید.

برای اینکار ابتدا تلفن همراه و موبایل خود را به یک وای‌فای یا نقطه اتصال متصل کنید. سپس از تلفن هوشمند خود وارد یوتیوب شوید و یک ویدیو را پخش کنید، در ادامه گزینه Cast در قسمت بالای ویدیو پخش شده را انتخاب کرده و سپس تلویزیون هوشمند خود را انتخاب کنید.

اگر تلویزیون هوشمند ندارید می‌توانید با اتصال دانگل کروم کست، آن را به یوتیوب متصل کنید، در این حالت پس از انتخاب حالت Cast یوتیوب، نام دانگل کروم کست به نمایش در می‌آید که می‌توانید آن را انتخاب کرده و ویدیو خود را بر روی تلویزیون مشاهده کنید.

300 در مورد “آموزش متصل کردن گوشی‌های سامسونگ به تلویزیون + نحوه اتصال گوشی a12”

  1. سلام من گوشی آ51 دارم وصل میشم به اسمارت اما چیزی ک میخواد پلی بشه مثل فیلم یا آهنگ رو دائما پیغام میده اسمارت آن استیبل مشکل چیه ممنون میشم توضیح بدین

  2. سلام تلویزیون من ال جی مدل 42Lm67100 هست گوشی و تلویزیون هم دیگه رو پیدا میکنن وصل میشه اما تلویزیون اجرت نمیکنه؟

  3. سلام،گوشی من a30 هست و اسمارت ویو داره.میخام به تلویزیون ال جی وصل بشم با وای فای وصل میشن بهم ولی موقع جستجوی اسمارت ویو اسم تلویزیون تو لیست نمیاد. باگوشیم براحتی به تلویزیون برادرم وصل شدم اونم ال جی هم مدل تلویزیون خودمه.نمیدونم مشکل کجاست.ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. سعید صانعی

          اگر تلویزیون هوشمند سامسونگ دارید، روش اتصال در مقاله توضیح داده شده

  4. حدیث ماکیانی

    سلام،گوشی من a30 هست و اسمارت ویو داره.میخام به تلویزیون ال جی وصل بشم با وای فای وصل میشن بهم ولی موقع جستجوی اسمارت ویو اسم تلویزیون تو لیست نمیاد. باگوشیم براحتی به تلویزیون برادرم وصل شدم اونم ال جی هم مدل تلویزیون خودمه.نمیدونم مشکل کجاست.ممنون میشم راهنمایی کنید

  5. سلام
    ایا این گوشی قابلیت پخش فیلمهای واقعیت مجازی یا همان 360 , vr را دارد ؟
    Vr player نصب کردم ولی معمولی نشان میداد

    دوم
    چکار کنم بدون روت ، گوشی در زمانها خاصی روزانه ، خاموش و روشن شود؟
    تمام منوها رو گشتم ، کلی نرم افزار آلارم و …. نصب کردم ولی نشد که نشد

    حیف پـــول

  6. سلام پسرخواهرم براحتی با گوشی به ال ایدی الجی ما وصل میشه کWebost هست چطور کاری کنم نتونه یا رمز بخواد??

  7. محمد مهدی آزاد

    سلام گوشی من galaxy a20 هستش تلویزیونم سامسونگه اسم تلویزیونمون توی اسمارت ویو میاد ولی وصل نمیشه چی کار کنم

    1
    3
        1. سعید صانعی

          در مراحل کار نیاز به وارد کردن کد نیست، مگر این که پسوردی بر روی تلویزیون باشد، در تنظیمات تلویزیون بررسی کنید ببینید برای اتصالش پسورد گذاشتید یا نه، کدهایی مانند 0000 یا 1234 رو تست کنید ببینید قبول میکنه

  8. من سامسونگs8 دارم تلوزیونم هم سامسونگ هستش،تا چندوقت پیش از طریق smart view واسه اتصال هیچ مشکلی نداشتم اما جدیدا که میخوام وصل بشم گوشی به تلوزیون وصل میشه صفحه گوشی بالا روی تلوزیون بالا میاد اما روی گوشیم دیگه کار نمیکنه و فقط صفحه گوشی میاد که وصل شده نمیتونم داخل منوی گوشی بشم.اصلا کار نمیکنه

  9. سلام من a01دارم و a10sو تلویزیون ما هم lg هست ۵۵اینچ ال ای دی نمیتونم وصل بشم بهش
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سعید صانعی

      سلام، گوشی های شما از حالت اسمارت ویوو پشتیبانی نمی‌کنه، شما فقط از روش اخر با اتصال کروم کست میتونید استفاه کنید

  10. سلام من آ۱۲دارم بابرنامه ؟؟fastcastخیلی راحت وصل شدم.برنامه رو از گوگل پلی دانلود کنید در تلویزیون هوشمند تان هم این برنامه رو نصب کنید تو ۵ثانیه وصل میشه هیچ دنگ فنگی نداره..فقط استاد توضیح بدید چطوری تصویر را در تلویزیون بزرگ نمایی کنم چون تو تلویزیون کوچیک نشون میده.

    3
    4
  11. میشه بیشتر راهنمایی کنید .خیلی ازاین چیزاسر در نمیارم .
    چه چیزایی رو باید تهیه کنم .وچه جوری وصل کنم …
    خیلی ممنون میشم

    1. مجتبی مسکینی

      سلام تلویزیون شما وای فای نداره
      مودم رو از طریق کامل شبکه به تلویزیون متصل کنید که ارتباط بین گوشی و تلویزیون برقرار بشه

        1. مجتبی مسکینی

          مودم رو با کابل شبکه به تلویزیون متصل کنید که وقتی با گوشی به مودم وصل می‌شید ارتباط بین گوشی و تلویزیون برقرار بشه
          بعد می‌تونید با قابلیت DLNA مدیا رو روی تلویزیون داشته باشید اما تصویر گوشی روی تلویزیون نمیفته!
          اگه خیلی سردر نمیارین قیدش رو بزنید چون کمی دردسر داره

  12. سلام دوستان از گوگل برنامه bubbleupnp را نصب کردم خیلی عالیه فیلم و عکس و نشون میده قابل توجه دوستانی که a12 دارند ….

    3
    6
  13. والله من کل روشی که توضیح دادید را انجام دادم ولیکن متاسفانه وصل نمیشه تدضیحات بیشتری بدهید لطفا گوشی من A12 است ولیکن یک گوشی A5 سال2015دارم واقعا اتصالش به tvدر ۳ ثانیه انجام میشه سامسونک بجای ارتقای گوشی داره تنزل میکنه

    3
    10
  14. سلام با نرم افزار eshare براحتی با کلی امکانات به تلویزیون وصل شوید به شرطی این نرم افزار درقسمت آپ تلویزیون شما باید موجود باشد در غیر اینصورت باید دانلود کنید

    2
    4
  15. سلام من گوگل هوم رو دانلود کردم ولی بقیه متنی ک نوشتین و متوجه نشدم منظور چیه !! .
    بعد نصب گوگل هوم چ کنم ؟؟؟

    1
    4
    1. سعید صانعی

      سلام، همانطور که توضیح داده شده، باید دانگل کروم کست بخرید، یک قطعه هست که باید بخرید و بزنید به تلویزیون تا اتصال برقرار شود.

      2
      3
      1. سلام برای گوشی a22 باید از کدوم روش برم ؟؟ روش دوم موقع انجام وصل نمیشه میگه باید وای فای ت روشن باشه
        میشه راهنمایی کنید ؟/؟؟؟؟؟

        1. سعید صانعی

          بله باید کروم کست و گوشی به یک وای‌فای متصل باشد، یا میتونید از مودم وای‌فای استفاده کنید یا از یک گوشی دیگه نت رو هات‌اسپات کنید و با وای‌فای گوشی خودتون متصل بشید

  16. سلام جناب گوشی من a12 هستش
    چجوری باید ب تلوزیون اسمارت وصل کنم اخه بالای صفحم گزینه ی اسمارت ویوو رو ندارم و اینکه تو تنظیمات ک میرم گزینه castندارم

    5
    9
  17. سلام گوشی من A22 هستش اما هرچی میگردم هیچ راهی برای اتصالش به تلوزیون پیدا نمیکنم میشه کمک کنید ؟

    4
    73
    1. واقعا متاسفم برا سامسونگ یعنی اینجوری شخصیت خودشونو میارن پایین واقعا متاسفم برم متاسفم من خودم a22دارم 4gاسمارت ویو نداره تا گوشیه جدیده ولی a20 داره واقعا که گوشیه قبلیم j5proداره اسمارت ویو a22نزده واقعا که متاسفم داداش گوشیه شما5gهست نداره؟

  18. عظیم دره خیل

    سلام گوشی من اسمش سامسونک جی ۷مدل ۲۰۱۶میباشد چگونه میتوان ان را ب تلویزیون وصل کرد

    2
    1
    1. سعید صانعی

      سلام، اگر گوشیتون گزینه اسمارت ویوو داره که از روش اول برید، اگر نه، از دو روش دیگه امتحان کنید

      6
      4
  19. سلام خسته نباشین من گوشیم گلکسی a12 هست ولی گزینه smart veiw نداره نمیدونم باید چجوری به تلویزیون وصلش کنم

  20. ابراهیم محروقی

    سلام وقت بخیر گوشی من A32هست چرا وقتی فیلم میخوام از طریق اسمارت ویو پخش کنه تلویزیون رو اصلا پیدا نمیکنه ولی اهنگ یا عکس سریع وصل میشه میشه کمکم کنید خسته شدم

  21. سلام
    گوشی من A10sهست وتلوزیون من هایسنس که دارای برنامهanyview cast هستش درست لطفا توضیح چطوری با گوگل هوم وصل بشم

    1
    1
    1. سعید صانعی

      احتمالا به خاطر تغییر تنظیمات در اندروید 11 هست، ببینید در قسمت تنظیمات اسمارت ویو چیزی تغییر کرده یا خیر؟؟

  22. سلام من گوشیم a12 و وقتی میخوام از روش دوم برم چون مودم دارم و فقط به اون وصل هستم نمیشه نقطه اتصال رو باز کرد
    میشه بگید باید چیکار کنم
    با تشکر

    1. سعید صانعی

      وای‌فای رو خاموش کنید، اصلا در مورد اتصال کاری با وای‌فای نداریم، فقط هات اسپات رو روشن کنید تا به تلویزیون وصل بشه

  23. سلام من گوشیa12دارم واسمارت ویو نداره با دایرکت وای فا وصل میشه ولی تصویر نداره چکار کنم؟

  24. سلام من a10 s دارم تلوزیونمم لایف وقتی وارد برنامه home google میشم هیچ دستگاهیو پیدا نمیکنه ک ب تلوزیون وصل شم

    3
    8
    1. سعید صانعی

      اگر گوشیتون از این قابلیت پشتیبانی کنه، از طریق روشهایی که در مقاله گفته شده باید وصل بشه

      1
      2
    2. من گوشی سامسونگa12دارم هرکارکردم وصل نمیشه.واقعا ازگوشی سامسونگ بدم اومده.حیف پول که براش بدی ولی تمام این برنامه هارو گوشی هوآوی داره

      2
      10
      1. منم . A12خریدم اصلا بدرد نمیخوره.اگه فهمیدی چطوری وصل میشه به منم بگو .من گوشی قبلیم مدلش هونور ۸لایت بود وصل میشد.

  25. سلام گوشی من A01
    تلویزیونم هایسنس.
    این روشی ک گفتین من هات اسپات میدم به تلویزیون و گوگل هوم وسطا خطا میده انگار که میگه لوکیشن اکانت گوگل دسترسی نمیده. ی اکانت دیگم ساختم نشد. توی گزینه اای گوشی cast داره که همیشه موشته دستگاهی یافت نشد. فقط در قسمت وای فای گوشی و قسمت وای فای دایرکت تلویزیون رو پیدا میکنه و مینویسه متصل شد ولی هیچ اتفاقی رخ نمیده

    1
    5
  26. سلام من گوشی گلگسی پرایم پلاس دارم اما گزینه هایی که شما گفتید رو ندارم اطفا بگید چجوری به تلویزیون وصل کنم

    1
    4
  27. دلارام ابراهیمی

    سلام گوشی من a10هستش و تلویزیونمLG وایفای گوشی من ب وایفا تلویزیون وصل نمیشه چکار باس بکنم؟

    2
    14
  28. سلام من گوشیم سامسونگ A10s رو با هات اسپات به تلویزیون وصل میکنم ولی با برنامه google home که ادامه میدم پیغام میده که وای فای روشن بشه ، از طرفی هات اسپات و اتصال تلویزیون قطع میشه ، خب اینجوری چطوری وصل بشم؟

    3
    39
    1. روش دومیه درست هست اما نیاز به یه دانگل به نام کروم کست هم داره تلویزیون که بشه تلویزیون رو به عنوان یه دیوایس توی گوگل هوم تعریف کرد.اگر تلویزیون این قابلیت رو نداره خودت باید این دانگل رو بخری متصل کنی به تلویزیون تا بتونی از طریق گوگل هوم به تلویزیون متصل شی..ناقص توضیح داده شده اینجا…در واقع گوشی a10 یا a02 اینا قابلیت اسمارت ویو رو بصورت فابریکی ندارن ظاهرا.مدلای گرونتر دارن فک کنم.

    1. سلام گوشی a10 باید قسمت پنل گوشی رو پایین بکشی گزینه اسمارت ویو یا کست رو بزنی داداش …تلویزیونم باید اسمارت باشه و گزینه اسکرین مورنینگو باز کنی

  29. سلام.واقعا دمتون خیلی گرم.بهترین و راحت ترین کار .راحت وصل شد.گوشی من اسمارت ویو نداره.ویا روش شما خیلی رحت وصل شد.خدا خیرتون بده

    3
    11
  30. سلام من گوشی a10دارم و گوشیم قابلیتsmart veiwرو داره به تلویزیون همسایه که اسمارت ۴۰ هستش راحت وصل میشه ولی تلویزیون من که ۴۳ هستش و مدل اسمارت سری6هست یه مدل هم از مال اونا بالاتره اصلا وصل نمیشه لطفا راهنمایی کنید
    سپاسگذارم

    1
    19
  31. سلام ببخشید گوشی من A40هستش وتلویزیون هم هیوندای قبلا راحت با اسمارت ویو وصل میشدم و مشکلی نبود ولی از وقتی برنامه هام و به روز رسانی کردم وصل میشه ولی فقط صدا داره وتصویر چیزی شبیه صفحه قفل گوشیم میاد.مثلا صدای فیلم و پخش میکنه ولی صفحه همون صفحه قفل گوشیمه.هرکاری کردم نشد.میشه راهنمایی کنید.ممنونم.

    2
    14

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH