بررسی بازی تاور کراش: مدافعان قلعه!

بازی‌‌های سبک تاور دیفنس یا دفاع از قلعه همیشه از محبوبیت زیادی (خصوصا در کاربرانی که از گجت‌های همراه استفاده می‌کنند) برخوردار بوده است. شاید محبوب‌ترین بازی در این سبک را بتوان سری بازی‌های Anomaly دانست که موفقیت‌های زیادی را نیز کسب کرده‌اند.

تاور کراش یکی از عناوین توسعه یافته توسط مگنت گیم است که توانسته جایگاه خوبی را در میان کاربران پیدا کند. این بازی نیز در سبک تاور دیفنس قرار می‌گیرد و می‌توان آن را یکی از بهترین عناوین موجود در این سبک دانست.

گیم‌پلی

گیم‌پلی بازی‌های تاور دیفنس از چارچوب خاصی تبعیت می‌کنند. به طور معمول در این گونه بازی‌ها کاربر در نقش مهاجم و یا مدافع ظاهر می‌شود و با قرار دادن سلاح‌ها و یا ساختمان‌های خاص در مسیر رقیب به مبارزه می‌پردازد. تاور کراش نیز از این قاعده مستثنی نیست، هرچند در این بازی سعی شده است به جای استفاده از دشمنان و ساختمان‌های مختلف تنها از برج‌های مجهز شده به سلاح استفاده شود. طبیعتا برج‌ها قادر به حرکت نبوده بنابراین همه چیز به صورت ساکن انجام می‌پذیرد و تنها با افزودن برج‌های جدید به ارتفاع قلعه شما افزوده خواهد شد!

همان‌طور که گفته شد در تاور کراش کاربر یک برج مخصوص به خود را دارد که می‌تواند با افزودن طبقات جدید به آن، آن را قدرتمندتر کند و دشمنان را یکی پس از دیگری از میان بردارد. در طول بازی با انتخاب هر طبقه از برج می‌توانید هدف آن را در ساختمان دشمن انتخاب کنید تا تنها به همان منطقه شلیک شود.

اسلحه‌های قرار گرفته در هر طبقه قابل ارتقا هستند و کاربر می‌تواند یکی از هفت نوع سلاح در نظر گرفته شده را انتخاب کند. هم‌چنین برج‌ها در پنج نوع مختلف قابل ارتقا هستند که با توجه به نوع مصالح مقاومت خاص خود را دارند. در طول بازی کاربر می‌تواند از قدرت‌هایی استفاده کند که در 10 نوع در دسترس هستند. برای ارتقا سلاح، ساختمان و یا قدرت‌های خود می‌بایست آن را از طریق هدایای در نظر گرفته شده برای هر پیروزی خریداری کنید. خوشبختانه این بازی بخشی را به نام هدایای روزانه در نظر گرفته است که کاربر به صورت تصادفی یکی از کیسه‌ها را انتخاب و جوایز آن را دریافت می‌کند. هم‌چنین اگر در طول بازی متوجه شدید که خرجتان با دخلتان جور در نمی‌آید، می‌توانید کمی دست به جیب شده و از طریق فروشگاه مقداری سکه را خریداری کنید، هرچند قیمت سکه‌ها چندان ارزان نیستند!

اگرچه امکان بازی کردن به صورت آفلاین را می‌توان یک مزیت دانست اما این بازی فاقد بخش بازی آنلاین است که نقطه ضعف بزرگی در گیم‌پلی آن محسوب می‌شود. هرچند گفته می‌شود مگنت گیم به‌زودی قابلیت بازی کردن به صورت آنلاین را نیز به تاور کراش اضافه خواهد کرد. گیم‌پلی تاور کراش ساده اما بسیار سرگرم‌کننده است، تنوع خوب سلاح‌ها و ساختمان‌ها و هم‌چنین سرسختی دشمنان در مقابل شکست خوردن موجب شده است با یک بازی اعتیادآور مواجه باشیم که می‌تواند ساعت‌های زیادی کاربر را به خود مشغول کند.

گرافیک

تاور کراش از گرافیکی دو بعدی استفاده می‌کند که گونه‌ای متداول در سبک تاور دیفنس است. طراحی ساختمان‌ها و سلاح‌ها بسیار عالی است و به زیبایی با فضای فانتزی بازی هماهنگی دارد. محیط بازی نیز که ظاهری شبیه به جنگل را دارد از طراحی خوب و استانداری بهره‌ می‌گیرد. در تاور کراش سعی شده است به خوبی از رنگ‌ها استفاده شود و جزییات هر آبجکت در سطح قابل قبولی باشد. در دیگر بخش‌های گرافیکی نظیر انیمیشن‌های انفجار و … نیز عملکرد خوبی را شاهد هستیم.

به صورت کلی تاور کراش در بخش گرافیک عملکردی بسیار عالی را دارد. استفاده از رنگ‌بندی‌های جذاب و هم‌چنین نحوه طراحی اِلمان‌ها موجب می‌شود کاربران در هر گروه سنی به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند.

صداگذاری

دو نوع موسیقی را در طول بازی تاور کراش خواهید شنید، موسیقی در نظر گرفته شده برای منوی اصلی و مارش نظامی و جذابی که هنگام مبارزه کردن به گوش می‌رسد. هر دو موزیک انتخاب شده برای این بازی کاملا با فضای آن هماهنگ هستند و می‌توانند در جذابیت بیش‌تر بازی تاثیرگذار باشند. دیگر صداهای بازی نظیر دیالوگ‌ها و صداهای محیطی نیز در سطح قابل قبولی قرار دارند. متاسفانه در منوی اصلی گزینه‌ای برای خاموش کردن صداهای بازی دیده نشد (یا حداقل موفق به کشف آن نشدیم!) که این موضوع می‌تواند یک کمبود نه‌چندان جدی، اما مهم برای تاور کراش باشد.

هم‌چنین انتظار می‌رفت مگنت‌ گیم علاوه بر فارسی سازی منوهای بازی، در بخش صداگذاری نیز کمی دخالت کند و شاهد رد و بدل شدن دیالوگ‌ها با زبان شیرین فارسی باشیم که متاسفانه اینطور نیست!

جمع‌بندی

تاور کراش یک بازی ساده و جذاب است که با توجه به گرافیک و گیم‌پلی مناسب، می‌تواند ساعت‌های زیادی کاربر را به خود مشغول کند. اگرچه این بازی کمی حجیم به‌ نظر می‌رسد اما بدون شک از آن دسته عناوینی خواهد بود که شما را در خود غرق خواهد کرد و از آن لذت خواهید برد

3 در مورد “بررسی بازی تاور کراش: مدافعان قلعه!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH