سرمایه‌گذاری گوگل بر روی تکنولوژی AI camera

شبکه عصبی قادر است به‌صورت خودکار کیفیت تصاویر ثبت شده را بهبود بخشد

امروزه عکاسی با گوشی‌های هوشمند به یکی از تفریحات بسیاری از کاربران تبدیل شده که در نتیجه، دوربین هر تلفن همراه یکی از مهمترین ویژگی‌های آن بدل محسوب می‌شود. از همین رو سازندگان گوشی‌های هوشمند اغلب در تلاشند تا با ارتقاهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلف، به بهبود کیفیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری در محصولات خود بپردازند.

اگرچه بسیاری از ما به کمک ابزارهای موجود در اپلیکیشن دوربین گوشی یا به کمک سایر اپلیکیشن‌های جانبی به ویرایش و بهبود تصاویر می‌پردازیم، اما بسیاری از ما علاقمندیم تا تنها با فشردن دکمه magic wand، تصاویر خود را بهبود دهیم.

اگرچه ابزار magic wand در برخی مواقع چندان خوب عمل نمی‌کند اما در مواقعی نیز باعث بهبود کیفیت تصاویر می‌گردد؛ با این‌حال به یاد داشته باشید که این ابزار چیزی جز یک الگوریتم نیست. حال به‌نظر می‌رسد که گروهی در آزمایشگاه بینایی کامپیوتر زوریخ تصمیم دارند تا به کمک شبکه‌های عصبی و یادگیری عمیق در هوش مصنوعی، به ارتقای این الگوریتم بپردازند.

شبکه عصبی

این گروه اکنون موفق به توسعه یک سیستم مبتنی بر شبکه عصبی شده‌اند که به کمک آن می‌توان هریک از تصاویر گرفته شده توسط گوشی هوشمند را ارتقا داد؛ به‌طوری‌که پس از بهبود تصویر این‌گونه به‌نظر می‌رسد که عکس موردنظر با استفاده از یک دوربین DSLR باکیفیت ثبت شده است. برای این کار نرم‌افزار ابتدا به تحلیل تصویر پرداخته و سعی می‌کند تا نوع تصویر ثبت شده را تعیین کند، پس از تعیین نوع عکس، به دنبال بهترین تصاویری که شبیه به عکس شما هستند گشته و با یافتن اصلاحاتی که تصویر مربوطه برای تبدیل شدن به یک تصویر با کیفیت DSLR دارد، می‌گردد و سپس آن‌ها را اعمال می‌کند.

اگرچه شاید ابتدا کمی رویایی به‌نظر برسد اما توجه داشته باشید که این تکنولوژی تقریبا نوظهور بوده و نتایج حاصل از آن شاید هنوز چنان که توصیف می‌شود به‌نظر نرسد. ناگفته نماند که این سرویس مبتنی بر شبکه عصبی هنوز اپلیکیشن اختصاصی ندارد، اما برای بهره‌مندی از آن می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت رسمی آن و آپلود تصویر موردنظر، شاهد اعمال الگوریتم‌های هوش مصنوعی و بهبود تصویر خود باشید.

5 در مورد “شبکه عصبی قادر است به‌صورت خودکار کیفیت تصاویر ثبت شده را بهبود بخشد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH