آیا کوالکام با مبلغ 100 میلیارد دلار به برودکام فروخته می‌شود؟

گزارش‌ها حاکی از آن بوده که کمپانی آمریکایی برودکام احتمالا امروز پیشنهادی مبنی بر ادغام با شرکت کوالکام را تسلیم این شرکت خواهد نمود. در صورت تحقق این امر و پذیرش درخواست از سوی کوالکام، شاهد ایجاد یکی از بزرگترین کمپانی‌ها در بخش تکنولوژی بی‌سیم خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برودکام قصد دارد دفتر مرکزی خود را دوباره به ایالات متحده بازگرداند. همچنین رویترز مدعی است دلیل اصلی درخواست این شرکت برای ادغام با کوالکام، افزایش ارزش سهام این کمپانی بوده است. برودکام هم‌اکنون به دلیل رشد پایداری که تجربه می‌کند، از شرایط مناسبی برای ادغام برخوردار بوده، درحالی‌که ارزش سهام کوالکام در سال گذشته به دلیل مناقشه یک میلیارد دلاری با اپل و همچنین شکایت FTC از این شرکت، از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نیست.

در ادامه این گزارش، ارزش دارایی‌های برودکام که شامل سهام و موجودی این شرکت می‌شود، فراتر از 100 میلیارد دلار برآورد شده است. همچنین ارزش هر واحد از سهام این کمپانی در حدود 70 دلار ارزش‌گذاری می‌شود. هم‌اکنون هر دو شرکت کوالکام و برودکام به ترتیب در حال تلاش بر سر تصاحب دو شرکت NPX و ‌Brocade هستند. در نتیجه با ترکیب این دو شرکت به یک کمپانی مستقل، غول جدیدی در عرصه تکنولوژی بی‌سیم و سیستم‌های نهفته ظهور خواهد کرد.

کوالکام

برودکام باید قبل از تکمیل این معامله با کوالکام (در صورت پذیرفتن کوالکام)، اقدام به بازگرداندن مقر اصلی خود به آمریکا کند، چراکه در حال حاضر ساختمان اصلی این شرکت در سنگاپور بوده و این امر می‌تواند بر روی پذیرفته شدن درخواست از سوی کوالکام تاثیر منفی داشته باشد.

6 در مورد “آیا کوالکام با مبلغ 100 میلیارد دلار به برودکام فروخته می‌شود؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH