اچ‌تی‌سی

گزارش مالی اچ‌تی‌سی در ماه اکتبر اعلام شد؛ تداوم روند نزولی این شرکت

چند روز پیش، کمپانی اچ‌تی‌سی گزارش مالی خود در ماه اکتبر 2017 را منتشر کرد و مشخص شد که علی‌رغم تلاش‌های اخیر این شرکت در تولید و عرضه گوشی پرچم‌دار U11، کاهش درآمد حاصل از فروش محصولات این شرکت نسبت به ماه گذشته و همچنین ماه مشابه سال 2016، همچنان ادامه دارد.

مجموع درآمدهای این شرکت از ماه ژانویه تا اکتبر 2017 برابر با 1.75 میلیارد دلار عنوان شد که نشان‌دهنده افتی 18.18 درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته است. عملکرد این شرکت تنها در ماه اکتبر نیز درآمد 200 میلیون دلاری را به‌همراه داشت که در مقایسه با درآمد ماه آگوست امسال (215 میلیون دلار)، از کاهشی 6.86 درصدی حکایت دارد.

همچنین اچ‌تی‌سی در ماه اکتبر سال گذشته درآمدی بالغ بر 268 میلیون دلار را از فروش محصولات خود در بازار به‌دست آورد که با این حساب، بازهم آمار و ارقام از کاهش سالیانه 25.79 درصدی درآمدهای این شرکت خبر می‌دهند. این درحالی است که پرچم‌دار امسال این کمپانی یعنی U11، فروش بهتری را نسبت به پرچمداران سال‌های گذشته از قبیل HTC 10 و HTC One M9 تجربه کرده است.

با این‌حال، اچ‌تی‌سی به این زودی‌ها قصد کناره‌گیری از بازار اسمارت‌فون‌ها را ندارد و این شرکت اخیرا از دو مدل جدید متعلق به خانواده U11 به نام‌های U11 پلاس و U11 لایف پرده برداشت. قرار است این دو محصول تا قبل از پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند و پیش‌بینی می‌شود که بتوانند تاثیر مثبتی را بر درآمدهای این شرکت در ماه‌های آتی برجای بگذارند.

بااین‌که اچ‌تی‌سی در طی سال‌های اخیر تلاش کرده تا محصولاتی مجهز به قابلیت‌های جدید و متمایز را نسبت با دیگر مدل‌های موجود روانه بازار کند، اما همچنان روی نوار ناکامی‌گام برمی‌دارد و درآمدهای این شرکت همواره سیری نزولی را نشان می‌دهند.

اچ‌تی‌سی در ماه آگوست امسال نیز اعلام کرد که درآمدهای این شرکت به کمترین میزان خود در طی 13 سال گذشته رسیده و طولی نکشید که با انتشار این خبر، زمزمه‌هایی مبنی بر خرید کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی توسط کمپانی گوگل به گوش رسید. البته هنوز این شایعه به‌طور کامل تایید نشده، اما گوگل در ماه سپتامبر بخشی از تیم گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی و حقوق مالکیت معنوی غیرانحصاری این شرکت را با مبلغ 1.1 میلیارد دلاری خریداری کرد.

هنوز مشخص نیست که این شرکت تایوانی چه تدابیری را برای آینده کسب‌وکار اسمارت‌فون‌های خود در نظر گرفته، اما امیدوار است که مدل‌های U11 پلاس و U11 لایف بتوانند درآمد مالی بهتری را برای این شرکت در ماه‌های آغازین سال آینده میلادی به ارمغان بیاورند.

8 در مورد “گزارش مالی اچ‌تی‌سی در ماه اکتبر اعلام شد؛ تداوم روند نزولی این شرکت”

  1. اچ تی سی بهترین گوشی هارو تولید میکنه البته این نظر منه خودم اچ تی سی دارم ، مطلب دیگه ای ک هست طراحی بی نظیر گوشیه از نظر زیبایی هیچ برندی ب اچ تی سی نمیرسه البته زیبایی رو نمیشه ملاک خرید قرار داد، از لحاظ سخت افزاری هم ک بخاین نگا کنین فوق العادهس من دو ساله اچ تی سی وان ام نه پلاس دارم تا حالا نشده کوچکترین هنگ یا تیک داشته باشه با بازی هایی با گرافیک بالا مثلا آسفالت، صداش که دیگه معرکس هیچ برندی قابلیت boom sound رو تو گوشیاش نداره و همچنین اسپیکرای با کیفیتش ، دوربینشم عالی نیس ولی واسه یه ادم معمولی خوبه البته اینو نباید فراموش کنید ک +one m9 یه گوشی میان ردس و در سطح خودش عالیه عالی

  2. اچ تی سی تو ایران تبلیغات خوبی نداره وگرنه خیلی بیشتر طرفدار پیدا میکرد..یکی گفته بده دیگ همه پشت سرش همون تکرار میکنن

    1. اونوقت کی اسپیکر های دالبی استریوی فوق العاده رو گوشیاش بزاره کی برای اولین بار دوربین دوگانه بزاره؟ کی گوشی های خوش ساخت با طراحی لوکس رو وارد بازار کنه ؟ کی اج سنس رو گوشی بزاره ؟ کی لرزش گیره اپتیکال رو روی دوربین سلفی بزاره ؟ کی فناوری التراپیکسل رو دوربین گوشی بزاره؟از نظر من بجز اپل کسی کیفت ساخت و کلاس بالا مث اچ تی سی نداره. اچ تی سی یعنی یه گوشی خاص برای یه ادم خاص

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH