اوپو و شیائومی گوشی‌های هوشمند با قابلیت اسکن چهره کاربر تولید خواهند کرد

درست همانند تاچ آی‌دی، به‌نظر می‌رسد Face ID نیز توانسته به خوبی نظر منتقدین را به خود جلب کند. البته مطمئنا مشکلاتی در مورد عملکرد آن وجود دارد، اما انتظار می‌رود اپل به‌زودی و با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری مشکلات را حل کند. در هر صورت در حال حاضر فناوری Face ID به وعده‌های داده شده خود عمل می‌کند.

خبر خوش برای طرفداران اندروید این است که مدت زمان زیادی را برای دیدن این فناوری بر روی گوشی‌های اندرویدی منتظر نخواهند ماند. به گزارش DigiTimes، در سال 2018 و با همکاری اوپو و شیائومی شاهد عرضه محصولاتی با قابلیت مشابه اسکن چهره خواهیم بود.

اوپو و شیائومی

پیش از این Ming-Chi Kuo، تحلیل‌گر KGI Securities، بیان کرده بود که اپل با عرضه فناوری Face ID و دوربین TrueDepth حداقل دو سال و نیم خود را در رقابت با گوشی‌های اندرویدی پیش انداخته است؛ اما در صورت معتبر گرفتن گزارش فوق، باید گفت گوشی‌های اندرویدی زودتر از موعد پیش‌بینی شده به فناوری‌های گفته شده دست خواهند یافت. البته تضمینی وجود ندارد که فناوری به‌کار گرفته شده در گوشی‌های اندرویدی به خوبی Face ID کار کند، پس تنها باید منتظر ماند و دید.

همکاری دو شرکت چینی در این پروژه به‌صورت قرض گرفتن تکنولوژی و ویژگی‌هایی از یکدیگر خواهد بود. Kuo بیان کرده بود که تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی بیشتری به این فناوری علاقه نشان خواهند داد. علاوه‌بر اوپو و شیائومی، شایعاتی منتشر شده مبنی بر این‌که سامسونگ نیز به دنبال استفاده از این فناوری در پرچم‌دار آینده خود، یعنی گلکسی S9 است.

8 در مورد “اوپو و شیائومی گوشی‌های هوشمند با قابلیت اسکن چهره کاربر تولید خواهند کرد”

  1. هعی
    یه زمانی مایکروسافت حسگر عنبیه چشم استفاده میکرد ولی رسانه ای نمیشد ولی الان اپل و … با چندتا جنگولک بازی دارن توجه ها رو به خودشون جلب میکنن

  2. خدایا این چینیهای کپی کار رو هدایت کن.
    جالبه با وجود این که هیچ خلاقیتی ندارند و همه اش رو کپی میکنن و از اجناس درجه سه و بنجل استفاده میکنن بازم گوشی چند میلیونی میفروشن

  3. اشکان موسوی

    برند های چینی هم منتظرن تا یکی یه فناوری جدید بزنه برن ازش کپی کنن خودشون نواوری ندارن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH