اندروید 8.1

سیستم عامل اندروید 8.1 به منظور صرفه‌جویی در فضا، حجم اپلیکیشن‌های غیرفعال را کاهش می‌دهد

امروزه بیش‌تر از گذشته شاهد افزایش میزان حافظه پایه در گوشی‌های هوشمند به میزان 64 گیگابایت، توسط تولیدکنندگان این محصولات هستیم. اما این موضوع در مورد گوشی‌های میان‌رده یا دستگاه‌های سطح پایین‌تر که غالبا با حافظه پایه 32 و یا حتی 16 گیگابایتی عرضه می‌شوند، صادق نخواهد بود. با عرضه جدیدترین برنامه مدیریت هوشمند حافظه توسط شرکت گوگل با نام Files GO، مشخصا گوگل قصد دارد تجربه دردناک محدودیت حافظه را به گذشته بسپارد.

آخرین ماموریت در چارچوب پروژه متن‌باز سیستم عامل اندروید به ویژگی جدیدی اشاره می‌کند که به‌صورت اتوماتیک برنامه‌ها را با عنوان ” غیرفعال” برچسب‌گذاری کرده و نسخه‌ای از کش فایل‌ها را برای آن برنامه به‌خصوص از اولویت خارج می‌کند. اندروید تنها در شرایطی یک برنامه را به‌صورت غیرفعال در نظر می‌گیرد که آن برنامه اخیرا در پیش‌زمینه استفاده نشده باشد و پکیج برنامه نیز توسط اپلیکیشن دیگری در پس‌زمینه مورد استفاده قرار نگیرد.

برای این برنامه‌ها که با عنوان غیرفعال مشخص شده‌اند، فایل‌های کش تولید شده‌ای وجود ندارد که این امر موجب کاهش فضای ذخیره‌سازی می‌شود. ما متوجه منظور گوگل می‌شویم، اما حقیقت این است که احتمالا مزایای آن را تا 1 الی 2 سال آینده نخواهیم دید. زیرا بسیاری از تولیدکنندگان هنوز در مراحل تست اندروید 8 اوریو هستند و این در حالی است که اندروید 8.1 به استانداردی در سایر اسمارت‌فون‌ها بدل شده است. علاوه‌بر این، تولیدکنندگان گوشی‌ها بایستی برای بهره‌گیری از این ویژگی، آن را برای دستگاه خود فعال نمایند.

6 در مورد “سیستم عامل اندروید 8.1 به منظور صرفه‌جویی در فضا، حجم اپلیکیشن‌های غیرفعال را کاهش می‌دهد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH