کشور چین در حال توسعه یک ایستگاه پلیس مجهز به فناوری هوش مصنوعی است

ظاهرا از نظر مهندسان چینی، جایگزینی ربات‌ها به جای داروسازان کافی نبوده و این کشور قصد دارد از تکنولوژی در حوزه فعالیت‌های پلیسی نیز استفاده نماید. هفته گذشته اعلام شد یک ایستگاه پلیس در کشور چین ساخته شده که از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد. این ایستگاه پلیس بدون مامور، در یکی از شهرهای بزرگ چین بازگشایی خواهد شد.

گزارشی در خارج از مرزهای چین نشان می‌دهد که این ایستگاه بدون مامور به ارائه خدمات ثبت‌نام و ارزیابی رانندگان از طریق یک برنامه شبیه‌ساز کمک خواهد کرد. علاوه‌بر این، ایستگاه مذکور مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره پیشرفته‌ای خواهد بود که توسط کمپانی تنسنت (Tencent) توسعه داده شده است. از آن‌جایی‌که اداره نمودن ایستگاه پلیس توسط کارمندان نیازمند به اوقات استراحت امکان‌پذیر نیست، این ایستگاه در 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته به روی عموم باز خواهد بود.

گزارش همچنین اشاره می‌کند که شهروندان به منظور احراز هویت نیازمند استفاده از چهره خودشان هستند. این موضوع نشان می‌دهد که تکنولوژی تشخیص چهره شرکت تنسنت، واقعا تا چه اندازه پیشرفته است. این بدان معناست که شهروندان نیازی به تکمیل فرم‌ها یا ارائه اطلاعات ورود از طریق اپلیکیشن‌ها ندارند و فناوری تشخیص چهره به منظور کمک به آن‌ها، کلیه اطلاعات مورد نیاز را استخراج می‌کند.

این مفهوم جالبی است که در نهایت می‌تواند توسعه پیدا کند و سایر بخش‌های بروکراسی دولت را نیز تحت پوشش خود قرار دهد. موضوعی که نشان می‌دهد کشور چین در مورد توسعه استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی در زندگی روزمره شهروندان خود واقعا جدی است.

6 در مورد “کشور چین در حال توسعه یک ایستگاه پلیس مجهز به فناوری هوش مصنوعی است”

  1. تکنولوژی می تواند جلوی اعمال خلاف بعضی رانندگان و بعضی کارمندان را بگیرد از زمانی که همین دوربین ها را در خیابان ها زدند به نظرم می رسد ماه به ماه وضع رانندگی بهتر می شود.

  2. اشکان موسوی

    هوش مصنوعی دیگه دارن تو همه جا به کار میبرن چند وقت دیگه دست شوی هاشونم مجهز ب هوش منصوعی میشه?

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH