چگونه ظاهر اندروید خام را به گوشی‌های سامسونگ بیاوریم؟

گلکسی اس و نوت از بهترین هندست‌های اندرویدی موجود در بازار هستند. اما رابط کاربری تاچ‌ویز شهرت خوبی ندارد و به گفته کاربران شاید ظاهر نه‌‌چندان زیبایش، باعث آن شده است. اگر تاچ‌ویز تنها دلیلی است که باعث می‌شود سراغ محصولات سامسونگ نروید، برای آن چاره‌ای داریم. در واقع ایجاد ظاهر اندروید خام بر روی بیش‌تر دستگاه‌های سامسونگ بسیار آسان است. با استفاده از رام خام می‌توان اندروید خام را داشت، اما مسلما نصب چنین رامی دردسرهای خودش را دارد و برخی از بهترین ویژگی‌های هندست‌های سامسونگ را هم حذف می‌کند.

برای راه‌های آسان‌تر با ادامه مقاله همراه باشید.

لانچر را تغییر دهید

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که می‌توانید انجام دهید با کمک لانچرها ممکن می‌شود. استفاده از لانچر متفاوت نه تنها از نظر ظاهری رنگ و بوی اندروید خالص را می‌دهد بلکه از نظر عملکرد (حداقل در صفحه خانه) هم حس و حال اندروید خالص را دارد.

دو لانچر Google Now و Nova Launcher دو گزینه خوب برای این کار هستند. Google Now Launcher که از لانچرهای رسمی خود گوگل است و با تمام نکسوس‌های این شرکت عرضه می‌شود. اگر به دنبال این هستید که تجربه کار با یک نکسوس را برای خود شبیه‌سازی کنید بهتر است google Now را برگزینید، اما اگر می‌خواهید انتخاب‌های بیش‌تری برای صفحه خانه داشته باشید Nova گزینه بهتری خواهد بود.

یکی از اصلی‌ترین مزایای نوا پشتیبانی از بسته آیکون‌ها است اما در لانچر Google Now آیکون‌ها به همان شکل همیشگی‌شان در اندروید خالص باقی می‌مانند. در واقع با نوا یک پک اضافه هم نصب می‌شود که با وجود آن امکان تغییر آیکون‌ها وجود دارد.

از تم‌های شبیه به اندروید خالص استفاده کنید

با کمک کتابخانه تم‌های سامسونگ که از هندست‌های اس 6 و نوت 5 به بعد را پشتیبانی می‌کند، می‌توان تم سیستم را تعویض کرد. در فروشگاه تم‌ها، گزینه‌های زیادی برای تغییر شکل و شمایل رابط کاربری به اندروید خالص وجود دارد. تنها کافی است به تنظیمات بروید، Themes را انتخاب کنید و در قسمت More Themes یا در اس 8 و هندست‌های بعدی‌اش در Samsung Themes تم‌های مورد علاقه خود را بیابید.

از آن‌جا برای دریافت تم مدنظر بهتر است گزینه Material Design را جستجو و سپس نصب کنید تا بخش‌های مختلف هندست را با تم اندروید خالص ببینید.

به‌جای این تم می‌توانید Good Lock سامسونگ را نصب کنید. البته شاید از نظر ظاهری زیاد شبیه به اندروید خالص نباشد اما از نظر عملکرد شباهت‌هایی دارد. در واقع این تم بیش‌تر از آن‌که از نظر ظاهری حس و حال اندروید خالص را به شما بدهد، از نظر کارایی این نسخه را برای‌تان تداعی می‌کند. دلیل اصلی نصب Good Lock طرحی است که تنظیمات سریع به خود می‌گیرد طرحی که تقریبا مشابه با اندروید خالص است.

استفاده از تم‌های Substratum

می‌‌توان از تم‌های موتور Substratum هم بهره برد. این موتور به گونه‌ای طراحی شده که بدون روت با یک سری از برنامه‌های نصب شده که سیستم هندست را  از اساس تغییر می‌دهند، کار می‌کند.

در پلی استور به دنبال تم‌های سازگار با سامسونگ بگردید. حتما تعداد زیادی گزینه خواهید یافت که با نوقا سازگار هستند. استفاده از این تم‌ها بیش‌تر در نوت 8 و اس 8 کاربرد دارد، زیرا همه چیز را از اساس تغییر می‌دهد. در واقع تم‌های Substratum  از ایجاد تغییرات در دکمه‌های ناوبری نرم‌افزار نیز پشتیبانی می‌کند. چیزی که موتور تم پیش‌فرض سامسونگ دسترسی به آن ندارد.

پیشنهاد ما Status Bar Icons است. این تم شامل آپشن‌های AOSP  و Pixel-style هم می‌شود.

سوئیچ کردن روی برنامه‌های رسمی گوگل

سامسونگ خودش یک سری برنامه ویژه دارد که بیش‌تر آن‌ها ناآراسته‌تر و پیچیده تر از برنامه‌های خود گوگل هستند. خوشبختانه گوگل ورژن خالص ببیش‌تر برنامه‌هایش را در پلی استور برای کاربران در دسترس قرار داده است .

به فهرست زیر نگاه کنید و هر برنامه‌ای را که می‌خواهید جایگزین برنامه‌های خود سامسونگ کنید:

پس از نصب اپلیکیشن‌های گوگل می‌توانید برنامه‌های سامسونگ را از کشوی مربوطه و با کمک لانچر نوا حذف کنید.

کارهای دیگری که می‌توانید انجام دهید

کارهای زیاد دیگری هست که می‌توانید برای هر چه بیش‌تر شبیه کردن اندروید به ورژن خالص انجام دهید.

در زیر می‌توانید فهرست کوچک اما موثری از این کارها را ببینید:

Battery Percent Enabler: در سامسونگ اگر بخواهیم درصد باقی مانده باتری در کنار آن به نمایش در می‌آید. برای این‌که این عدد را داخل باتری ببینید و از این نظر شبیه به اندروید خالص شوید می توانید از برنامه‌ای که معرفی کردیم بهره ببرید. (البته ظاهرا این برنامه با اس 8 و نوت 8 کار نمی‌کند)

All in one Gestures:: در گلکسی‌ها جای دکمه بازگشت و برنامه‌های اخیر نسبت به اندروید خالص عوض شده است. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که عملکرد دکمه‌ها را بدون روت تغییر دهید. فقط این را به خاطر داشته باشید که ظاهر این دکمه‌ها تغییر نمی‌کند.

Galaxy Button Lights: در قسمت پیشین گفتیم که حتی با تغییر عملکرد دکمه‌ها ظاهر آن‌ها فرق نخواهد کرد. پس ممکن است شما را به اشتباه بی‌اندازد. این برنامه به شما کمک می‌کند که با تغییر رنگ نور دکمه‌ها یا خاموش کردن آن‌ها کار برای‌تان ساده‌تر شود.

Better Open With: اگر از پنجره Open with سامسونگ خوش‌تان نمی‌آید می‌توانید از این برنامه که دقیقا پنجره Open with اندروید خالص را برای‌تان باز می‌کند بهره‌مند شوید. این پنجره جدید به شما هم آپشن انتخاب برنامه به‌عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض را می‌دهد و هم گزینه باز کردن آن را دارد.

SystemUI Tuner: اندورید منوی System UI Tuner را که در اندروید خالص قابل دسترس است از کاربران مخفی نگه می‌دارد. دسترسی به این منو می‌تواند ویژگی‌های جالبی را در اختیار کاربر قرار دهد. با نصب این برنامه این منو هم برای کاربر قابل دسترس خواهد شد.

4 در مورد “چگونه ظاهر اندروید خام را به گوشی‌های سامسونگ بیاوریم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH