استفاده سامسونگ از لوله‌های حرارتی در سال 2018 و احتمال عرضه محفظه‌های بخار در سال 2019

شرکت سامسونگ استفاده از لوله‌های حرارتی را در سال 2018 ادامه خواهد داد و احتمالا در سال 2019، محفظه‌های بخار را عرضه می‌کند. سامسونگ اولین‌بار سیستم لوله‌های حرارتی خود را با گوشی گلکسی S7 تطبیق داد و از آن زمان، این سازوکار را برای خنک کردن پرچم‌داران سری گلکسی S و گلکسی‌نوت خود به‌کار گرفته است. به نقل از برخی منابع وابسته به زنجیره تامین شرکت سامسونگ، این رویه با عرضه گوشی‌های سال آینده که هم اکنون تولید آن‌ها در مقیاس کوچک آغاز شده است، ادامه خواهد یافت.

استفاده از لوله‌های حرارتی، افزایش قیمت دستگاه را به دنبال دارد و از این‌رو، معمولا تنها از آن‌ها در گوشی‌های پرچم‌دار استفاده می‌شود. از آن‌جا که پرچم‌داران از قدرتمندترین چیپست‌ها بهره می‌برند و بیش‌ترین نیاز را به سیستم‌های خنک‌کننده دارند، لوله‌های حرارتی در این دستگاه‌ها عملکرد مناسبی خواهند داشت.

البته برای لوله‌های حرارتی، جایگزینی با نام محفظه بخار وجود دارد که جزو بهترین روش‌های انتقال حرارت محسوب می‌شود و در پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته (پردازنده‌ای با توان 250 وات را مجسم کنید) مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این‌حال، هزینه آن‌ها حتی از لوله‌های حرارتی نیز بیش‌تر است و حتی شاید این موضوع، محدودیتی بزرگ‌تر قلمداد شود.

محفظه‌های بخار حجم بیش‌تری نسبت به لوله‌های حرارتی اشغال می‌کنند و این مسئله می‌تواند برخلاف روند فعلی گوشی‌های باریک باشد. گفته می‌شود که اکنون برخی از تولیدکنندگان می‌توانند محفظه‌هایی با ضخامت 0.4 میلی‌متر تولید کنند. براساس گزارشات، بسیاری از تولیدکنندگان در حال آزمایش محفظه‌های بخار هستند؛ اما هنوز هیچ یک از آن‌ها تلفن همراهی با این قابلیت را تولید نکرده‌اند.

لوله‌های حرارتی

اگرچه تولیدکنندگان مایل هستند قابلیت‌های پیشرفته گیمینگ را بر روی لپ‌تاپ‌هایی باریک ارائه کنند؛ اما با این وجود، محبوبیت محفظه‌های بخار در میان لپ‌تاپ‌ها رو به افزایش است. حتی برخی از اولترابوک‌هایی که مخصوص بازی طراحی نشده‌اند نیز استفاده از محفظه‌های بخار را آغاز کرده‌اند. به عنوان مثال، اولترابوک مدل ZenBook Flip S شرکت ایسوس با ضخامت 10.9 میلی‌متر، از این دسته محصولات به‌شمار می‌آید.

منابع داخلی معتقدند که به احتمال بسیار زیاد در سال 2019، محفظه‌های بخار راه خود را به گوشی‌های هوشمند پیشرفته باز خواهند کرد.

4 در مورد “استفاده سامسونگ از لوله‌های حرارتی در سال 2018 و احتمال عرضه محفظه‌های بخار در سال 2019”

  1. خوبه ولی مثلا وقع ضربه خوردن ها و به مرور زمان مشکل نشت بخار یا مایع درون اون هست و ممکنه به باقی اجزا آسیب بزنه.

  2. سونی هم استفاده کرد.
    پس معلومه همه گشی ها با مشکل داغ شدن مواجه اند ولی فقط اسم سونی بد در رفته.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH