انویدیا، رکورددار رشد میزان فروش پردازنده‌های گرافیکی طی سه ماهه گذشته!

طی سه ماهه اخیر، فروش پردازنده‌های گرافیکی شرکت انویدیا در مقایسه با تولیدات شرکت‌های AMD و اینتل، رشد سریع‌تری را تجربه کرد.

کارت گرافیک جیفورس GTX 1080 واقعا قدرتمند است.

 

هم‌زمان با گرایش برخی از مصرف‌کنندگان بازار PC به سوی گوشی‌های هوشمند، گیمرهای دو آتشه نیز به سوی موتور محرک بازار پردازنده‌های گرافیکی متمایل شده‌اند. بر اساس تحقیق موسسه ردیابی صنعت Jon Peddie، این قضیه بار دیگر در سه ماهه سوم سال جاری ادامه یافت و این روند به شرکت انویدیا کمک کرد تا نسبت به سه ماهه قبلی، سهم خود را از کل فروش پردازنده‌های گرافیکی، 29.53 درصد افزایش دهد. در این بازه زمانی، کمپانی AMD موفق به افزایش 7.63 درصدی میزان فروش خود شد و شرکت اینتل نیز رشد 5.01 درصدی میزان فروش را تجربه کرد.

بر اساس گزارش تحقیقاتی موسسه جان‌پدی، ” طی سه ماهه اخیر، بخش کامپیوترهای مخصوص بازی که در آن پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند، مجددا به عنوان نقطه‌ای روشن در بازار مطرح شد.” همچنین ” کامپیوترهای دسکتاپ نیز مجددا در حوزه گیمینگ و رمزنگاری مطرح شدند که این موضوع به شرکت‌های AMD و انویدیا کمک کرد تا سهم خود را از بازار افزایش دهند.”

پردازنده‌های گرافیکی مجزا، کارت‌های ویدیویی پیشرفته‌ای محسوب می‌شوند که گیمرها در زمان اسمبل سیستم‌های خودشان، آن‌ها را خریداری می‌کنند. این کارت‌ها، در 39.55 درصد از کلیه کامپیوترهای شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این میزان، هر سه ماه نسبت به دوره قبلی، 4.18 درصد افزایش می‌یابد. اما اطلاعات درباره مشتریان GPU‌های قدرتمند انویدیا و AMD، به این موارد محدود نمی‌شود.

طبق گزارش تحقیقاتی موسسه جان‌پدی، ” میزان فروش APU‌های مخصوص کامپیوترهای دسکتاپ، توسط شرکت AMD، نسبت به سه ماهه گذشته، 7.1 درصد افزایش یافته است. میزان فروش APUهای مخصوص نوت بوک این شرکت، 2.2 درصد رشد کرد. GPUهای مجزای مخصوص کامپیوترهای دسکتاپ نیز نسبت به سه ماهه قبلی، رشد فروش 16.1 درصدی را تجربه کردند. نسبت به سه ماه گذشته، میزان فروش نمونه‌های مخصوص نوت‌بوک و کلیه کارت‌های گرافیکی شرکت AMD، به ترتیب 5.2 و 7.6 درصد افزایش پیدا کردند.”

شرکت اینتل که پردازنده‌های گرافیکی مجزا را تولید نمی‌کند، همچنان رشد فصلی طبیعی را پشت سر گذاشت. تراشه‌های گرافیکی یکپارچه مخصوص دسکتاپ و نوت‌بوک این شرکت به ترتیب رشد فروش 5 و 5.9 درصدی را تجربه کردند. اما با این وجود، انویدیا بود که توانست بیش‌ترین میزان رشد را به خود اختصاص دهد.

بر اساس گزارش، ” میزان فروش GPUهای مجزای مخصوص دسکتاپ و نوت‌بوک شرکت انویدیا نسبت به سه ماهه پیشین، به ترتیب 34.7 و 22.4 درصد افزایش یافتند. همچنین، مجموع میزان فروش کارت‌های گرافیکی کامپیوترهای شخصی نیز نسبت به سه ماهه گذشته، 29.5 درصد رشد کرد.”

6 در مورد “انویدیا، رکورددار رشد میزان فروش پردازنده‌های گرافیکی طی سه ماهه گذشته!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH