گلکسی S9

گلکسی S9 سامسونگ با دوربین دوگانه جدید و قیمتی بالاتر عرضه خواهد شد

یکی از منابع کره‌ای با توجه به همه اخبار و شایعات مربوط به گوشی سامسونگ گلکسی S9 به اطلاعات جامعی رسیده است. با این‌که ممکن است گلکسی S9 با توجه به سابقه سامسونگ دارای ویژگی‌های خلاقانه‌ای نباشد اما مطلب منتشر شده توسط منبع آن بر روی تقویت هرچه بیش‌تر و تکمیل سخت‌افزار گلکسی S8 و یک رابط کاربری خلاقانه تمرکز کرده است.

مشخصات

انتظار می‌رود در گوشی سامسونگ گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس مانند نسل قبل، از صفحه نمایشی با نسبت تصویر 18.5 به 9 استفاده شود که به ترتیب اندازه‌ای 5.77 و 6.22 اینچی خواهند داشت. به علاوه، پیش‌بینی می‌شود که میزان حاشیه‌های این صفحه نمایش که با نام اینفینیتی دیسپلی شناخته می‌شود، بیش از پیش کاهش پیدا کند. تراشه به کار رفته در این خانواده نیز بسته به منطقه عرضه آن اگزینوس 9810 یا اسنپدراگون 845 خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین تغییرات گلکسی S9 که اخیرا بسیار به آن اشاره شده می‌تواند دوربین عمق سنج و سه بعدی باشد که نمونه آن را در آی‌فون X دیده بودیم. البته این نمونه احتمالا دارای تفاوت‌ها و بهبودهایی خواهد بود که آن را از مدل به کار رفته در پرچمدار اپل متمایز می‌سازد. به همان مقدار که گفتن این ادعاها راحت است، به همان میزان هم کار برای سامسونگ به منظور تهیه و فراهم کردن ملزومات سخت خواهد بود. با این که ممکن است تنها شاهد استفاده از یک سیستم بهبود یافته‌ از تکنولوژی تشخیص چهره دو بعدی باشیم اما هیچ‌کدام از منابع تاکنون پرچمداران آینده سامسونگ را از داشتن کیت‌هایی مشابه فیس آی‌دی محروم نکرده‌اند.

دوربین

محتمل‌ترین شایعه در خصوص دوربین گلکسی S9، استفاده از سیستم دوربین دوگانه مانند گلکسی نوت 8 است. علاوه بر این، شایعه شده که سامسونگ از جدیدترین سنسورهای خود که چندی پیش معرفی کرده بود، در دوربین گلکسی S9 استفاده خواهد کرد. هم‌چنین شایعه شده که بر روی این سنسورها لایه‌ای ویژه برای مقابله با نور مستقیم شدید و تشعشعات آزاردهنده خورشید قرار خواهد گرفت.

به علاوه، پیش از این شنیده بودیم که گلکسی S9 از سنسورهایی بهره خواهد برد که توانایی ضبط ویدئوهای اسلوموشن با نرخ 1000 فریم بر ثانیه را دارد. هم اکنون دوربین 19 مگاپیکسلی گوشی اکسپریا XZ پریمیوم توانایی ضبط ویدئوهای اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه را داراست. البته الگوریتم سامسونگ برای این کار متفاوت از سونی است؛ زیرا سامسونگ برای جلوگیری از نقض پتنت از سیستم 3 لایه‌ای متفاوتی برای ثبت فوق‌سریع تصاویر بهره گرفته است. کره‌ای‌ها نشان داده‌اند در تلاشند تا دوربین گلکسی S9 در نوع خود بهترین باشد.

قیمت

با توجه به سخت‌افزار و مواد مورد استفاده در گلکسی S9 انتظار افزایش قیمت چندان دور از ذهن نخواهد بود. یکی از دلایل این افزایش قیمت را می‌توان به دوربین جدید این دستگاه نسبت داد. یکی از تحلیل‌گران KBS با نام کیم دونگ وون در این باره می‌گوید:

زمانی که سامسونگ الکترونیکس روکش سه لایه‌ای جدیدی را برای سنسورهای تصویر دوربین‌های سال آینده اعمال می‌کند، ASPهای ماژول دوربین دو یا سه برابر شده و هزینه‌ای بین 60 تا 90 دلار را بر سامسونگ تحمیل خواهد کرد. در کنار این سنسورها، تغییر بخش‌های ماژول دوربین و تغییرات در طراحی نیز مزید بر علت خواهد شد که هزینه تمام شده برای بخش دوربین با افزایش روبه‌رو شود.

زمان عرضه

پیش از این معمولا سامسونگ پرچمدار بهاره خود را روز یک‌شنبه قبل از برگزاری MWC معرفی می‌کرد. این احتمال وجود دارد که از پرچمدار جدید سامسونگ در کنگره جهانی موبایل رونمایی شود و اگر این اتفاق رخ دهد، می‌توان گفت تا اواخر ماه فوریه شاهد عرضه این اسمارت‌فون خواهیم بود. البته امسال به دلیل مشکلاتی که برای گلکسی نوت 7 پیش آمده بود، سنت سامسونگ شکسته شد و گلکسی S8 با تاخیری حدودا دو ماهه معرفی شد. برخی منابع نیز عنوان کرده بودند که سامسونگ برای رقابت با آی‌فون X قصد دارد گلکسی S9 را زودتر از پیش‌بینی‌ها معرفی کند.

4 در مورد “گلکسی S9 سامسونگ با دوربین دوگانه جدید و قیمتی بالاتر عرضه خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH