سرفیس‌بوک 2

مایکروسافت: مسئله تامین انرژی سرفیس‌بوک 2 ویژگی این دستگاه بوده و باگ محسوب نمی‌شود

هفته گذشته نشریه PCWorld به این موضوع اشاره کرد که در برخی موارد با اتصال سرفیس‌بوک 2  به آداپتور برق همراه آن، نمی‌توان به استفاده از باتری این دستگاه 15 اینچی ادامه داد. یعنی در حالی‌که بایستی باتری دستگاه شارژ شود، حتی ممکن است میزان شارژ باتری کاهش یابد. این مشکل تنها زمانی رخ می‌دهد که تمامی گزینه‌های مربوط به تنظیمات انرژی در ویندوز 10، در حالت بهترین کارایی (best Performance) قرار داده شوند و در حالت پیش‌فرض نباشند.

اما امروز مایکروسافت بیانیه‌ای را در اختیار وب‌سایت Verge قرار داد و ظاهرا همه چیز براساس برنامه پیش رفته است.

سرفیس‌بوک 2 با هدف ارائه قدرت و عملکردی بی‌نظیر به افرادی که نیازمند ماشینی قدرتمند برای کار و تولید هستند، طراحی شده و گزینه‌ای عالی برای کاربران حرفه‌ای نظیر طراحان، توسعه‌دهندگان و مهندسان است. تنظیمات مربوط به حالت مصرف انرژی برای سرفیس‌بوک 2 در نظر گرفته شده تا امکان کنترل محدوده کارایی و طول عمر باتری دستگاه را برای کاربران فراهم نماید. در برخی موارد حاد، گیمینگ طولانی مدت، با تنظیمات انرژی “بهترین کارایی”  و اتصال هم‌زمان دستگاه به منبع تغذیه ارائه شده در بسته‌بندی سرفیس‌بوک 2، ممکن است منجر به تخلیه باتری شود. اگرچه به لطف طراحی سیستم مدیریت انرژی، باتری دستگاه هرگز کاملا تخلیه نمی‌شود تا اطمینان حاصل شود که کاربران قادرند به کار یا بازی خود ادامه دهند.

 

با تغییر تنظیمات انرژی دستگاه به حالت “بهترین کارایی”، قطعا میزان مصرف انرژی نیز افزایش خواهد یافت. حداکثر کارایی دستگاه از طریق تغییر سرعت کلاک پردازنده گرافیکی انویدیا GTX 1060 تا 1.4 گیگاهرتز محقق می‌شود. همان‌طور که مایکروسافت در بیانیه خود اعلام کرده، باتری دستگاه هیچ‌گاه کاملا تخلیه نمی‌شود. اما دلیل موضوع موردنظر واقعا این است که نهایتا فرکانس GPU را تا حدود 1 گیگاهرتز کاهش می‌دهد و دستگاه مجددا فرآیند شارژ را آغاز می‌کند.

شایان به ذکر است که این بیانیه تصریح می‌کند که ” سرفیس‌بوک 2 با هدف ارائه قدرت بی‌نظیر و عملکردی بی‌نقص به افرادی که نیازمند ماشینی قدرتمند برای کار و تولید هستند، طراحی شده است.” و ادعا نمی‌کند که این دستگاه برای گیمرها ساخته شده است. با این همه، گیمرها بیش‌تر از همه تحت تاثیر این مشکل قرار می‌گیرند. بازی‌های پیشرفته بیش از آن‌چه که در حالت مصرف بهینه باتری ارائه می‌شود، به توان CPU و GPU احتیاج دارند.

مشخص نیست که چرا مایکروسافت شارژر قدرتمندتری را همراه با سرفیس‌بوک 2 عرضه نکرده است، چراکه پورت اتصالی این دستگاه تا 120 وات را پشتیبانی می‌کند. البته مایکروسافت به سادگی می‌توانست از تاندربولت 3 نیز استفاده کند، اما این، داستانی دیگر است.

6 در مورد “مایکروسافت: مسئله تامین انرژی سرفیس‌بوک 2 ویژگی این دستگاه بوده و باگ محسوب نمی‌شود”

  1. لپتاباش عالیهههه فقط حیف که باتریش ضعیفه که طبیعیه توی این بدنه کوچیک
    نمیشه باتری بزرگ تر گذاشت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH