چگونه از فیس‌ آی‌دی آی‌فون برای زمانی که عینک دودی زده‌ایم، استفاده کنیم؟

اسکنر چهره اپل با بسیاری از عینک‌های آفتابی همخوانی دارد. اما اگر عینکی دارید که Face ID در شناسایی آن مشکل دارد، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

هر بار که Face ID اقدام به باز کردن گوشی شما می‌کند، هزاران نقطه فروسرخ غیرقابل مشاهده برای شناسایی چهره، بر روی صورت شما می‌افکند. بیشتر عینک‌های آفتابی اجازه گذر این اشعه‌ها را می‌دهند؛ اما برخی هم این‌طور نیستند و به اصطلاح آن‌ها را بلاک می‌کنند که همین مورد موجب مشکل در فرآیند شناسایی چهره کاربر می‌شود.

برای حل مشکل دو راه وجود دارد؛ در اولین روش کاربر می‌تواند به راحتی عینک آفتابی خود را از صورت بردارد و اقدام به باز کردن گوشی خود کند. اگر تمایلی به این کار ندارید، می‌توانید در دومین راه به سراغ غیرفعال کردن گزینه attention detection requirement در تنظیمات Face ID بروید. برای این کار به مسیر Settings > Face ID& Passcode بروید و در پایین صفحه و در قسمت Attention گزینه پایین Require Attention for Face ID را بر روی حالت off قرار دهید.

با غیرفعال کردن این گزینه، دیگر Face ID احتیاجی به نگاه مستقیم کاربر و شناسایی چشمان وی جهت باز کردن گوشی ندارد و کاربر می‌تواند با عینک آفتابی اقدام به باز کردن گوشی خود کند.

6 در مورد “چگونه از فیس‌ آی‌دی آی‌فون برای زمانی که عینک دودی زده‌ایم، استفاده کنیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH