معرفی 4 وب‌سایت با دنیایی از کتاب‌های الکترونیکی رایگان

اگر شما از آن‌دسته افراد کتاب‌خوان و همیشه به‌دنبال مطالعه یک کتاب الکترونیکی جدید هستید، گزینه‌های آنلاین موجود شاید بسیار محدود باشند، اما اگر شما راه درست را پیدا کنید می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی رایگان و بی‌شماری را برای مطالعه آنلاین و یا دانلود و ذخیره آن‌ها بر روی کامپیوترتان، در دسترس خود قرار دهید.

چهار وب سایتی که در ادامه این مطلب آن‌ها را معرفی می‌کنیم برخی از کتاب‌ها با سبک کلاسیک از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان در سطح دنیا را پوشش داده می‌دهند. به علاوه، شما می‌توانید به سبک‌های دیگر در کنار سبک کلاسیک مانند طنز، هیجان‌انگیز، علمی-تخیلی و یا عاشقانه دسترسی داشته باشید. بنابراین، روی صندلی بنشینید، لپ‌تاپ خود را بردارید و آماده باشید تا خود را در یک داستان فوق‌العاده، غوطه‌ور کنید.

  1. وب‌سایت Planet eBook

Planet eBook، عنوان یک سایت جذاب است که ادبیات کلاسیک را به‌صورت رایگان به خوانندگان ارائه می‌دهد. بعضی از کتاب‌ها حقوق کپی رایت را رعایت کرده و به‌طور کاملا قانونی ارائه می‌شوند. اما برای اطمینان بیشتر و بررسی محدودیت یک کتاب خاص، می‌توانید روی پیوند اطلاعیه کپی رایت در صفحه جزئیات کتاب کلیک کنید.

در حال حاضر، سایت Planet eBook، بیش از 80 کتاب به خوانندگان خود ارائه می‌دهد که همه آن‌ها با دقت انتخاب شده‌اند. درست است که شما مانند برخی سایت‌های دیگر به هزاران کتاب با عناوین مختلف دسترسی ندارید اما می‌توانید مطمئن باشید که نوشته‌های موجود در این وب‌سایت با کیفیت بسیار عالی ارائه شده‌اند.

شما همچنین می‌توانید تمام کتاب‌های موجود در سایت را به‌عنوان یک فایل PDF دانلود کرده و در هر زمان که مایل بودید آن‌ها را مطالعه کنید. فراموش نکنید که ممکن است باز هم تنوع انتخاب در این وب‌سایت بسیار زیاد باشد؛ با این حال، اگر شما می‌خواهید با یک راه سریع و آسان و در کوتاه‌ترین زمان به بهترین کتاب‌ها با سبک کلاسیک دسترسی داشته باشید، وب‌سایت Planet eBook بهترین گزینه است.

  1. وب‌سایت ManyBooks

وب‌سایت ManyBooks، به همان شیوه Planet eBook کار می‌کند و آثار ادبی کلاسیک را به‌صورت رایگان به خوانندگان ارائه می‌دهد. با این حال، همان‌طور که وب‌سایت Planet eBook آثار ادبی کلاسیک را با آرایه‌ای که به دقت انتخاب شده‌اند به خوانندگان خود ارائه می‌دهد، در مقابل وب‌سایت ManyBooks همان‌طور که از نام آن مشخص است، تمامی آثار را به‌صورت تصادفی به کاربران خود ارائه می‌دهد.

در زمان نگارش، بیش از 33،000 جلد کتاب کاملا رایگان وجود دارد و از اکثر آن‌ها نسخه‌هایی برای کاربران iPad ،Kindle E-readerها و بسیاری دیگر از خوانندگان در دسترس است. به‌علاوه، شما می‌توانید به‌صورت آنلاین کتاب مورد علاقه‌تان را مطالعه کنید و یا آن را به‌عنوان یک فایل PDF دانلود کنید. برای پیدا کردن یک کتاب، می‌توانید بر اساس ژانر، نویسنده، عنوان، رده یا زبان به جستجو در فهرست‌ها مشغول شوید. شما همچنین می‌توانید به انتخاب‌های محبوب، توصیه‌های سایت و نویسندگان برجسته نگاه کنید و از آن‌ها کمک بگیرید.

به‌علاوه، در بخشی از این وب‌سایت یک محدوده کتاب‌فروشی برای کاربران در نظر گرفته شده است که در آن می‌توانید کتاب‌هایی را که توسط دیگران جمع‌آوری شده‌اند، نگاه کنید. این یک راه عالی برای مشاهده سایر خوانندگان وب‌سایت ManyBooks است. کافی است روی گزینه Recommendations (توصیه‌ها) در سمت چپ کلیک کنید و سپس به کتابخانه عمومی بروید.

به‌عنوان یک جایزه، بسیاری از کتاب‌های الکترونیکی در این سایت با تخفیف ارائه می‌شوند و شما می‌توانید با ارائه یک آدرس ایمیل، اشتراک آن را دریافت کنید. شما همچنین می‌توانید با ثبت RSS این وب‌سایت از جدیدترین عناوین مطلع شوید.

  1. وب‌سایت Classic Reader

این وب‌سایت در جایی مابین وب‌سایت ManyBooks و وب‌سایت Planet eBook قرار دارد. وب‌سایت Classic Reader، انتخاب‌های زیادی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. از کتاب‌های داستانی و غیرداستانی گرفته تا درام و گزینه‌هایی برای خوانندگان جوان. شما همچنین می‌توانید بخش‌های مربوط به شعر و داستان‌های کوتاه را مرور کنید.

هنگامی‌که یک کتاب را انتخاب می‌کنید، می‌توانید آن را به‌صورت آنلاین مطالعه کنید. از آن‌جایی که سایت ظاهر پایه‌ای کتاب‌ها را به شما ارائه می‌دهد، شما می‌توانید تجربه‌ای خوب از یک مطالعه آنلاین داشته باشید. همچنین جدول محتویات هر کتاب، دسترسی به فصلی که شما قبلا قسمتی از آن را به‌صورت آنلاین مطالعه کرده‌اید، آسان‌تر می‌کند. اگر ترجیح دهید کتابی را دانلود کنید، فقط کافی است تا یک حساب کاربری را به‌صورت رایگان ثبت کنید.

اگر شما به آثار یک نویسنده خاص علاقه دارید، می‌توانید در این وب‌سایت تمام کتاب‌های الکترونیکی موجود از آن نویسنده را مشاهده کنید و بیوگرافی وی را بخوانید. به‌طور کلی، ممکن است که وب‌سایت Classic Reader، زیبا‌ترین انتخاب این دسته نباشد اما قطعا ارزش وقت گذاشتن را دارد.

  1. وب‌سایت Project Gutenberg

این وب‌سایت با بیش از 54،000 جلد کتاب الکترونیکی رایگان، مطمئنا گزینه های خوبی را برای مطالعه به شما ارائه خواهد کرد. شما می‌توانید یک عنوان خاص را جستجو کنید، به دنبال کتاب‌هایی که به‌تازگی اضافه شده‌اند بگردید، و یا تعداد زیادی از کتاب‌ها را بررسی کنید. اگر می‌خواهید به دلایلی مانند سرعت پایین اینترنت،  به‌صورت آفلاین کتابی را مرور کنید، این وب‌سایت یک کاتالوگ خاص از کتاب را به شما ارائه می‌دهد.

چندین دلیل وجود دارد که وب‌سایت Project Gutenberg را از دیگر سایت‌های رایگان کتاب‌های الکترونیکی متمایز می‌کند. اولا شما می‌توانید به‌صورت آنلاین و با ابزاری مانند Kindle، کتاب‌های مورد علاقه‌تان را مطالعه و یا آن‌ها را دانلود کنید تا بعدا بخوانید. دوم، شما می‌توانید کتاب ها را تنها با یک کلیک به Dropbox، Google Drive یا OneDrive ارسال کنید.

سوم، شما می‌توانید به نسخه موبایلی سایت با استفاده از لینک یا کد QR ارائه شده در صفحه اصلی سایت دسترسی داشته باشید. بنابراین، مطالعه در هر زمان و مکانی از طریق تلفن همراه، برای شما امکان‌پذیر است.

در نهایت، اگر شما عضو انجمن رایگان شوید، می‌توانید آن دسته از کتاب‌های الکترونیکی را که در حال خواندن آنلاین آن‌ها هستند، نشانه‌گذاری کنید. این کار برای دستیابی سریع‌تر به آخرین قسمتی که آن را مطالعه کرده‌اید، مناسب است.

این وب‌سایت کتاب‌های گوناگون را با زبان های گوناگون و دسته‌های مختلف از حیوانات گرفته تا فناوری به کاربران خود ارائه می‌دهد.

زمانی برای دیدن کتاب‌ها

امیدواریم شما هم این چهار سایت فوق‌العاده را برای مطالعه کتاب‌های الکترونیکی رایگان نشانه‌گذاری کنید. وقتی صحبت از کتاب‌های الکترونیکی به میان می‌آید اولویت شخصی شما چیست؟ آیا به موضوعات عاشقانه و رمانتیک علاقه دارید یا ماجراجویی و شاید هم کلاسیک؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید و کتاب مورد علاقه‌تان را معرفی کنید.

6 در مورد “معرفی 4 وب‌سایت با دنیایی از کتاب‌های الکترونیکی رایگان”

  1. محمد حیدری

    دیگه هیچ کسی کتاب فیزیکی نمیخونه اکثرا شده pdf از یه طرفی هم خوبه هم بد
    ولی بالاخره علم باعث تغییر شیوه زندگی مردم شده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH