بیایید فریب نخوریم! بررسی صحت گارانتی گوشی‌های نوکیا

NOKIA

این روزها به خاطر گران بودن قطعات مصرفی گوشی‌های موبایل، بحث گارانتی به شدت داغ شده و شرکت‌ها با یکدیگر به رقابت افتاده‌اند! اما بحث این مقاله در مورد این که کدام گارانتی بهتر است و کدام ارزش ندارد، نیست! بلکه به دنبال این است که از کجا باید بفهمیم وقتی یک گوشی را با نام گارانتی‌دار و اختلاف قیمت زیاد خریداری می‌کنیم، گارانتی اصلی دارد یا خیر! شاید همگی بگویید خب برچسب روی گوشی را نگاه می‌کنم و به شماره پشتیبانی پیامک می‌زنم! این در مورد اکثر قریب به اتفاق گوشی‌ها صحت دارد به جز گوشی‌هایی که در ایران گارانتی نشده و مستقیما از طرف کارخانه سازنده ساپورت می‌شوند!

یکی از این شرکت‌ها نوکیاست که به محض تولید گوشی‌های خود، گارانتی 14 ماهه صادر می‌کند (که موقع خرید با نام یک ساله در اختیار شما قرار می‌گیرد). حالا آیا شما می‌توانید با پیامک، صحت گارانتی را تایید کنید؟! پاسخ خیر است! هر چند که بر روی گوشی‌های ساخت نوکیا شماره پیامکی برای این منظور درج شده باشد! با این حال نباید با دیدن این شماره خیال کنید گوشی گارانتی‌دار خریدید و تمام! همان طوری که گفته شد، این گارانتی باید مورد تایید نوکیا باشد نه شرکت وارد کننده!

حال چه باید کرد؟! راه درمان چیست؟

شما سه گام پیش روی دارید تا از صحت و سقم گارانتی مطلع گردید:

گام اول: دقت کردن به برچسب وزارت بازرگانی (طرح شبنم) و ارسال کد به شماره پیامک تعیین شده.

گام دوم: گوشی شما باید دارای حروف گچ-پژ باشد که می‌توانید به سادگی بررسی نمایید.

گام سوم: مراجعه به نمایندگی خدمات نوکیا برای تایید گارانتی.

نکته: دو گام اول و دوم صرفا می‌تواند امید دهنده باشد و هر سه گام باید برای تایید صحت گارانتی انجام شود!

5 در مورد “بیایید فریب نخوریم! بررسی صحت گارانتی گوشی‌های نوکیا”

    1. اتابک لاهوتی

      حرف بدون مدرک تنها باعث ایجاد شایعه میشه . بنده خودم روزانه بالای 70 تا گارانتی رو مستقیما تو سایت نوکیا ثبت میکنم .شاید در آینده چنین چیزی رخ بده اما هنوز مشخص نیست.

      1. شایعه من نکردم پارسال 17 شهریور ماه نوکیا دستور بسته شدن گارانتی اش را کرد از اون زمان هم گفتند گوشی با گارانتی نوکیا همه تقلبی هستند گارانتی شان بعد دفر نوکیا در ایران در بازار موبایل رو به رو ی ساسونگ طبقه ی هم کف چرا مدل های جدید نداره چرا این دفتری شما 70 تا ثبت گارانتی می کنید سری لومیا ها نمی آوره؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH