بررسی میت 10 لایت هواوی: خاکی و ساده!

بررسی هواوی میت 10 لایت؛ یک گوشی متفاوت با 4 دوربین و نمایشگر FullView که آمده تا خاص‌ترین میان‌رده بازار باشد!

هواوی چندی پیش از میت 10 پرده برداشت. این گوشی به هوش‌مصنوعی مجهز بوده و همراه با 3 برادر خود با نام‌های میت 10 پرو، میت‌ 10 پورش‌دیزاین و میت 10 لایت پا به دنیای ما انسان‌ها نهاده است. خود میت 10 و دو برادر دیگرش، پرچمداران بی‌چون و چرای این کمپانی چینی لقب گرفته‌اند؛ اما هواوی بازار میان‌رده‌ها را نیز فراموش نکرده است. از همین رو شاهد رونمایی از محصولی با نام میت 10 لایت هستیم که با بهره گرفتن از برخی قابلیت‌های پرچمدار این کمپانی می‌خواهد تنور میان‌رده‌ها را داغ کند.

با بررسی میت 10 لایت هواوی همراه آی‌تی‌رسان باشید…


طراحی

هواوی یک کمپانی چینی است که چند سال پیش با معرفی گوشی‌های مقرون به‌صرفه در میانه‌های بازار، خودش را آرام و چراغ خاموش به صدر نزدیک کرد. حالا و درست در زمانی که این کمپانی به ساخت محصولات پریمیوم روی آورده، می‌بینیم که اصل خودش را فراموش نکرده و همچنان به تولید محصولات اقتصادی ادامه می‌دهد.

میت 10 لایت نیز یکی از همین گوشی‌های خوب،‌ با کیفیت و خاص در دنیای میان‌رده‌هاست. مدتی می‌شود که محصولات اقتصادی هواوی از فلز ساخته می‌شوند و گوشی مورد بحث امروز ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. میت 10 لایت کاملا از فلز یکپارچه بهره‌مند است و در دست گرفتن آن حس خوبی را به شما منتقل می‌کند؛ هرچند که همچون پرچمداران بازار نیست! یعنی کیفیت ساخت گوشی بالاست، جنس بدنه آن مرغوب است و شاید فراتر از انتظار شما باشد اما گمان نکنید که با یک گوشی لوکس و پرچم‌دار (مثلا آی‌فون‌های اپل) طرف هستید.

اگر کمی سطح توقع خودتان را پایین بیاورید، در می‌یابید که میت 10 لایت در رنج خودش یکی از باکیفیت‌ترین گوشی‌های بازار است. بدنه یکپارچه فلزی آن در کناره‌ها خمیده و به پنل جلویی متصل شده است.

یکی از مزایای استفاده از فلز به‌جای شیشه، کاهش جذب کثیفی بر روی بدنه است؛ جایی که دیگر دلیلی ندارد که مدام نگران کثیف شدن گوشی و جذب اثر انگشت بر روی بدنه آن باشید. البته میت 10 لایت ضمن فلزی بودن، کمی هم لیز تشریف دارد و شاید اگر مراقب نباشید، همچون یک ماهی از دست‌تان لیز بخورد!

میان‌رده جدید هواوی به دلیل استفاده از نسبت نمایشگر متفاوت 18 به 9 کمی کشیده‌تر از سایر گوشی‌های بازار است (حداقل در دنیای میان‌رد‌ه‌ها) و می‌توان آن‌ را در کنار ال‌جی Q6، بنیان‌گذاران این سبک جدید در دنیای میان‌رده‌ها نامید. استفاده از این نسبت، موجب شده تا شاهد حاشیه‌های کمتری در این گوشی باشیم؛ جایی که نسبت نمایشگر به بدنه در حدود 76 درصد اندازه‌گیری می‌شود؛ گرچه این میزان خیلی خاص نیست و به پای پرچمداران نمی‌رسد اما رقمی قابل قبول برای یک میان‌رده خواهد بود. در نگاه از رو‌به‌رو شاهد هیچ کلیدی نیستیم و شاید عجیب‌ترین قسمت استفاده از دو دوربین سلفی در بالای نمایشگر باشد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

اگر گوشی را به پشت برگردانیم، نخستین چیزی که خودنمایی می‌کند، دوربین دوگانه با چینش عمودی و بیرون‌زدگی قابل توجه در بخش بالایی است. ظاهرا ضخامت 7.5 میلی‌متری کار دست هواوی داده و نتوانسته تا دوربین را در بدنه جای دهد. بنابراین دو لنز گوشی چند میلی‌متری بیرون‌زدگی دارند و در صورتی که گوشی را بر روی یک سطح صاف قرار دهید، بخش بالایی آن به سطح نزدیک هم نمی‌شود چرا که لنز گرامی در حال تحمل فشار وارده از طرف گوشی به سطح است!

با توجه به جنس فلزی بدنه، ظاهرا در صورت سقوط از ارتفاع نخستین چیزی که دار فانی را وداع خواهد گفت، دوربین گوشی است! نمی‌دانم چرا بازی بر سر ضخامت تا این حد در اولویت قرار گرفته است. خیلی راحت با افزایش ضخامت چند دهم میلی‌متری می‌توان از بیرون‌زدگی دوربین جلوگیری کرد و حتی فضا برای قرار دادن باتری حجیم‌تر هم مهیا می‌شود!

در زیر دوربین سنسور اثر انگشت با طراحی گرد مانندی جا گرفته و در بالای آن نیز تک فلاش LED میت 10 لایت عزیز دقیقا بر روی نوار آنتن جا خوش کرده است. در پایین هم لوگوی هواوی و یک سری نوشته‌ها و علائم برای استفاده درست از گوشی و نوار آنتن را شاهد هستیم.

سمت راست، میت 10 لایت میزبان کلید پاور و کلیدهای یکپارچه صداست و در سمت چپ درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه را می‌بینیم که برای دسترسی به آن می‌بایست از سوزن مخصوصی استفاده کنید. جنس خشاب پلاستیکی بوده و کیفیت متوسطی دارد؛ بنابراین برای استفاده باید دقت بیشتری به خرج دهید.

در بالای گوشی تنها یک میکروفون دیده می‌شود اما در بخش زیرین پورت جنجالی Micro USB، تک اسپیکر گوشی و خوشخبتانه جک استاندارد صدا را می‌بینیم که این روزها گوهر نایابی شده است.

چهار گوشه میت 10 لایت به‌صورت گرد طراحی شده و در حالت کلی دستگاه ارگونومی قابل قبولی دارد و به‌راحتی در دست جای می‌گیرد. با اینکه وزن گوشی 164 گرم است اما به دلیل سطح تماس بیشتر با دست، احساس سنگینی نخواهید کرد.


نمایشگر

هواوی برای میت 10 لایت از یک نمایشگر 5.9 اینچی با نسبت 18 به 9 بهره گرفته است. رزولوشن این نمایشگر که به پنل IPS LCD مجهز است، 2160 در 1080 پیکسل بوده که در واقع همان FHD پلاس است اما به دلیل نسبت متفاوت، کمی تعداد پیکسل‌هایش بیشتر شده است. در هر اینچ از این گوشی بیش از 400 پیکسل را می‌بینید و در حالت کلی مشکلی از این بابت نخواهید داشت. بنابراین هنگام مطالعه متون و یا وب‌گردی همه چیز در حالت خوب خودش هست و نمی‌توان به این مدل خرده گرفت.

کیفیت نمایشگر و نحوه به نمایش در آمدن رنگ‌ها در آن فراتر از انتظار ما بود و حتی به عقیده برخی دوستان، نمایشگر میت 10 لایت از نمایشگر میت 10 هم بهتر است! در نگاه از زوایا همه چیز خوب دیده می‌شود و شاهد رنگ‌پریدگی نیستیم. حتی رنگ مشکی نیز خیلی خوب به نمایش درآمده اما مسلما در حد امولدها نیست.

کنتراست صفحه خوب بوده، میزان روشنایی آن نسبتا بالاست و در زیر نور آفتاب می‌توان با میت 10 لایت کار کرد (نه در حدی که سر ذوق بیایید!) البته اگر رفلکس بالای صفحه را فاکتور بگیریم! اگر بخواهید نور نمایشگر را به حداقل برسانید، تقریبا میت 10 لایت تا مرز خاموشی پیش می‌رود. این یعنی می‌توانید در محیط‌های تاریک (مثلا شب‌ها قبل از خواب) از گوشی عزیز استفاده کنید و نگران چشم‌های‌تان نباشید. حتی به منظور محافظت بیشتر، هواوی در بخش تنظیمات صفحه قابلیت فیلتر کردن رنگ آبی را گنجانده و می‌توان تا حد زیادی نیز آن را شخصی سازی کرد. در این قسمت بخشی نیز برای تغییر سردی و یا گرمی صفحه در نظر گرفته شده تا نوع به نمایش در آمدن رنگ‌ها را متناسب با سلیقه خودتان تغییر دهید.

متاسفانه اطلاعات دقیقی در رابطه با محافظ صفحه این گوشی در دسترس نیست و نمی‌دانیم که برای محافظت در برابر خط و خش و حتی شکستگی‌های ناشی از سقوط، کدام فناوری عزیز پیش‌قدم می‌شود. ظاهرا هواوی کلا با این بخش میانه خوبی ندارد!

به‌صورت کلی نمایشگر میت 10 لایت یکی از نقاط قوت آن به‌حساب می‌آید و در رنج خودش جز بهترین‌هاست. برای این منظور می‌توانید در ادامه آن‌ را با میت 10 پرو هواوی مقایسه کنید (نمایشگر سمت راست مربوط به میت 10 لایت است):


سخت‌افزار

هواوی برای این گوشی پرچم‌دارنما از چیپست خانگی کایرین 659 بهره گرفته که با لیتوگرافی 16 نانومتری ساخته شده و از فناوری Big.Little سود می‌برد. کایرین 659 شامل 8 هسته ناقابل از نوع Cortex-A53‌ می‌شود که چهار تا از این هسته‌ها با فرکانس 1.7 گیگاهرتز و چهارتای دیگر با 2.36 گیگاهرتز مشغول فعالیت هستند. Mali-T830 MP2 نیز عهده‌دار کارهای گرافیکی است و اگر بخواهید با گوشی بازی کنید، خودش شخصا وارد عمل می‌شود.

کایرین 659 می‌تواند تا نهایتا رزولوشن FHD برای نمایشگر و میزان 16 مگاپیکسل برای دوربین را پشتیبانی کند. ناگفته نماند که این چیپ امکان ثبت ویدئوهای 4K را ندارد؛ بنابراین نباید انتظار بالایی از آن داشته باشید.

میت 10 لایت در یک نسخه با حافظه داخلی 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایتی عرضه می‌شود و حتی می‌توانید توسط کارت حافظه تا 256 گیگابایت دیگر به آن بیفزایید. البته برای این‌کار باید قید سیم‌کارت دوم را بزنید!

بررسی میت 10 لایت را با بنچ‌مارک‌ها ادامه می‌دهیم. جایی که AnTuTu همیشه اسمش بر سر زبان‌ها بوده و اکثر افراد امتیاز آن را ملاکی بر قدرت سخت‌افزاری گوشی می‌دانند (که خیلی درست نیست!). میت 10 لایت در این آزمون و در بهترین حالتی که ما تست کردیم می‌تواند تا امتیاز 64021 را کسب کند و اگر حالت میانگین را در نظر بگیریم این میزان به رنج 60 هزار خواهد رسید.

برای تست هسته‌ها از گیک‌بنچ استفاده کردیم. این مدل در حالت تک هسته‌ای، در برابر بالانشین‌های بازار حرفی برای گفتن ندارد اما با کسب امتیاز 895 خودش را در بین میان‌رده‌ها، بالا می‌بیند! در حالت تست چند هسته‌ای اما کمی شرایط متفاوت می‌شود و امتیاز 3398 نشان می‌دهد که در مجموع چیپست کایرین 659 عملکردی خوب داشته و می‌تواند از پس نیازهای روزمره شما بدون هیچ مشکلی برآید.

به‌طور کلی و از لحاظ سخت‌افزاری این گوشی هم‌رده نوا 2 پلاس هواوی بوده (چیپست‌ هر دو مشابه است) و از لحاظ کارایی عیب و ایراد خاصی به آن وارد نیست. انجام کارهای روزانه، وب‌گردی (البته با تعداد تب‌های کم) عکاسی با گوشی، گشت و گذار در شبکه‌های احتماعی و… به خوبی در میت 10 لایت صورت می‌گیرد. شاید نقطه ضعف اصلی این چیپ، به گرافیک آن باز گردد چرا که خیلی نمی‌توان روی اجرای بازی‌های گرافیکی توسط این گوشی حساب کرد.

در حالت کلی میت 10 لایت از پس اجرای بازی‌های ساده و دو بعدی بر می‌آید و شاهد لگ و یا کندی در اجرا نخواهید بود اما هرچه گرافیک بازی بیشتر باشد و جزئیات بیشتری شامل را شود، این گوشی هواوی سر به هوا می‌شود! بنابراین اگر یک گیمر محسوب می‌شوید به سراغ برادرانش بروید چرا که خودش حال و حوصله درست و حسابی ندارد!


دوربین

هواوی، میان‌رده جدید خودش را با 4 دوربین روانه بازار کرده و اعتقاد دارد که این نخستین گوشی دنیا با چنین ویژگی (به‌همراه نمایشگر فول‌ویو) است. دوربین اصلی میت 10 لایت 16 مگاپیکسلی بوده که با یک دوربین 2 مگاپیکسلی همراهی می‌شود. دوربین دوم به ثبت عمق بیشتر در تصاویر کمک کرده و در واقع تاثیر اصلی آن ایجاد تصاویر زیبا با افکت بوکه است. یعنی خبری از لنز واید، مونوکروم و… نیست و کارایی لنز دوم به همین چند مورد خلاصه می‌شود. بنابراین شما به دوربین دوم گوشی دسترسی ندارید و عملا از یک دوربین استفاده می‌کنید و دوربین دوم خودش کارش را انجام می‌دهد!

این دوربین فاقد لرزش‌گیر اپتیکال است و تنها به یک فلاش LED خشک و خالی مجهز شده تا یار و یاور آن در محیط‌های کم‌نور باشد. کیفیت تصاویر گرفته شده با میت 10 لایت در مجموع خوب ارزیابی می‌شود و عکس‌های ثبت شده جزئیات نسبتا زیادی را شامل شده، داینامیک رنج بالایی داشته و از کنتراست مناسبی برخوردارند. سرعت فوکوس و به‌طور کلی سرعت عکس‌برداری چندان بالا نیست اما برای یک میان‌رده انتظار بیشتری هم از آن نداشتیم. با همه این‌ها گاهی اوقات تصاویر گرفته شده تا حد زیادی مصنوعی به‌نظر می‌رسند که می‌توان آن را نقطه ضعف دوربین میت 10 لایت عنوان کرد.

اگر در محیط‌های تاریک مشغول عکس‌برداری شوید، به کمک فلاش می‌توانید تا تصاویر خوبی را بگیرید اما اگر نخواهید از این نعمت بهره‌مند شوید، قاعدتا چیزی جز نویز نصیب‌تان نخواهد شد. در واقع میت 10 لایت در محیط‌های کم‌نور خیلی قابل اطمینان نیست و نمی‌توان روی کیفیت دوربینش چندان حساب کرد.

هواوی قابلیت‌های بسیار زیادی نیز برای این گوشی در نظر گرفته که از جمله مهم‌ترین‌های آن‌ها می‌توان به عکاسی پرتره و همچنین ضبط چند ثانیه ویدئو پیش از ثبت عکس اشاره داشت. به کمک دوربین دوم، این مدل می‌تواند تا تصاویر پرتره خاصی همچون دوربین‌های DSLR بگیرد. کیفیت پرتره‌های گرفته شده با میت 10 لایت در مجموع خوب است اما گاهی اوقات تصویر بیش از حد مصنوعی شده و یا مرز بین سوژه و پس زمینه خیلی خوب تشخیص داده نمی‌شود.

در ادامه می‌توانید نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین میت 10 لایت را ببینید:

از لحاظ فیلم‌برداری همان‌طور که گفتیم؛ چیپست مورد استفاده در گوشی از ویدئوهای 4K پشتیبانی نمی‌کند! بنابراین نهایت کیفیت فیلم‌برداری میت 10 لایت تازه معرفی شده به فول اچ‌دی و با نسبت 16 به 9 می‌رسد. کیفیت ویدئوهای گرفته شده چنگی به دل نمی‌زند و لرزش دست حسابی در آن‌ها مشهود است. اگر بخواهید هنگام فیلم‌برداری حرکت کنید که دیگر باید قیدش را بزنید چرا که احتمالا ویدئو گرفته شده قابل پخش نیست! با این حال صدا نسبتا خوب ضبط می‌شود و نمی‌توان ایراد چندانی به آن گرفت (با توجه به رنج گوشی).

هواوی برای جدیدترین میان‌رده خودش از دو دوربین سلفی به همراه فلاش LED استفاده کرده است. یک لنز 13 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/2.0) و یک لنز 2 مگاپیکسلی؛ که کاربرد دومی همچون برادرش در کنار دوربین اصلی گوشی است؛ یعنی بیش از هر چیز عمق را تشخیص داده و کمک می‌کند تا تصاویر پرتره خاصی را بگیرید. در مجموع کیفیت دوربین اصلی گوشی بالاست و جزئیات خوبی را نیز در سلفی‌ها شاهد هستیم، در محیط‌های کم‌نور می‌توان تا حدی روی میت 10 لایت حساب کرد چرا که فلاش برای این مدل در نظر گرفته شده که در نوع خود جالب است (البته انتظار معجزه نداشته باشید). فلاش دوربین شامل فیلترهایی هم شده تا خیلی آزاردهنده نباشد و بتوان شب‌ها به آن نگاه کرد.

هواوی همچنین از ویژگی‌های خاصی نیز برای این بخش بهره گرفته که از میان آن‌ها می‌توان به عکاسی پانوراما و افزودن افکت‌های خاص به تصویر اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های بارز دوربین سلفی میت‌ 10 لایت بهره‌گیری از دوربین دوم و ثبت پرتره‌های دقیق است. برای سلفی گرفتن نیز شما می‌توانید از افکت‌های خاص حالت پرتره بهره بگیرید. واقعا دوربین دوم خیلی خوب به شما در گرفتن پرتره کمک می‌کند. مرز بین چهره شما و بک‌گراند به خوبی تشخیص داده شده و افکت در نظر گرفته شده نیز تا حدی طبیعی است. حتی شما می‌توانید با ترکیب حالت Beauty و پرتره، یک سلفی جذاب و خاص را به ثبت برسانید.


رابط کاربری

هواوی، میت 10 لایت را با سیستم عامل اندروید نوقا راهی بازار کرده است! انتظار داشتیم با توجه به سایر اعضای سری میت 10، این مدل نیز با اندروید اوریو عرضه شود که این گونه نشد! مطابق معمول سازندگان اندرویدی، این کمپانی چینی از رابط شخصی‌سازی شده خودش با نام EMUI 5.1 برای میت 10 لایت بهره گرفته است؛ در حالی‌که برادرانش به EMUI 8 مجهز هستند!

شکل آیکون‌ها و ظاهر کلی رابط کاربری تغییر خاصی نسبت به گذشته ندارد و حتی منوی نوتیفیکیشن‌ نیز شبیه به چیزی است که در سری‌های قبلی دیده بودیم. برخی ویژگی‌های پرکاربرد نسخه قبلی این رابط کاربری همچنان حفظ شده است. به‌عنوان مثال اگر با پشت دست، دو بار بر روی صفحه ضربه بزنید؛ میت 10 لایت یک اسکرین شات زیبا را تقدیم‌تان می‌کند و اگر همین کار را با دو انگشت انجام دهید، از نمایشگر فیلم می‌گیرد و در گالری ذخیره می‌کند. یا اینکه شما می‌توانید با پشت دست بر روی صفحه برخی حروف از پیش تعیین شده را بکشید تا یک اپلیکیشن خاص اجرا شود. به عنوان مثال با کشیدن حرف M به سرعت موزیک پلیر اجرا خواهد شد.

یکی دیگر از بخش‌هایی که در میت 10 لایت دوست داشتم، امکان اسکرین شات همراه با اسکرول بود. در صورتی که شما بر روی صفحه و با پشت دست حرف S را بکشید، گوشی مدام از صفحه اسکرین گرفته و با اسکرول کردن این کار را تا جایی که شما بخواهید (و تا انتهای صفحه) ادامه می‌دهد. نتیجه کار یک اسکرین شات عریض می‌شود که تمام صفحه را در خود جای داده است. این ویژگی برای ثبت اسکرین شات‌ از وب‌سایت‌ها بسیار کاربردی است.

یکی از ویژگی‌های متفاوت رابط کاربری پرچمدار جدید هواوی، App Twin نام دارد. توسط این قابلیت می‌توانید از یک اپلیکیشن دو نسخه داشته باشید! به‌عنوان مثال از دو تلگرام با دو شماره متفاوت در گوشی خود استفاده کنید که در نوع خود جالب است.

در سراسر رابط کاربری افکت‌های زیبایی استفاده شده که دل هر کاربری را می‌رباید. گزینه‌ای با نام Floating dock در بخش تنظیمات قرار گرفته که اگر فعالش کنید یک دایره کوچک در همه‌جای سیستم عامل همراه شما خواهد بود تا میانبرهای خوبی را در اختیارتان قرار دهد؛ موردی که تا حدی شبیه به iOS است!

به‌صورت کلی میت 10 لایت به یک رابط کاربری جذاب و با قابلیت‌های فراوان مجهز شده و تقریبا تمام نیازهای شما را پوشش می‌دهد. حتی اگر این رابط و ظاهر کلی آن را دوست نداشتید، می‌توانید از لانچرهای متعدد موجود برای اندروید، بهره بگیرید.


اسپیکر

هواوی میت 10 لایت دارای یک اسپیکر ساده در بخش زیرین خودش است و برخلاف سایر اعضای خانواده میت 10 خبری از نمونه‌های استریو نیست. بلندی صدای اسپیکر در حد معقولی است و نه آن‌قدر زیاد است که به به و چه چه کنیم و نه آن‌قدر کم که بر سرش بکوبیم! در محیط‌های داخلی مشکلی نخواهید داشت و میزان صدا راضی‌کننده است اما در مکان‌های شلوغ و یا بیرون از خانه میزان صدا می‌تواند مشکل ساز شود. با این حال کیفیت آن مطلوب بوده و در حد سایر محصولات هم‌رده‌اش است.

هواوی همراه با میت 10 لایت یک هدفون را هم عرضه می‌کند که کیفیت ساختش چنگی به دل نمی‌زند! هدفون خیلی خوب در گوش نمی‌نشیند و میزان صدایی که راهی محیط می‌کند، بسیار زیاد است در حدی که توجه اطرافیان را به خودش جلب می‌کند. با این حال بلندی صدا در حد یک گوشی معمولی است و کیفیت معقولی دارد؛ خصوصا اگر صدا را تا انتها بالا ببرید!

خروجی صدا در میت 10 لایت قابل قبول بوده و در صورتی که قید هدفون عزیزش را بزنید و یک نمونه بهتر را بخرید؛ این گوشی همانی می‌شود که انتظارش را داشتید. این کمپانی چینی گزینه‌هایی نیز برای شخصی سازی صدا در نظر گرفته (Huawei Histen) که می‌توان از آن‌ها بهره گرفت.


قابلیت‌های ویژه

به بخش‌های پایانی بررسی میت 10 لایت هواوی می‌رسیم, جایی که سنسور اثر انگشت آن خودنمایی می‌کند. این سنسور که از دقت و سرعت بسیار خوبی بهره می‌برد، در پشت دستگاه و زیر دوربین جا خوش کرده و دسترسی به آن (به‌جز زمانی که روی میز قرار دارد) راحت است. طبق معمول از این سنسور می‌توان برای انجام سایر فعالیت‌ها نیز بهره گرفت؛ مثلا پنل نوتیفیکیشن را باز کرد، میان تصاویر گشت و یا عکس انداخت.

میت 10 لایت به بلوتوث نسخه 4.2 مجهز شده، از GPS پشتیبانی کرده و فاقد رادیو است. این گوشی با رنگ‌های متنوعی در بازار کشور به فروش می‌رسد و می‌تواند از دو سیم‌کارت به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی کند؛ البته برای استفاده از سیم کارت دوم باید قید کارت حافظه را بزنید. به این نکته نیز اشاره کنیم که میت 10 لایت از پورت Micro USB استفاده کرده و قید نمونه‌ جدیدتر و امروزی Type C را زده است!


باتری

میت 10 لایت به یک باتری 3340 میلی‌آمپری مجهز است. حجم باتری کم نیست و برای یک گوشی میان‌رده مطلوب به‌نظر می‌رسد اما با توجه به پردازنده و نمایشگر می‌توان گفت که مصرف آن کمی بالا خواهد بود. بنابراین برای میزان شارژدهی آن نباید بیش از یک روز و نیم انتظار داشته باشید.

هواوی از ویژگی‌های متفاوتی نیز برای مصرف کمتر انرژی استفاده کرده تا بتوانید توسط آن‌ها شارژدهی گوشی را افزایش دهید. به‌عنوان مثال با فعال کردن حالت Ultra می‌توان شارژدهی گوشی را چند برابر کرد؛ البته در این حالت کارایی دستگاه کاهش می‌یابد.

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌های امروزی (حداقل در دنیای اندروید) بهره‌مندی از شارژ سریع است. موردی که برای میت 10 لایت در نظر گرفته نشده است! در نتیجه پروسه فول شارژ شدن گوشی در حدود 150 دقیقه به طول می‌انجامد.


کلام آخر در بررسی میت 10 لایت هواوی

سری میت 10 رسما وارد ایران شده و شامل 4 گوشی خاص و متفاوت می‌شود که میت 10 لایت کوچک‌ترین عضو آن‌هاست. این گوشی میان‌رده از قابلیت‌های بسیار متفاوتی نیز بهره برده که از میان‌ آن‌ها می‌توان به 4 دوربین برای عکاسی و همچنین نمایشگر FullView اشاره داشت. با این حال برخی ویژگی‌ها همچون سخت‌افزار متوسط و عدم پشتیبانی از شارژ سریع هستند تا بدانید که هیچ چیزی در این دنیای بزرگ بدون عیب و نقص نیست. میت 10 لایت با قیمت یک میلیون و 600 هزار تومان (آذرماه 96) در بازار کشور به فروش می‌رسد.

به سوپر گروه گوشی‌های هواوی ملحق شوید

18 در مورد “بررسی میت 10 لایت هواوی: خاکی و ساده!”

  1. سلام…
    دوستان کسی میدونه چرا این میزان تفاوت تو قیمت این گوشی هست؟
    1.529 تا 1.840؟!!
    میخوام بدونم علت این تفاوت قیمت فقط نوع گارانتی این مدل گوشیه؟؟ (بهترین گارانتی مربوط به کدوم شرکته؟؟؟)
    یا تفاوت تو مشخصات گوشی های هواوی میت 10 لایت وجود داره؟؟!! (مثلا حافظه داخلی، تعداد سیم کار و …)

  2. باسلام،من یک ماهه این مدل و گرفتم،واقعا همه چیش عالیه،فقط دوتا ضعف داره :یکی بیرون زدگی دوربین پشت گوشیه که اگر گوشیت کاور نداشته باشه ،خیلی زود خراب میشه،دومی هم نداشتن شارژ سریع، توی این رنج از قیمت ،بجز ایندو مورد عیب دیگری ندیدم ،دوربین ،،سنسور اثر انگشت،باطری، حافظه۶۴ گیگ وصفحه ال سی دی بزرگ با حاشیه کم و ……… همش خوب و قابل قبوله

  3. سلام من گوشیو چند روزی هست که خریدم اثر انگشتش گیر داره ینی چندبار اول بعد تنظیم کردن باز میشه بعد دیگه هرکاری میکنم با اثر انگشت باز نمیشه و میره رو رمز کسی میتونه راهنمایی کنه باتشکر از همه دوستان

  4. سلام چرا گوشی من اسکرین شات که با پشت دست مینویسی s کار نمیکنه تنظیماتشم درست کردم ولی باز کار نمیکنه؟؟ ????

  5. سلام.من سه ساله گوشی هواوی دستمه بدترین رفتارارو باهاش کردم????ولی اخ نگفته خیلی راضیم ازش الان دوباره میخام هوای بخرم ولی نظرات رو ک میخونم متناقض هست باهم.بنطرشما میت ۱۰لایت خوبه وارزش خرید داره؟؟

    1. وحید بنافی

      عرض ادب. الان ده ساله توی این بازار هستم. نود درصد قطعات آیفون چینی هستند. بهترین و زیباترین برند سال دو هزار و هشت لپتاب دل اینسپایرون شد در صورتیکه چین بود ولی همه دل رو آمریکا میشناسند. بله گوشی چینی دوره قدیم که اندروید نبود و تازه وارد بازار شده بود و چندین اسپیکر پشت آن بود یک بار مصرف شناخته میشد. ولی هانر و هواوی با این که اسم چین روش هست ولی قطعات رو هند که مهد الکترونیک جهان است می‌سازند. چین اگر جنس بد میزد بسفارش تاجر ایرانی بود که فقط جیبش براش مهم بود در ایران.

      1
      1
  6. هرچقدرم خوب باشه باز میگن گوشی چینی دستته نمیفهن که دیگه این هواوی هواوی سابق نیست کلا عوض شده

    5
    3
  7. با سلام هواوی فقط کارش شده کپی برداری قبلا باز خوب بود و خلاقیتی داشت ولی متاسفانه الان فقط قیمت رو بالا میبره و کپی برداری میکنه …….. تشکر

    5
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH