هیئت مدیره شرکت کوالکام

برودکام به دنبال جایگزینی هیئت مدیره شرکت کوالکام است

کمپانی برودکام در تلاشی پر سروصدا قصد دارد کنترل هیئت مدیره شرکت کوالکام را در دست بگیرد. تلاش‌های مستمر شرکت برودکام برای تصاحب کوالکام که رقیب این کمپانی محسوب می‌شود، مجددا افزایش یافته است. براساس اظهارات نشریه نیویورک‌ تایمز، پس از آن‌که پیشنهاد 130 میلیارد دلاری اولیه برودکام برای جایگزینی کامل هیئت مدیره شرکت کوالکام با اکثریت آرا از سوی هیئت مدیره فعلی این کمپانی رد شد، اکنون برودکام پیشنهاد جدیدی را بدین منظور ارائه نموده است.

این پیشنهاد نشان‌دهنده تلاش بعدی کمپانی برودکام در راستای تصاحب کوالکام و از طریق ارجاع مستقیم مسئله به سهام‌داران این شرکت است. اکنون کمپانی کوالکام به سهم خود، بیانیه‌ای را درباره تلاش‌های بی‌وقفه برودکام منتشر کرده که در آن، از نامزدی برودکام در قالب اعضای هیئت مدیره به عنوان ” تلاشی بی‌معنا برای در اختیار گرفتن کنترل هیئت مدیره کوالکام و در راستای پیشبرد برنامه خرید این کمپانی “، یاد کرده است.

همچنین کوالکام تصریح می‌کند که شرکت برودکام هنوز راه‌حل‌های مناسبی را برای مشکلات رگلاتوری که ممکن بوده ایجاد شوند، ارائه نکرده است. همچنین برودکام نه تنها متعهد به سرمایه‌گذاری نیست، بلکه فرآیند انتقال خود از سنگاپور به ایالات متحده را نیز تکمیل نکرده است که این موارد نیز به نگرانی‌ها در زمینه مالکیت برودکام دامن می‌زنند.

علاوه‌بر این، سردمداران شرکت کوالکام معتقدند که پیشنهاد برودکام، به شکل چشم‌گیری از ارزش کوالکام خواهد کاست. به ویژه آن‌که کوالکام، فرآیند توسعه چیپ‌های موبایل و انتقال به شبکه 5G را ادامه داده است و هیئت مدیره فعلی این کمپانی، در بهترین موقعیت برای ارائه بازدهی بهتر به سهام‌داران قرار دارند و رو به جلو حرکت می‌کنند.

همان‌طور که نشریه نیویورک تایمز اشاره کرده، نشست سالانه سهام‌داران کوالکام که شامل انتخابات اعضای هیئت مدیره نیز می‌شود، تا تاریخ 6 مارس برگزار نخواهد شد؛ لذا هنوز فرصت زیادی برای گفتگو در اختیار برودکام قرار دارد. از طرفی، کمپانی برودکام در تاریخ 6 دسامبر، درآمد سه‌ماهه خود را اعلام می‌کند؛ بنابراین پس از این رویداد، احتمالا اطلاعات بیشتری را در مورد تلاش‌های این شرکت برای تصاحب کوالکام خواهیم شنید.

6 در مورد “برودکام به دنبال جایگزینی هیئت مدیره شرکت کوالکام است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH