ردمی 5

شیائومی ردمی 5 و ردمی 5 پلاس با طراحی تمام صفحه به‌طور رسمی معرفی شدند

سرانجام پس از شایعات بی‌شمار و کش و قوس‌های فراوان، گوشی‌های مورد انتظار شیائومی ردمی 5 و ردمی 5 پلاس درشهر پکن کشور چین معرفی شدند. ردمی 5 و برادر بزرگ‌ترش اولین گوشی‌های سری ردمی شیائومی هستند که با طراحی تمام صفحه معرفی شده‌اند.

ردمی 5

ابتدا از برادر کوچک‌تر این دو نو رسیده شروع می‌کنیم. در بخش پشت ردمی 5 همان طراحی نام آشنای گوشی‌های ردمی را می‌بینیم. بدنه این هندست تمام فلزی بوده و در چهار رنگ مشکی، طلایی، رز گلد و آبی عرضه می‌شود. این دستگاه دارای 151.8 میلی‌متر طول و 72.8 میلی‌متر عرض است و با وجود ضخامت 7.7 میلی‌متری، وزنی معادل 157 گرم دارد.

بهره‌گیری از طراحی تمام صفحه باعث شده که دیگر هیچ دکمه ناوبری بر روی بدنه قرار نگیرد و این دکمه‌ها به روی صفحه نمایش منتقل شوند. حسگر اثر انگشت نیز در بخش پشتی زیر فلش LED و سنسور دوربین دیده می‌شود. شیائومی ادعا کرده با حذف حاشیه‌های اضافی صفحه نمایش، اکنون نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه در حدی است که نتوان به آن لقب شکننده داد.

ردمی 5 به یک صفحه نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن اچ‌دی پلاس مجهز شده که از نسبت تصویر 18 به 9 برخوردار است. تراشه اسنپدراگون 450 با هشت هسته کلاک شده روی فرکانس 1.8 گیگاهرتز در کنار پردازنده گرافیکی آدرنو 506 وظیفه پردازش اطلاعات و داده‌های گرافیکی را به انجام خواهند رساند. تامین انرژی این هندست را نیز یک باتری 3300 میلی‌آمپری و هدایت این سیستم را اندروید نوقا با رابط کاربری MIUI 9.0 برعهده دارد.

دوربین اصلی ردمی 5 نمونه‌ای 12 مگاپیکسلی است که توسط فلش LED همراهی می‌شود. دوربین سلفی سنسوری 5 مگاپیکسلی دارد که در کنار اندازه‌ پیکسل‌های 1.25 میکرونی، به فلش نرم‌افزاری نیز مجهز شده است. نسخه اول این اسمارت‌فون با 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قیمتی معادل 120 دلار دارد و نسخه دوم با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی 135 دلار قیمت خواهد داشت. از ساعت 10 صبح روز 12 دسامبر فروش این دستگاه توسط فروشنده‌های مجاز آغاز خواهد شد.

ردمی 5 پلاس

ردمی 5 پلاس نیز اندازه‌ای برابر با 158.8 در 75.45 میلی‌متر داشته و علی‌رغم ضخامت 8.05 میلی‌متری‌، 179.5 گرم وزن دارد. بدنه ردمی 5 پلاس نیز تمام فلزی بوده و همانند برادر کوچک‌ترش به حسگر اثر انگشتی مجهز شده که زیر دوربین اصلی قرار گرفته است. این مدل در چهار رنگ مشکی، رز گلد، طلایی و آبی عرضه خواهد شد. ردمی 5 پلاس از یک صفحه نمایش 6 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس برخوردار است که نسبت تصویر آن 18 به 9 خواهد بود.

همانند اسمارت‌فون‌های شیائومی نوت 4، شیائومی می‌مکس و می‌مکس 2، این هندست نیز به تراشه اسنپدراگون 625 مجهز شده است. دوربین اصلی و سلفی و سیستم‌عامل این دستگاه همانند برادر کوچک‌ترش بوده اما ظرفیت باتری آن به 4000 میلی‌آمپر افزایش یافته است. نسخه پایه این دیوایس با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی 151 دلار قیمت دارد؛ در حالی‌که نسخه قوی‌تر با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی قیمتی 196 دلاری دارد. این دستگاه نیز از روز 12 دسامبر آماده خریداری خواهد بود.

7 در مورد “شیائومی ردمی 5 و ردمی 5 پلاس با طراحی تمام صفحه به‌طور رسمی معرفی شدند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH