به‌منظور امکان پخش هم‌زمان موسیقی در 2 دستگاه، کوالکام از بلوتوث نسخه 5.0 استفاده می‌کند

چیپست جدید اسنپدراگون 845 شرکت کوالکام قادر به انجام بسیاری از کارهایی است که پیش از این انجام آن‌ها امکان‌پذیر نبود و یا به ابزارهای جانبی اضافی احتیاج داشت. به عنوان مثال، اگر برای پخش هم‌زمان موسیقی بر روی دو اسپیکر، بخواهید آن‌ها را به یک دستگاه اندرویدی متصل نمایید، به ابزاری جانبی مشابه یک هاب نیاز خواهید داشت.

به‌نظر می‌رسد که کمپانی کوالکام، موفق به یافتن روشی برای تعبیه امکان پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5 در اسنپدراگون 845 شده است. لذا در این میان، کاربران  بدون آن‌که نیازی به ابزار جانبی اضافی داشته باشند، می‌توانند به پخش هم‌زمان موسیقی در 2 دستگاه (گوشی هوشمند و اسپیکر) بپردازند.

کوالکام

به گفته پیتر کارسون، مدیر بازاریابی محصولات شرکت کوالکام، تنظیمات مربوط به بلوتوث نسخه 5 با استفاده از فناوری‌های اختصاصی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ساخته می‌شوند. اساسا داشتن دستگاهی با تراشه کوالکام اسنپدراگون 845، به شما امکان می‌دهد تا پخش یک فایل موسیقی را به هر بلندگو، اسمارت‌فون یا یک جفت هدفون موردنظرتان، ارسال کنید. علاوه‌بر این، در کنار پخش موسیقی با کیفیت HD، این فناوری از پخش زنده صوتی نیز پشتیبانی می‌کند.

فناوری استاندارد بلوتوث، سیگنال استریوی صوتی را از گوشی به یکی از ایربادها می‌فرستد. سپس ایرباد، سیگنال صوتی را به ایرباد دیگر ارسال می‌کند. با این‌حال، به لطف تکنولوژی جدید، اسمارت‌فون مجهز به چیپ اسنپدراگون 845، سیگنال‌های صوتی استریو را به شکل هم‌زمان به هر دو ایرباد ارسال خواهد کرد.

مزیت دیگر تکنولوژی جدید، این بوده که در مقایسه با استانداردهای فعلی، تا 50 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. کوالکام می‌گوید که این فناوری، نیازمند پشتیبانی ویژه از سوی اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌هاست و بر همین مبنا، APIهای مختلفی را در اختیار افراد علاقه‌مند به تطبیق تکنولوژی خود قرار می‌دهد.

5 در مورد “به‌منظور امکان پخش هم‌زمان موسیقی در 2 دستگاه، کوالکام از بلوتوث نسخه 5.0 استفاده می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH