آپدیت آنر 9

نگاهی دقیق به هواوی آنر 9؛ زیبای دلربا!

برند آنر که زیر مجموعه غول تکنولوژی چین یعنی هواوی محسوب می‌شود، سالانه محصولات زیادی را معرفی و روانه بازار می‌کند. این دستگاه‌ها دارای مشخصه کیفیت بالا، سخت‌افزار قدرتمند و طراحی مناسب با قیمتی مقرون به‌صرفه هستند که طیف وسیعی از کاربران به‌خصوص جوانان را جذب خود می‌کند. این شرکت چندی پیش از پرچم‌دار خود با نام آنر 9 رونمایی کرد که همانند دیگر مدل‌های این برند از امکانات مناسبی در برابر قیمت بهره می‌برد.

در این مقاله قصد داریم نگاهی به ویژگی‌های کلیدی آنر 9 داشته باشیم، گوشی هوشمندی که علاوه‌بر مشخصات فنی قدرتمند، از طراحی زیبایی نیز بهره می‌برد. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.


طراحی: قصر بلورین

ساختار اصلی آنر 9 را شیشه تشکیل می‌دهد، پنل‌های جلویی و پشتی این دستگاه شیشه‌ای بوده و فریم آن فلزی است. استفاده از رنگ‌های جذاب برای این گوشی هوشمند، جلوه زیبا و خاصی به آن بخشیده است. آنر 9 ابعادی برابر با 147.3 در 70.9 در 7.5 میلی‌متر داشته و وزن آن به 155 گرم می‌رسد. با توجه به باتری 3200 میلی‌آمپری و عدم بیرون‌زدگی دوربین از بدنه، ضخامت این دستگاه مناسب ارزیابی می‌شود.

فریم فلزی گوشی مات بوده و پنل‌های جلویی و پشتی به‌صورت خمیده و با هنرمندی هر چه تمام‌تر به آن پیوند خورده‌اند. وجود بدنه شیشه‌ای همواره باعث لیز شدن دستگاه می‌شود که آنر 9 نیز از این قاعده مستثنی نیست ولی فریم فلزی مات آن تا حدودی از سر خوردنش جلوگیری به‌عمل می‌آورد.

آنر 9 در رنگ‌های Glacier Grey ،Sapphire Blue ،Midnight Black ،Gold ،Blue Bird و Robin Egg Blue عرضه می‌شود که تنوع رنگی بسیار خوبی را در اختیار خریدار قرار می‌دهد، البته در بیشتر بازارها این محصول با رنگ‌های Glacier Grey ،Sapphire Blue و Midnight Black عرضه شده است.

در پشت گوشی شاهد قرارگیری دوربین دوگانه، فلاش LED، فوکوس لیزری و برند آنر هستیم. بر روی پنل جلویی در بالای نمایشگر سنسور مجاورت، اسپیکر مکالمه و دوربین سلفی، همچنین در زیر صفحه نمایش دکمه هوم قرار گرفته است. بر روی لبه پایینی آنر 9، اسپیکر، پورت USB Type-C و جک 3.5 میلی‌متری صدا جای خوش کرده‌اند. برخلاف اکثر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، این مدل در بخش بالایی خود از سنسور اینفرارد بهره می‌برد. در سمت راست دستگاه شاهد قرارگیری دکمه‌های پاور و تنظیم صدا هستیم و در سمت چپ فقط درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه درنظر گرفته شده است.

در حالت کلی باید طراحی این دستگاه را بسیار خوب عنوان کرد و شاید تنها خرده‌ای که بتوان به آن گرفت، جذب اثر انگشت بر روی پنل پشتی و احتمال سر خوردنش باشد که البته این موارد در تمامی دستگاه‌هایی که در ساخت آن‌ها به‌جای فلز از شیشه استفاده شده، طبیعی است.


نمایشگر: تابلویی رنگین

نمایشگر این دستگاه دارای اندازه‌ای برابر با 5.15 اینچ بوده که از فناوری LTPS IPS LCD بهره می‌برد. رزولوشن فول‌ اچ‌دی این نمایشگر، تراکم پیکسلی 428 پیکسل بر هر اینچ را برای دستگاه به ارمغان آورده که میزان مناسبی باتوجه به محدوده قیمتی محسوب می‌شود. این اسمارت‌فون برخلاف پرچم‌داران حال حاضر بازار، از نمایشگر بدون حاشیه بهره نمی‌برد و نسبت نمایشگر به بدنه آن به 70 درصد می‌رسد. آنر از شیشه محافظ گوریلا گلس 3 برای محافظت این پنل بهره گرفته است.

پنل‌های LTPS نسبت به پنل‌های LCD مصرف انرژی کمتری دارند و به زاویه دید گسترده‌تری مجهز هستند. این نوع پنل‌ها که قیمت بالایی نیز دارند، در هنگام استفاده‌های سنگین دمای پایین خود را حفظ می‌کنند.

نمایشگر آنر 9 از روشنایی بالایی بهره برده که همراه با عمق بالای رنگ مشکی، کنتراست مطلوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به علت روشنایی زیاد این پنل، امکان کار کردن با آن در زیر نور خورشید امکان‌پذیر است و خریدار مشکلی از این نظر احساس نخواهد کرد.

اگرچه تراکم پیکسلی نمایشگر این دستگاه نسبت به برخی از پرچم‌داران گران‌قیمت‌تر موجود در بازار کمتر است، ولی در هنگام کار با آن به هیچ مشکلی برنخورده و از کیفیت آن رضایت کاملی خواهد داشت.


سخت‌افزار: پرچم‌داری چابک

هواوی در این محصول خود از مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندی بهره گرفته تا کاربر در هنگام کار با آنر 9، شاهد هیچ‌گونه کندی یا لگی نباشید. پردازنده 8 هسته‌ای Kirin 960 که قدرت هواوی P10 و میت 9 را تامین می‌کند، در این دستگاه به‌کار برده شده که به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP8 قادر به انجام همه کارهای خریدار است.

این چیپست 64 بیتی دارای 4 هسته Coretex-A73 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است. این دستگاه در دو نسخه با حافظه‌های داخلی مختلف و رم متفاوت عرضه می‌شود. نسخه پایه مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی و مدل بالاتر از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. هر دو نمونه قادر به پشتیبانی از کارت حافظه خارجی هستند.


دوربین: شکارچیانی ماهر

اکثر محصولات قدرتمندی که اخیرا معرفی شده‌اند، از دوربین اصلی دوگانه بهره می‌برند و می‌توان آن را ترند این روزهای دنیای گوشی‌های هوشمند دانست. آنر 9 نیز از این قاعده پیروی کرده و دارای دوربین دوگانه با رزولوشن‌های 12 و 20 مگاپیکسلی است. این دو سنسور به دریچه دیافراگم f/2.2 مجهز بوده و از فاصله کانونی 27 میلی‌متری بهره می‌برند.

دوربین 12 مگاپیکسلی از نوع رنگی و سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم بوده که البته این ترکیب، امکان زوم اپتیکال دو برابری را نیز برای کاربر به ارمغان می‌آورد. توسط این مجموعه قادر به ثبت تصاویر پرتره و ایجاد افکت بوکه خواهید بود. یکی دیگر از ویژگی‌های این دوربین، امکان تصویربرداری زنده بوده که در اصل ویدیوهای 3 ثانیه‌ای است.

به علت بهره گرفتن از چیپست قدرتمند Kirin 960، دوربین این دیوایس قادر به فیلم‌برداری به‌صورت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه است. در جلوی آنر 9 از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده شده که از دریچه دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد.


صدا: تجربه‌ای کامل

در گذشته نه‌چندان دور دستگاه‌های پخش‌ همراه موسیقی در بازار از محبوبیت فراوانی برخوردار بودند و شرکت‌های مختلف آن‌ها را تولید می‌کردند. با ورود تلفن‌های همراه به بازار، این محصولات به حاشیه رانده شدند. گوشی‌های هوشمند این روند را ادامه دادند و حتی موفق به شکست محبوب‌ترین پخش‌کننده‌های موسیقی شدند. اسمارت‌فون‌ها دارای قابلیت‌های متعدد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بوده که قادر به جلب رضایت کاربران هستند.

آنر 9 به جک 3.5 میلی‌متری صدا مجهز بوده و همچنین یک اسپیکر در بخش پایینی آن در کنار پورت USB Type-C قرار دارد. هواوی برای این مدل با یک موسسه آلمانی فعال در زمینه صدا همکاری داشته تا با توسعه الگوریتمی مخصوص برای اسپیکر و هدفون، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای خریدار به ارمغان بیاورد. این هندست با بهره‌مندی از هواوی Histen که نام این الگوریتم بوده، ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را ترکیب کرده تا افکت‌های صوتی مختلف مانند استریوی سه‌بعدی را در اختیار کاربر قرار دهد.

علاوه‌بر Histen، صدای تولید شده توسط آنر 9، حاصل همکاری این شرکت با Monster است تا صدا به بهترین شکل ممکن به گوش کاربر منتقل شود. توسط اکولایزر درنظر گرفته شده برای این دستگاه، می‌توانید صدا را آن‌گونه که دوست دارید، بشنوید.


باتری: همراهی قدرتمند

آنر 9 از باتری 3200 میلی‌آمپری بهره می‌برد که توسط کاربر قابل تعویض نیست. این باتری که از نوع لیتیوم-پلیمر بوده، از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. این ویژگی به‌گونه‌ای عمل کرده که شارژ باتری را در طی 30 دقیقه، به 40 درصد می‌رساند.

سازنده برای این محصول خود ویژگی نرم‌افزاری Smart Power Saving 5.0 را درنظر گرفته که با بیش از 40 تکنولوژی دیگر (شامل تغییر پویای رزولوشن نمایشگر از فول اچ‌دی به اچ‌دی)، باعث افزایش شارژدهی دستگاه می‌شود. این قابلیت باعث خواهد شد که کاربر قادر به اجرای موسیقی به‌صورت آفلاین به مدت 78 ساعت باشد.


ارتباطات: اتصال بی‌مرز

بر روی لبه پایینی دستگاه از پورت USB Type-C استفاده شده که علاوه‌بر سرعت شارژ بالاتر، انتقال سریع‌تر فایل‌ها را نیز به همراه دارد. این گوشی هوشمند از شبکه ارتباطی 4G بهره برده که در هنگام اتصال به اینترنت سرعت بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از دیگر راه‌های ارتباطی این دیوایس می‌توان به بلوتوث نسخه 4.2 همراه با A2DP، وای‌فای 802.11b/g/n، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات اشاره کرد. به این لیست می‌توانید NFC و سنسور مادون قرمز را نیز اضافه کنید تا با محصولی کامل روبرو شوید.


رابط کاربری: کارکردی روان

آنر 9 از سیستم عامل اندروید نوقا 7.0 با رابط کاربری EMUI 5.1 بهره می‌برد که عملکردی روان را به‌دنبال دارد. رابط کاربری EMUI 5.1 تغییرات زیادی را برای افزایش کارایی تجربه کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به مدیریت بهتر رم اشاره کرد.

در این رابط کاربری می‌توانید از اپ‌دراور استفاده کنید که البته برای فعال کردن آن باید به بخش تنظیمات مراجعه نمایید. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که EMUI 5.1 در اختیار کاربر قرار می‌دهد، امکان استفاده از دو حساب کاربری برای برنامه‌هایی همانند واتس‌اپ است.

هواوی همانند تولیدات اخیر خود، در این محصول از اپلیکیشنی به نام فون منیجر بهره برده که توسط آن می‌توان به مدیریت بخش‌های مختلف این دستگاه پرداخت و همچنین کارایی آن را بهینه‌سازی کرد.

در کل باید آنر 9 را دستگاهی شایسته نامید که علاوه‌بر طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا، از سخت‌افزاری قدرتمند و دوربین توانایی بهره می‌برد که در این سگمنت قیمتی، امکانات کاملی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

7 در مورد “نگاهی دقیق به هواوی آنر 9؛ زیبای دلربا!”

  1. غول تکنولوژی چین ؟؟؟؟?
    هواوی ؟؟!!!!!
    این بررسی بود ؟ یعنی هیچ معایبی این گوشی نداره ؟
    باتری 3200 میلی آمپری کجاش قدرتمنده ؟؟؟؟
    تراکم پیکسلی نمایشگرش از بعضی میانرده ها پایینتره !
    هنه میدونند که هواوی هیچ وقت نتونسته رابط کاربری خوبی داشته باشه .
    بخاطر استفاده از پردازنده کایرین هنگی هم زیاد داره .
    بهتر بود اسم این مطلب رو میذاشتید رپرتاژ آگهی !!!

  2. آره واقعاً زیباست و ویژگی های خوبی داره، اما من mate 9 رو برای خرید به دوستان توصیه میکنم چون به نظرم انتخاب عاقلانه تری هستش. با توجه به قیمت شون که تقریباً هم قیمت هستند.

  3. یعنی هواوی تو همه چی میتونه خلاقیت داشته باشه جز دکمه ی هوم و نحوه ی قرارگرفتن دوربین?
    این گوشی واقعا زیباست، جنس و رنگ بدنش واقعا جذابه، اما قاب روییش با اون شکل دکمهذی هومش شبیه سامسونگه و قاب پشتیش شبیه ایفون :/
    وااااقعا دلیل این اصرار هواوی برای کپی کردن از برندهای دیگه رو نمیفهمم، هواوی خودش یه برند مستقل و بزرگه و باید طراحی خاص خودشو داشته باشه، گوشی فیک که نیست که از برندهای دیگه تقلید میکنه، اگر طراحی اختصاصی خودش رو هم داشته باشه فوق العاده میشه

    دوستان لازم به ذکره که من خودم گوشیم هواویه و نه به برند خاصی علاقه ی خاصی دارم و نه از هیچ برندی بدم میاد، این فقط نظر شخصی من بود?

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH