اسنپدراگون ۸۳۵

کمپانی مایکروسافت از پیشنهاد خصمانه شرکت برودکام برای خرید کوالکام خشنود نیست

پس از آن‌که در ماه گذشته کمپانی کوالکام، پیشنهاد خرید 130 میلیارد دلاری شرکت برودکام را رد کرد؛ برودکام برای تصاحب این شرکت، درگیر پیشنهادی خصمانه علیه کوالکام شده است. اکنون برودکام مشغول تلاش برای جایگزینی اعضای هیئت مدیره کوالکام با مدیرانی جدید است که معامله دوستانه‌تری به‌نظر می‌رسد.

وب‌سایت MSN گزارش می‌دهد که شرکت‌های گوگل و مایکروسافت که شرکای کوالکام به‌شمار می‌روند، هر دو با این معامله مخالف هستند. زیرا این امر در درجه اول به نفع کمپانی رقیب یعنی اپل است و با سرمایه‌گذاری در شبکه 5G شرکت کوالکام در تعارض خواهد بود. براساس گزارشات، شرکت برودکام در عوض سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید، به سیاست‌های کاهش هزینه خود شهرت یافته است و در صورتی‌که خرید کوالکام، بدهی سنگینی را برای این شرکت به بار بیاورد، چنین موضوعی محتمل‌تر خواهد بود.

شرکت برودکام

مایکروسافت و گوگل، یک کوالکام مستقل را بر شرکتی که در مالکیت برودکام و تحت سیطره اپل باشد، ترجیح می‌دهند و آن‌را به منافع خود نزدیک‌تر می‌بینند. در حال حاضر کوالکام، درگیر دادرسی حقوقی شدیدی با شرکت اپل در مورد اختراعات و اتهامات مربوط به رفتار ضد رقابتی است.

براساس گزارشات، هم گوگل و هم مایکروسافت نسبت به نگرش کوالکام به این معامله ابراز نگرانی کرده‌اند. اما از آن‌ها خواسته شده که نگرانی‌های خود را به شکل عمومی اظهار نکنند. این در حالیست که کوالکام ارزیابی می‌کند که آیا برودکام، پیشنهاد 70 دلاری آن‌ها برای هر سهم را خواهد پذیرفت یا خیر.

ممکن است نهادهای نظارتی نیز تحت تاثیر نگرانی‌های ابراز شده از سوی صنایع قرار گیرند. هرچند که برودکام، با ارائه تعهد مبنی بر انتقال دفتر مرکزی خود به ایالات متحده آمریکا، در این زمینه به حکومت فعلی ترامپ اطمینان داده است. با توجه به اعتمادزدایی، فضای نظارتی فعلی نیز فعال نشده است.

مایکروسافت اخیرا اعلام کرده که قصد عرضه کامپیوترهای شخصی مجهز به پردازنده‌های اسنپدراگون 835 شرکت کوالکام را دارد. این پردازنده‌ها، به شکل ویژه و با هدف استفاده در نسل‌های بعدی، با کامپیوترهای PC تطبیق یافته‌اند.

هنوز هیچ نظر رسمی پیرامون این موضوع از سوی طرفین ماجرا در دسترس نیست.

5 در مورد “کمپانی مایکروسافت از پیشنهاد خصمانه شرکت برودکام برای خرید کوالکام خشنود نیست”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH