نمایش سرعت شبکه‌های وای‌فای بدون پسورد در سیستم‌عامل اندروید 8.1

در اوایل هفته جاری، شرکت گوگل انتشار سیستم‌عامل اندروید 8.1 را برای گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL آغاز کرد. این به‌روزرسانی همراه با چند ویژگی جدید که به لطف نسخه آزمایشی از آن‌ها اطلاع داریم، منتشر شده است. با این‌حال به عنوان بخشی از اخبار این هفته، مدیری در انجمن کاربران گوشی‌های پیکسل، مسائل کوچک‌تری که شامل ویژگی‌های مفید اضافی مانند برچسب سرعت شبکه‌های وای‌فای در آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید 8.1 است را تایید نمود.

این ویژگی کمی متفاوت با اطلاعات قدرت شبکه وای‌فای است که اکنون در نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل اندروید مشاهده می‌شود. در حالی‌که آیکون وای‌فای، قدرت یک سیگنال وای‌فای را مشخص می‌کند، قابلیت جدید نمایش سرعت بدین منظور طراحی شده تا در صورت اتصال کاربران به یک شبکه وای‌فای اطراف خود، آن‌ها بتوانند در مورد انتظارشان از سرعت این ارتباط، دیدی نسبی داشته باشند.

شایان به ذکر است که این ویژگی در درجه اول برای ارتباطات وای‌فای باز طراحی شده و لذا در مورد شبکه‌های وای‌فای که احتمالا در مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مفیدتر واقع خواهد شد. اساسا این قابلیت به شما کمک می‌کند تا در صورت تمایل به استفاده از یک شبکه وای‌فای، در وهله اول به شبکه‌ای با کیفیت سیگنال مناسب‌تر متصل شوید.

این ویژگی، پیش از اتصال به یک سیگنال وای‌فای عمل خواهد کرد. گزینه‌های وای‌فای که در قسمت وای‌فای موجود در تنظیمات گوشی لیست شده‌اند، کلمه‌ای کلیدی را نمایش می‌دهند که توصیفی را از کیفیت سرعت شبکه ارائه می‌نماید. کلمه کلیدی شامل عناوین “کند”، “خوب”، “سریع” و “بسیار سریع” می‌شود.

اکنون صفحه پشتیبانی گوگل به شکل زنده در مورد معنای دقیق این اصطلاحات، توضیحاتی تکمیلی ارائه داده است. به عنوان مثال، گوگل وضعیت کند را به عنوان امکان برقراری تماس یا ارسال پیام متنی و چیزهایی از این دست تعریف می‌کند. وضعیت خوب، سرعت کافی جهت دسترسی اساسی به صفحات وب، رسانه‌های اجتماعی و پخش موسیقی را فراهم می‌نماید. وضعیت سریع بدین معناست که تقریبا قادر به انجام هر کاری شامل پخش اکثر ویدیوها هستید و حالت خیلی سریع نیز بدین معنی بوده که با خیالی آسوده می‌توانید به اجرای کلیه امورات خود شامل پخش ویدیوهای فوق‌العاده باکیفیت بپردازید.

همان صفحه راهنما اشاره می‌کند که چگونه افرادی با علاقه‌مندی کم‌تر به این ویژگی، می‌توانند از مشاهده کلیه اطلاعات مذکور اجتناب کنند؛ قابلیتی که به‌‌صورت پیش‌فرض، در سیستم‌عامل اندروید 8.1 فعال شده است. به منظور غیرفعال نمودن این ویژگی، به بخش وای‌فای در تنظیمات گوشی مراجعه کرده و گزینه “تنظیمات وای‌فای” را انتخاب کنید. در ادامه، وارد بخش “Advanced” شده و گزینه “None” که در پایین بخش “ارائه دهنده رتبه‌بندی شبکه” است را انتخاب نمایید.

5 در مورد “نمایش سرعت شبکه‌های وای‌فای بدون پسورد در سیستم‌عامل اندروید 8.1”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH