شرکت Shazam

اپل با مبلغ 400 میلیون دلار، شرکت Shazam را خریداری کرد

کمپانی اپل امروز اعلام کرد که کمپانی تشخیص موسیقی Shazam را خریداری کرده است. بنابر اظهارات وب‌سایت recode، این معامله 400 میلیون دلار ارزش دارد.

Shazam

بر اساس بیانیه‌ای که به دست وب‌سایت Verge رسیده، سخنگوی شرکت اپل اظهار کرده است:

ما از پیوستن شازم و تیم با استعدادش به شرکت اپل بسیار هیجان‌زده هستیم. سرویس‌های اپل موزیک و شازم، جاذبه‌هایی طبیعی هستند که اشتیاق کشف موسیقی و ارائه تجربه‌های عالی موسیقی را برای کاربران ما به اشتراک می‌گذارند. ما برنامه‌های هیجان‌انگیزی را در فروشگاه مدنظر داریم و براساس توافق امروز، منتظر ترکیب آن با سرویس شازم هستیم.

سخنگوی شازم در گفتگو با همین نشریه گفت:

ما بابت اعلام این‌که شازم وارد قراردادی با اپل برای پیوستن به این کمپانی شده است، هیجان‌زده هستیم. شازم یکی از پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌ها در جهان است و صدها میلیون کاربر به آن عشق می‌ورزند و ما نمی‌توانیم برای شازم، خانه‌ای بهتر را متصور شویم که ما را قادر به ادامه نوآوری‌ها و ارائه شگفتی به کاربرانمان نماید.

هیچ یک از 2 کمپانی در بیانیه‌های خود به طرح‌هایشان برای آینده اشاره‌‌ای نکردند.

اکنون شرکت Shazam دارای اپلیکیشن‌هایی برای سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS و macOS است و برنامه‌های ویندوزی نیز در اوایل سال جاری عرضه شد. این اپلیکیشن یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های دنیا در کلیه پلتفرم‌هاست. حتی پیش از این خرید، شازم جزئی از نرم‌افزار اپل بوده و به ویژگی تشخیص آهنگ در سیری قدرت می‌بخشد. با خریداری شازم توسط اپل، این کمپانی می‌تواند یکپارچگی عمیق‌تری را با نرم‌افزار خود ایجاد نماید؛ هرچند که بایستی منتظر ماند و دید که موضوع به چه ترتیبی می‌تواند اجرا شود.

همچنین نگرانی دیگری که وجود دارد این است که تکلیف اپلیکیشن‌های موبایلی خصوصا نمونه‌های مربوط به سیستم‌عامل اندروید چه خواهد شد؟ ممکن است بابت اپلیکیشن‌های موبایلی، بهره چندانی نصیب اپل نشود؛ خصوصا آن‌که اپلیکیشن‌ها، درآمدزایی زیادی نداشته و مشارکت اپل در این زمینه تنها می‌تواند برای مسائل فناوری باشد.

6 در مورد “اپل با مبلغ 400 میلیون دلار، شرکت Shazam را خریداری کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH