مایکروسافت بازار غول پیکرها را، به سوی ویندوز RT فرا می‌خواند!

مایکروسافت بازار غول پیکرها را، به سوی ویندوز RT فرا می‌خواند!

بازار فبلت‌ها روز به روز در حال پررنگ‌تر شدن و اوج گرفتن هستند. سونی با معرفی اکسپریا Z اولترا و سامسونگ با معرفی سری گلکسی نوت، به خوبی بر این بازار فرمان‌روایی می‌کنند. حتی می‌شنویم که اپل قصد دارد به سوی این بازار قدم برداشته و یک فبلت 4.5 تا 6 اینچی را معرفی نماید. اما آیا این موضوع برای اسمارت‌فون‌هایی مجهز به پلتفرم‌‎ ویندوز و ویندوز فون مایکروسافت صادق است؟! آیا بازار ویندوز فون به زودی شاهد محصولات قدرت‌مند و بزرگی به نام فبلت خواهد بود؟!

یک گزارش منتشر شده در روز جمعه، به این سوال پاسخ می‌دهد. براساس این گزارش، کمپانی بسیار موفق مایکروسافت در تلاش است تا از پلتفرم ویندوز RT برروی بخشی از فبلت‌های بازار، استفاده نماید. این خبر در روز پنج‌شنبه، زمانی که تحلیلگران مایکروسافت گرد هم آمده بودند، مورد بحث قرار گرفت. یکی از حضار این جلسه، سوالی را مطرح کرد و آقای تری مایرسون در پاسخ به این سوال که آینده پلت‌فرم مبتنی بر ARM مورد استفاده در تبلت مایکروسافت سورفیس RT چه می‌شود، گفت : « سیستم عامل ویندوز RT اولین تبلت ARM ما بود. تلفن‌هایی که به تبلت گسترش می‌یابند، انتظار ما را برای دیدن بسیاری از تبلت‌های ARM در آینده‌ای نزدیک، افزایش می‌دهد.»

آقای تری مایرسون، دقیقا اشاره‌ای به نام ابزارهایی که “فبلت” خوانده می‌شوند، نکرد. اولا او عمر باتری‌های ابزارهایی مبتنی بر ARM را ستود. سپس آقای مایرسون، درباره محصولاتی که به تبلت گسترش می‌یابند، صحبت کرد. بر طبق ادعای وی، تلفن‌های همراهی که به سوی تبلت شدن گام برمی‌دارند، سبب خواهد شد تا مایکروسافت در آینده‌ای نه چندان دور، تبلت‌هایی مبتنی بر پلت‌فرم ویندوز RT را عرضه کند. این گفته‌ها زمانی مطرح می‌شود، که نوکیا به زودی با برگزاری یک رویداد خبری، فبلت 6 اینچی خود را با نام لومیا 1520 معرفی خواهد کرد. احتمالا این محصول تازه نوکیا، اولین فبلتی بوده که به سیستم ویندوز فون مایکروسافت، مجهز می‌شود.

شاید به زودی فروشگاه‌های ارائه دهنده اپلیکیشن برای ویندوز فون و ویندوز RT، با یک‌دیگر ادغام شوند. آیا مایکروسافت تصمیم دارد تا نسخه‌ای مخصوص از ویندوز RT را، برروی محصولات عظیم الجثه بازار استفاده نماید؟!

2 در مورد “مایکروسافت بازار غول پیکرها را، به سوی ویندوز RT فرا می‌خواند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH