حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش در گوشی‌های سال 2018 شرکت ویوو به‌کار خواهد رفت

روزهای گذشته شنیدیم که سیناپتیک موفق به ساخت یک حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش شد. این اسکنر که FS9500 نام دارد، حسگری شفاف است که در زیر صفحه نمایش قرار می‌گیرد و دیگر خبری از محدودیت‌های انواع دیگر حسگرها نخواهد بود.

پس از معرفی این حسگر، سیناپتیک تایید کرد که در حال همکاری با یکی از پنج تولیدکننده برتر صنعت موبایل جهان در خصوص تولید انبوه این شناساگر شفاف است. به‌تازگی نیز این کمپانی اعلام کرد که اسمارت‌فون‌های آینده شرکت ویوو با حسگرهای شفاف و یکپارچه با صفحه نمایش سیناپتیک عرضه خواهد شد.

هم‌اکنون ویوو یکی از پنچ فروشنده برتر تلفن‌های همراه در دنیا به شمار می‌رود. با این‌حال مشخص نیست که کدام‌یک از محصولات این شرکت قرار است به حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش سیناپتیک مجهز شود. سیناپتیک درنظر دارد که 70 میلیون نمونه از این حسگرها را به فروش برساند. گزارشات حاکی از آن بوده که دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیز درنظر دارند تا از این ابزار تشخیص هویت بیومتریک بهره ببرند.

 

مطابق گزار فوربز، فشار دادن دکمه حاضر در سمت راست گوشی نمونه ویوو باعث فعال شدن دستگاه و نمایش تصویر روشن یک اثر انگشت در پایین صفحه نمایش می‌شود. کاربران می‌توانند با لمس این ناحیه فورا قفل دیوایس خود را باز کنند. سیناپتیک اعلام کرده که سنسور اثر انگشت شفافش برای اسمارت‌فون‌های بدون حاشیه و مجهز به پنل‌های اولد اینفینیتی دیسپلی طراحی شده که نمونه‌های آن را در گوشی‌های گلکسی نوت 8 و آی‌فون X دیده بودیم.

استفاده از حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش مزایای فراوانی دارد. برای مثال وقتی گوشی شما روی میز باشد، استفاده از سنسورهای اثر انگشت تعبیه شده در قاب پشتی دیگر کارایی کافی ندارد. به‌علاوه، برخی مواقع این احتمال وجود دارد که کاربر به اشتباه به جای لمس سنسور اثر انگشت، روی لنز دوربین دست بگذارد.

سنورهای تشخیص چهره نیز آن‌چنان خوب نیستند؛ زیرا کاربر را ملزم می‌دارند که چهره خود را دقیقا روبروی این سنسور قرار دهد و دقیقا به سنسور نگاه کند که هم زمان‌بر بوده و هم گاها شناسایی چهره با موفقیت صورت نمی‌گیرد. براساس همین دلایل، شناساگرهای شفافی مانند این سنسورهای یکپارچه با نمایشگر به کاربر این امکان را می‌دهند که تنها با یک لمس ساده بر روی صفحه‌ نمایش اقدام به بازگشایی قفل دستگاه خود کنند.

این شناساگر شفاف به این دلیل که یک اسکنر اپتیکال محسوب می‌شود از یک سنسور تصویر CMOS برخوردار بوده که ضخامت آن کم‌تر از 0.7 میلی‌متر است. هنگامی‌که کاربر صفحه نمایش اولد یکپارچه با این شناساگر را لمس می‌کند، این سنسور اقدام به اسکن اثر انگشت کاربر کرده و اطلاعات مربوطه را به چیپست دیوایس می‌فرستد تا عمل تطابق اطلاعات انجام شود.

این شناساگرهای شفاف به این دلیل که در زیر صفحه نمایش قرار می‌گیرند، از خراش و رطوبت مصون‌اند. نکته آخر این‌که این سنسورها به قابلیت‌های امنیتی فراوانی مانند تطبیق الگوهای اثر انگشت ثبت شده، تکنولوژی‌های ضد خرابکاری، احراز هویت ECC و رمزگذاری‌های AES مجهز شده‌اند.

5 در مورد “حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش در گوشی‌های سال 2018 شرکت ویوو به‌کار خواهد رفت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH