سرفیس نوت‌پد مایکروسافت در تصاویر جدید نمایان شد؛ دفترچه یادداشت هوشمند

آن‌طور که به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در حال کار کردن بر روی یک دستگاه هوشمند تاشو شبیه به دفترچه یادداشت است. براساس کانسپت‌هایی که تاکنون از سرفیس نوت‌پد مایکروسافت دیده‌ایم،  این گجت شباهت زیادی به محصول پروژه Courier مایکروسافت دارد.

پس از ثبت شدن یک پتنت در ابتدای سال جاری بود که پیش‌بینی شد چنین دستگاهی توسط مایکروسافت تولید می‌شود. با این‌حال پتنت جدیدی که به‌تازگی منتشر شده، اطلاعات بیش‌تری درباره سرفیس نوت‌پد مایکروسافت در اختیار ما قرار می‌دهد. تصاویر این دیوایس که ابتدا توسط MSPU فهرست شدند، از تولید یک دستگاه دارای لولا و خاصیت تاشوندگی حکایت دارند و توسط مهندسان مایکروسافت که مسئولیت به‌کارگیری انواع لولا در محصولات تاشو و دستگاه‌های سرفیس را برعهده دارند، ثبت شده است.

به‌نظر می‌رسد که سرفیس نوت‌پد دارای دو نمایشگر و دو بخش مجزا باشد که بر روی یکدیگر تا می‌شوند. این نوت‌پد را می‌توان از جهاتی شبیه به دستگاه لنوو یوگا‌بوک دانست. در این تصاویر نحوه تا شدن و قرارگیری دو بخش سرفیس نوت‌پد بر روی یکدیگر کاملا مشخص شده است. درباره سخت‌افزار و یا نرم‌افزار سرفیس نوت‌پد مایکروسافت اطلاعاتی منتشر نشده اما می‌دانیم به لطف وجود پیچ‌ها و لولا‌های مخصوص و محکم در این دیوایس، هر دو قسمت این گجت را می‌توان در هر حالتی نگه داشت و از آن استفاده کرد.

در این اسناد، چندین حالت استفاده از این دستگاه به نمایش درآمده است. هر دو نمایشگر می‌توانند بعد از قرار گرفتن کنار یکدیگر، رابط کاربری یک‌دستی را نمایش دهند که البته در بین این دو نمایشگر فاصله‌ اندکی وجود دارد. در یکی ازحالت‌ها می‌بینیم که بر روی یکی از نمایشگرها کیبورد و ترک‌پد مجازی به منظور ارتباط با رابط کاربری نمایش داده خواهد شد؛ در حالی‌که در طرف دیگر نرم‌افزار پیش‌بینی هواشناسی در حال اجراست.

در گزارشات قبلی مرتبط با دیوایس پروژه Courier شنیدیم که این دستگاه از دو صفحه نمایش مجزا و کتاب‌مانند به همراه یک قلم استایلوس برای یادداشت‌برداری برخوردار است. براساس گزارش Windows Central، مایکروسافت مشغول توسعه یک اپلیکیشن مخصوص برای دفترچه یادداشت هوشمند خود است. با وجود این برنامه، کاربر احساس نوشتن بر روی یک دفترچه یادداشت واقعی را خواهد داشت. در این تصاویر هیچ قلم هوشمندی دیده نمی‌شود اما به‌نظر می‌رسد با توجه با آن‌که هدف اصلی این پروژه یادداشت‌‌برداری است، پس محلی منحصر به‌‌فرد برای قرار دادن قلم استایلوس بر روی بدنه تعبیه شده است.

مهندسان مایکروسافت وسواس بیشتری را برای محدوده وسیعی از دستگاه‌های سرفیس خود به خرج دادند. این شرکت یک کیبورد منحصر به‌فرد برای دستگاه سرفیس پرو و سرفیس استودیو و یک صفحه نمایش با قابلیت جدا شدن برای سرفیس بوک ایجاد کرده است.

مدتی پیش مایکروسافت ایده‌ای درباره تولید محصولی با نام سرفیس مینی در سر داشت اما چند هفته مانده به زمان رونمایی از این محصول، ساتیا نادلا پروژه تولید آن را لغو کرد. رییس بخش محصولات سرفیس مایکروسافت، این دستگاه را فوق‌العاده خطاب کرده بود و تصاویر آن نیز به ما نشان داد که مایکروسافت چه چیزی را تجربه کرده است.

در طی تولید و توسعه مایکروسافت سرفیس استودیو، این کمپانی پتنت‌هایی از یک کامپیوتر All-in-one را با سخت‌افزاری ثبت کرد که نهایتا هنگام عرضه نسخه نهایی وجود داشت. اگر واقعا مایکروسافت در حال آماده کردن خود برای معرفی یک گوشی هوشمند جدید است، این پتنت‌ها به ما نشان می‌دهند که این کمپانی چه برنامه‌هایی در سر دارد.

4 در مورد “سرفیس نوت‌پد مایکروسافت در تصاویر جدید نمایان شد؛ دفترچه یادداشت هوشمند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH