پتنت اپل نشان می‌دهد که سیری می‌تواند در مورد پاسخ‌های خود محتاط‌تر باشد

ایده زمزمه کردن این است که شما می‌توانید چیزهایی را با افراد موردنظر خود در میان بگذارید؛ بدون آن‌که سایر افراد پیرامون شما، گفته‌هایتان را بشنوند. بنابراین تصور کنید که بخواهید با دوست خود پچ‌پچ کنید و سپس آن‌ها صحبت‌های شما را با صدای بلند نزد دیگران بازگو نمایند، این موضوع به چه اندازه شرم‌آور خواهد بود؟

متاسفانه دستیارهای دیجیتالی ما برای آداب اجتماعی آموزش ندیده‌اند و این همان مشکلی است که اپل می‌خواهد آن‌را برطرف نماید.

براساس پتنتی که از سوی وب‌سایت Gizmodo (از طریق وب‌سایت 9to5Mac) کشف شده، به‌نظر می‌رسد که اپل ایده‌ای را در مورد چگونگی پاسخ‌دهی محتاطانه‌تر سیری ثبت نموده است. اساسا این پتنت، توصیف‌کننده موقعیتی بوده که فرامین خود را با سیری زمزمه می‌‌کنید و سیری می‌تواند تشخیص دهد که شما در حال زمزمه کردن هستید و به‌صورت زمزمه‌وار نیز به شما پاسخ خواهد داد.

این موضوع می‌تواند در هر شرایطی مفید باشد؛ جایی‌که در جلسه‌ای حاضر باشید و بخواهید از سیری به منظور ارسال پاسخ استفاده کنید و یا اگر در محیطی مانند کتابخانه که در آن صحبت کردن با صدای بلند مقدور نیست، قرار داشته باشید یا اگر به‌صورت کلی تمایل داشته باشید که فردی قادر به شنود گفته‌های شما نباشد. اگرچه مشکلاتی در ارتباط با چنین سیستمی وجود دارد، اما توانایی شنود زمزمه کاربران می‌تواند به معنای امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات حساس‌تر با سیری باشد.

این موضوع در حالی عنوان می‌شود که واقعا ایده‌ای جالب است؛ اما بایستی از خود بپرسیم که این ایده چگونه می‌تواند اجرایی شود. همان‌طور که وب‌سایت 9to5Mac اشاره کرده، گاهی اوقات دستیارهای دیجیتالی زمان زیادی را صرف درک نمودن صحبت‌های ما می‌کنند تا تنها بتوانند یک زمزمه را تفکیک نمایند. اما برای مشخص شدن این‌که پتنت مذکور واقعا اجرایی خواهد شد یا خیر، بایستی منتظر بمانیم.

4 در مورد “پتنت اپل نشان می‌دهد که سیری می‌تواند در مورد پاسخ‌های خود محتاط‌تر باشد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH