گوشی‌

وزارت بهداشت عمومی کالیفرنیا، کاربران را از قرار دادن گوشی‌ در جیب‌هایشان نهی می‌کند

بحثی که از زمان‌های گذشته تا به امروز مطرح بوده این است که آیا تلفن‌های همراه ما، ساطع‌کننده امواجی هستند که می‌توانند منجر به بروز سرطان و سایر عوارض بهداشتی مانند ایجاد ناباروری در مردان شوند یا خیر. در حالی‌که هنوز بحث بر سر این موضوع ادامه دارد، وزارت بهداشت عمومی کالیفرنیا اعلام کرده که نبایستی چنین احتمالی را در مورد خود نادیده بگیریم.

اخیرا این نهاد اقدام به انتشار توصیه‌ای بهداشتی از طریق وب‌سایت Engadget نموده که در آن به مردم توصیه شده گوشی‌های تلفن همراه را داخل جیب‌های خود قرار ندهند. همچنین از کاربران می‌خواهد که از به‌کارگیری گوشی‌ در مواقع غیرضروری پرهیز نمایند؛ مثلا زمانی‌که گوشی در جستجوی یک آنتن مخابراتی برای یافتن سیگنال است و یا به دلیل پوشش ضعیف شبکه، احتمالا گوشی مجبور به فعالیتی مضاعف برای سیگنال‌یابی خواهد بود.

به گفته دکتر کارن اسمیت، رئیس نهاد سلامت عمومی کالیفرنیا و متصدی بهداشت عمومی ایالتی:

اگرچه این علم هنوز در حال تکامل است، اما در میان برخی متخصصان بهداشت عمومی، نگرانی‌ پیرامون افرادی وجود دارد که برای مدتی طولانی از گوشی تلفن همراه خود استفاده می‌کنند و در بلند مدت در معرض امواج انرژی ساطع شده از گوشی‌های موبایل قرار دارند. ما می‌دانیم که گام‌های ساده‌ای از قبیل قرار ندادن گوشی در جیب و دور کردن آن از تختخواب در طول شب می‌تواند به کاهش خطر این امواج برای کودکان و بزرگسالان کمک نماید.

همان‌طور که گفته شد، حقیقتا موسساتی از این دست به غیر از مشاوره، تقریبا قادر به ارائه هیچ راهکار قابل اجرایی نیستند. از آن‌جایی‌که زندگی روزمره ما متکی بر گوشی‌های تلفن همراه است، لذا عدم استفاده از آن‌ها یا دور نگاه داشتن این دستگاه‌ها از خود مسئله‌ای دشوار محسوب می‌شود. اما در صورتی‌که نگران برخی مشکلات مطرح شده از سوی کارشناسان هستید، در نظر گرفتن توصیه‌های آن‌ها می‌تواند ارزشمند باشد.

5 در مورد “وزارت بهداشت عمومی کالیفرنیا، کاربران را از قرار دادن گوشی‌ در جیب‌هایشان نهی می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH