گوشی هواوی P11

رقابت احتمالی دوربین گوشی هواوی P11 با سیستم TrueDepth آی‌فون X

در اوایل ماه جاری مجموعه‌ای از تصاویر تبلیغاتی که گفته می‌شد مربوط به گوشی هواوی P11 است، افشا شد. تصاویر مذکور از احتمال وجود دوربینی با لنز سه‌گانه و رزولوشن خارق‌العاده در این اسمارت‌فون حکایت داشتند. پس از آن گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد پرچم‌دار بعدی شرکت هواوی ممکن است دارای شکافی همانند گوشی آی‌فون X باشد که احتمالا از فناوری‌های جدیدی مشابه سیستم دوربین TrueDepth اپل میزبانی خواهد کرد.

در رویداد عرضه گوشی آنر 7X و آنر V10، هواوی از یک دوربین سه‌بعدی جدید با نام “Point Cloud Depth Camera” رونمایی کرد. فناوری جدید به‌صورت یک دستگاه افزودنی به گوشی هواوی میت 10 متصل می‌شود؛ اما احتمالا به شکل بسیار مناسبی با گوشی هواوی P11 یکپارچه خواهد شد. اینها موارد ادعا شده از سوی وب‌سایت ایتالیایی NotebookItalia بوده که در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کند و فیلمی را از رویداد “Max Your View” هواوی در شهر لندن ضبط کرده است.

در این ویدیو متئو لئون که مهندس دستگاه آنر است، با اجرای اسکن سه‌بعدی سریع از چهره خود از دوربینی رونمایی کرد که با توجه به فرآیند سریع ثبت تصویر موفق به ارائه نتایج نسبتا قابل توجهی شد. دوربین Point Cloud Depth هواوی با دوربین TrueDepth اپل متفاوت نیست و با هدف ایجاد یک شبکه نوری شامل هزاران نقطه روی چهره شما از یک ساطع‌کننده نزدیک به مادون قرمز استفاده می‌کند و بدین ترتیب قادر به تعیین شکل صورت شما خواهد بود.

اگر اسمارت‌فون هواوی P11 دارای شیاری همانند گوشی آی‌فون X باشد، فرصت خوبی برای هواوی است تا با قرار دادن دوربین عمقی جدید خود در این قسمت، وجود چنین شیاری را توجیه نماید. با این‌حال هنوز تا رونمایی رسمی از P11 زمان قابل‌ توجهی باقی‌مانده است و نمی‌توانیم از این موضوع اطمینان داشته باشیم.

کمپانی ال‌جی نیز در حال حاضر صاحب اسکنر عنبیه و حسگر دوربین سلفی به‌صورت یکپارچه و ادغام شده است و هنوز شاهد استفاده از آن در هیچ گوشی موبایلی نبوده‌ایم.

4 در مورد “رقابت احتمالی دوربین گوشی هواوی P11 با سیستم TrueDepth آی‌فون X”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH