تلویزیون 150 اینچی

احتمال معرفی تلویزیون 150 اینچی میکرو LED توسط سامسونگ در نمایشگاه CES 2018

دو ماه پیش گزارشی منتشر شد مبنی بر این‌که سامسونگ سخت در حال کار برای توسعه تکنولوژی جدیدی به‌منظور استفاده در نسل بعدی تلویزیون‌های ویژه خود است. طبق گزارشات جدید، این کمپانی تلاش‌های خود در راستای تولید یک تلویزیون میکرو LED را تسریع کرده و حالا می‌شنویم که ممکن است سامسونگ از یک تلویزیون 150 اینچی در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کند.

از آن‌‌جایی‌که سامسونگ برنامه‌ای برای تولید تلویزیون‌های اولد ندارد، انتظار داریم که این کمپانی در تولیدات بعدی خود بر روی تکنولوژی میکرو LED تکیه کند. سامسونگ به‌منظور حرکت در این مسیر، امسال یک کمپانی تایوانی را تصاحب کرد تا از تکنولوژی میکرو LED این شرکت در نسل بعدی تلویزیون‌های خود بهره ببرد.

مطابق گزارش جدیدی که از کره‌جنوبی منتشر شده، احتمال دارد که شاهد رونمایی از یک تلویزیون 150 اینچی میکرو LED ساخت سامسونگ در نمایشگاه لوازم الکتریکی مصرفی باشیم که در هفته‌های آینده برگزار می‌شود. این سنت سامسونگ بوده که هر ساله تلویزیون پرچم‌دار خود را در چنین نمایشگاهی معرفی کند. امسال نیز نمایشگاه CES فرصت خوبی را فراهم آورده تا سامسونگ از تلویزیون جدید خود رونمایی کند.

تکنولوژی میکرو LED از برخی جهات با تکنولوژی اولد شباهات‌هایی دارد. در هر دو فناوری‌ از دیودهای نوری استفاده شده که تابش خودکار دارند. بدین معنی که هر پیکسل در این فناوری نور مستقل خود را ایجاد کرده و برخلاف تکنولوژی LCD، نیازی به نور پس‌زمینه وجود ندارد. این مسئله‌ باعث می‌شود که چنین پنل‌هایی رنگ مشکی را عمیق‌تر نشان داده و همانند تکنولوژی اولد، نسبت کنتراست بالایی داشته باشند. به‌علاوه، ضخامت پنل‌های میکرو LED در مقایسه با پنل‌های اولد کم‌تر بوده و به‌طور کلی ساخت چنین پنل‌هایی آسان‌تر از نمونه‌های قبلی است.

این‌که چرا تاکنون تلویزیون‌های میکرو LED به‌صورت گسترده تجاری‌سازی نشده‌اند دلیل ساده ای دارد و آن هم این بوده که هزینه تولید آن برای سازنده بسیار بالا خواهد بود. انتظار می‌رود که سامسونگ سال آینده این تکنولوژی را به بخش‌ تلویزیون‌های ویژه خود آورده و نهایتا شاهد ورود این فناوری به مدل‌های ارزان‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر باشیم.

 

4 در مورد “احتمال معرفی تلویزیون 150 اینچی میکرو LED توسط سامسونگ در نمایشگاه CES 2018”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH