درخشش بازار تبلت‌، به شماره افتادن نفس‌های PC را به تصویر می‌کشد!

درخشش بازار تبلت‌، به شماره افتادن نفس‌های PC را به تصویر می‌کشد!

بازار تبلت‌ها این روزها آن‌قدر پررونق و مورد توجه شده که کم کم رایانه‌های شخصی یا PC، رو به فراموش شدن گذاشته‌اند. تبلت‌ها به دلیل مشخصات نسبتا خوب خود و قیمت مناسب، رایانه‌های شخصی را به زودی خانه نشین کرده و خود بر بازار تکنولوژی یکه تازی خواهند کرد. اما دلیل به وجود آمدن چنین مسئله‌ای چه بوده است؟! خلاقیت تمام شده رایانه‌های شخصی یا قدرت رو به رشد تبلت‌ها؟!
سایت Businessweek به تازگی با آقای تیم کوک، مدیر عامل اپل مصاحبه‌ای را ترتیب داده است. مدیر عامل اپل در این مصاحبه، از پیش‌بینی‌های خود درباره بازار تبلت‌ها، محصولات بسیار اندرویدی و ایجاد روشی برای خرید سریع آن‌چه که نیاز دارید، صحبت کرد. در طول مصاحبه، آقای تیم کوک پیش‌بینی خود را درباره زمان سبقت گرفتن بازار تبلت‌ها از بازار رایانه‌های خانگی، نشان داد. وی همچنین گفت : « بازار تبلت‌ها بخشی از بازار تلفن‌های هوشمند بوده که فقط محصولات بیش‌تری دارد … من همیشه گفته‌ام که تبلت‌ها به زودی خواهند توانست از رایانه‌های خانگی (PC)، سبقت بگیرند. واضح است که ما، 24 ماه از زمان چنین رخدادی دور هستیم!»
هنگام صحبت کردن مدیر عامل اپل از اندروید گوگل، نسخه‌های متعدد این سیستم عامل را نشانه رفته و نصب نسخه‌های متفاوت اندروید را یک ویژگی ناامید کننده برای پلت‌فرم گوگل، توصیف کرده است. به نظر وی، استفاده از سیستم عامل اندروید در حال حاضر، همانند استفاده از یک ابزار مبتنی بر نسخه 3 سیستم عامل iOS می‌باشد. آقای کوک، همچنین درباره سنسور تشخیص اثر انگشت آی‌فون 5S، صحبت کرده و خرید محصولات را با آن، لذت بخش توصیف نموده است. این ویژگی به شما اجازه خواهد داد تا بتوانید با استفاده از اثر انگشت خود به خرید در فروشگاه‌ و استورهای متفاوت مشغول شوید. فناوری تشخیص اثر انگشت، سبب می‌شود تا امنیت کاربران افزایش بیابد. تیم کوک افزود: « اولین باری است که شما می‌توانید با انگشت‌تان چیزی بخرید، این باحاله!»
اگرچه واکنش منفی تیم کوک نسبت به اندروید و محبوبیت‌اش، کاملا منطقی است اما چرا مدیرعامل اپل به جای ایجاد فناوری‌های بدیع و تمرکز برروی محصولات خود، سعی دارد جنگ روانی را بر علیه دیگر سازندگان راه بی‌اندازد؟! آیا این اقدام اپل اخلاقی است؟! آیا اپل و محصولاتش، به زودی طعم شکست را خواهند چشید؟! آیا نفس‌های یکی از محبوب‌ترین سازندگان تلفن هوشمند در ایالات متحده آمریکا، به شماره افتاده است؟!

2 در مورد “درخشش بازار تبلت‌، به شماره افتادن نفس‌های PC را به تصویر می‌کشد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH