پتنت جدید سرفیس‌فون مایکروسافت نمایانگر یک طرح مفهومی 360 درجه‌ای است

آخرین پتنت ارائه شده از سوی مایکروسافت جزئیاتی را در مورد گوشی سرفیس‌فون/اندرومدا این شرکت با لولای 360 درجه‌ای آشکار می‌کند. این پتنت بیانگر جزئیاتی در مورد طراحی 360 درجه‌ای و دلایل پشت پرده برای توسعه دستگاهی با نمایشگر دوگانه است. مایکروسافت توضیح داده که:

در کنار این قابلیت‌های پیشرفته، درخواست برای صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر جهت ارائه تجربه کاربری پربارتر نیز مطرح شده است. اندازه نمایشگر گوشی‌های موبایل تا اندازه‌ای افزایش پیدا کرده که اکنون تقریبا تمام فضای سطح قابل مشاهده گوشی را به خود اختصاص داده‌اند. افزایش ابعاد نمایشگرها بیش از میزان مشخصی مستلزم افزایش ابعاد گوشی است و این امری مطلوب محسوب نمی‌شود؛ زیرا کاربران تمایل دارند که بتوانند گوشی‌های تلفن همراهشان را به‌راحتی در دستان خود گرفته و یا در پیراهن یا جیب شلوار خود قرار دهند.

مایکروسافت ادامه داده که:

در نتیجه دستگاه‌هایی با صفحه نمایش دوگانه محبوب‌تر می‌شوند. با یک دستگاه مجهز به نمایشگر دوگانه، گوشی تلفن همراه یا تبلت می‌تواند در وضعیت باز و گسترش‌یافته قرار بگیرد که در این شرایط هر 2 نمایشگر در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت؛ به گونه‌ای که کاربر احساس می‌کند که گویی با صفحه نمایشی یکپارچه سروکار دارد. با بستن گوشی، دستگاه حالتی فشرده شده به خود گرفته و با هدف محافظت از صفحه نمایش، 2 نمایشگر گوشی در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. در وضعیت کاملا باز شده، نمایشگرهای دوگانه می‌توانند پشت به پشت هم قرار بگیرند که در این حالت به‌منظور مشاهده محتوای نمایشگرها در جهت‌های مخالف با یکدیگر، کاربران بایستی گوشی خود را جابه‌جا نمایند.

این پتنت همچنین در مورد مکانیزم لولای 360 درجه‌ای و ویژگی free-stop گوشی اندرومدا توضیح می‌دهد. لولاها مزایای فراوانی را به همراه دارند. در اصل، اجزای اتصالی انعطاف پذیر در کانال‌های لوله‌ای لولاها قرار می‌گیرند و با چرخش 360 درجه‌ای دستگاه، در فضای سطحی گوشی با نمایشگر دوگانه گسترده نخواهند شد (یا کم‌ترین میزان گستردگی را خواهد داشت).

علاوه‌بر این، با پیچاندن پیچ موجود در فضای خارجی دستگاه به راحتی می‌توان اجزای اتصال انعطاف‌پذیر را محکم کرد. همچنین لولای اصطکاکی می‌تواند به دستگاه این امکان را بدهد تا در هر موقعیتی از دوران 360 درجه‌ای خود ثابت شود. مکانیزم‌های عملکرد لولا و لولاهای اصطکاکی می‌توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا به‌صورت هم‌زمان هر 2 ویژگی را ارائه نمایند.

به‌نظر می‌رسد که گوشی سرفیس‌فون یا اندرومدا ایده‌ای امیدوارکننده است. چند ماه پیش شرکت ZTE اسمارت‌فون اکسون M را عرضه کرد که یک گوشی تاشو بود و می‌توانست در وضعیت موبایل یا تبلت قرار بگیرد و پاسخ‌های خوبی نیز از منتقدان دریافت کرد. آیا شما احساس می‌کنید که آینده اسمارت‌فون‌ها در گوشی‌های تاشو خواهد بود؟

5 در مورد “پتنت جدید سرفیس‌فون مایکروسافت نمایانگر یک طرح مفهومی 360 درجه‌ای است”

  1. شرکت مایکروسافت که با لب تاب سرفیس رو همه رو کم کرد امیدوارم گوشیش هم به همون قدر خوب و عالی باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH