دلیل اصلی کند شدن آی‌فون، باتری آن است!

تمام گوشی‌ها با گذشت زمان از سرعت‌شان کاسته می‌شود؛ همان‌طور که سخت‌افزار آن‌ها قدیمی‌تر و در مقابل نرم‌افزارشان جدیدتر می‌شود، اما این امر کاملا اجتناب‌ناپذیر است. اگر از کابران آی‌فون هستید احتمالا دلیل دیگری نیز برای کند شدن سرعت تلفن‌همراه‌تان وجود دارد و آن چیزی نیست جز باتری. در ادامه این مطلب به تاثیر باتری بر کند شدن آی‌فون‌ و آن‌چه که شما می‌توانید انجام دهید می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

عملکرد اپل در سلامت باتری کاهش یافته و این موضوعی است که به تائید این کمپانی نیز رسیده است. هرچه که از عمر باتری می‌گذرد میزان سلامت آن نیز کاهش می‌یابد و با گذشت زمان میزان کمتری از شارژ را نگه می‌دارد؛ به‌عنوان مثال اگر قبلا تا 12 ساعت شارژ خود را حفظ می‌کرد حال در شرایط مشابه این مقدار به 8 ساعت می‌رسد. این موضوع کاملا طبیعی است و برای هر وسیله‌ای که دارای یک باتری لیتیوم‌یون باشد؛ مانند گوشی، لپ‌تاپ، تبلت و حتی ابزارهای دیگر مانند ساعت‌های هوشمند، اتفاق می‌افتد.

البته برخی کارها مانند اجتناب از تخلیه کامل و نیز دور نگه داشتن آن از گرما و سرما را می‌توانید برای طول عمر بیشتر باتری دستگاه خود انجام دهید، اما در نهایت این اتفاق برای هر باتری اتفاق خواهد افتاد.

مشکلی که به تازگی در گوشی‌های چند نسل گذشته آی‌فون کشف شده این است که عملکرد و سرعت آی‌فون هنگام بروز چنین اتفاقاتی کاهش می‌یابد و به جای این‌که فقط عمر باتری کمتری داشته باشد، گوشی نیز به‌طور غیر منتظره‌ای دچار مشکل می‌شود.

اپل در بیانیه‌ای گفت:

هدف ما ارائه بهترین تجربه برای مشتریان است که شامل عملکرد کلی و طول عمر دستگاه‌های ما می‌شود. باتری‌های لیتیوم‌یونی کمتر توانایی انجام درخواست‌های کنونی کاربران را دارند، یا شارژ باتری کم است و یا با گذشت زمان از بین می‌روند و این موضوع می‌تواند باعث بی‌نظمی دستگاه برای محافظت از قطعات الکترونیکی آن شود.

سال گذشته ما یک ویژگی برای آی‌فون 6، 6s و SE در راستای خنثی کردن این مشکل در شرایط خاص و جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی آن منتشر کردیم و در حال حاضر نیز این ویژگی را به آی‌فون 7 با iOS 11.2 افزوده‌ایم و قصد داریم آن را در محصولات آینده‌مان هم استفاده کنیم.

به عبارت دیگر، هنگامی‌که عملکرد باتری گوشی شما کاهش می‌یابد، سرعت پردازشگر شما نیز کم می‌شود و این به خاطر طراحی در نظر گرفته شده برای گوشی‌های آی‌فون است.

چگونه می‌توانیم متوجه شویم که آیا گوشی ما هم تحت تاثیر این آسیب است یا نه؟

برای دانستن این‌که آیا تلفن شما تحت تاثیر این پدیده است، می‌توانید یک برنامه‌ به نام Geekbench برای گوشی خود دانلود کنید. برنامه را اجرا کرده، گزینه CPU را انتخاب کنید، سپس روی پیوند Run Benchmark ضربه بزنید.

شما یک صفحه نتایج مانند این را دریافت خواهید کرد:

در اینجا نمرات ایده‌آل برای گوشی‌های تحت تاثیر به شما ارائه می‌شود:

iPhone 6 and 6 Plus: 1620

iPhone 6s, 6s Plus, and SE: 2500

iPhone 7: 3500

اگر امتیاز مربوط به گوشی شما به‌طور قابل توجهی پایین‌تر از میزان گفته شده باشد، این احتمال وجود دارد که عملکرد CPU گوشی به دلیل مشکل باتری دچار ضعف شده است. لازم به ذکر است؛ این برنامه رایگان نبوده و نیازمند پرداخت وجه است. همچنین دقت کنید این احتمال برای گوشی‌هایی که بیش از دو سال از تولید آن‌ها می‌گذرد، بیشتر است.

نکته: هنوز معلوم نیست که آیا مدل‌های Plus نیز از این موضوع تاثیر می‌گیرند یا خیر، چرا که اپل اظهار نظر مبهمی در این خصوص داشته است. قاعدتا، مدل‌های پیش از آی‌فون 6 نباید تحت تاثیر این مشکل قرار گیرند.

جایگزین کردن باتری جدید، جان تازه‌ای به آن می‌بخشد

اگر گوشی شما در نتیجه کاهش طول عمر باتری ضعیف شده باشد، جایگزین کردن یک باتری جدید، گوشی شما را سرحال می‌کند. با این کار نه تنها یک باتری با طول عمر بالاتر دریافت خواهید کرد بلکه شاهد افزایش سرعت آن به شکل چشم‌گیری خواهید بود.

جایگزین کردن باتری جدید آسان است؛ کافی است گوشی خود را به فروشگاه‌های مجاز اپل ببرید و از آن‌ها بخواهید این کار را برای شما انجام دهند.

شاید بسیاری از کاربران خرید یک گوشی جدید را به تعویض باتری ترجیح دهند اما کار منطقی‌تر این است که با پرداخت هزینه‌ای نسبتا بالاتر، آن را تعویض کنید تا مانند روزهای اول بتوانید از آن استفاده کنید.

8 در مورد “دلیل اصلی کند شدن آی‌فون، باتری آن است!”

  1. از من هفت پلاسه اصلا راضی نیستم دیر شارژ میشه زودم خالی نمیتونم اعتماد کنم با ۶۰ درصدش سه ساعت بیرون برم پشیمونم پشیمون ایفونو باید صفر بخری فقط

    2
    6
  2. ترفند جالبیه برای تشویق به خرید محصولات جدید و گران. خط قرمز اپل روان بودن محصولاتش بود اما مثل اینکه بخاطر منافع شرکت داره نادیده گرفته میشه. اگر قرار باشه به مرور زمان گوشی کند شه که میشه مثل اندروید.

    3
    12

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH