5 گوشی برتر سال 2017 از لحاظ صدا را بشناسید

یکی از بخش‌هایی که کاربران علاقه زیادی به آن دارند، صدا و به‌طور کلی ویژگی‌های صوتی اسمارت‌فون‌ها بوده که کمپانی‌های سازنده تمایل چندانی به آن نشان نمی‌دهند!

اچ‌تی‌سی سال‌هاست در بخش صوتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و ال‌جی نیز چند وقتی می‌شود که در پرچمداران سری V خود توجه زیادی به این موضوع می‌کند. برخی نیز همچون سونی با اینکه ید طولایی در صنعت موسیقی دارند اما در اسمارت فون‌هایش مورد خاصی را نمی‌بینیم! در این بین بد نیست به سامسونگ هم اشاره کنیم که معمولا علاقه‌ای به استفاده از اسپیکر استریو ندارد!

سال 2017 برای ال‌جی و اچ‌تی‌سی بسیار خوب شروع شد، هواوی نیز سعی داشت تا خودش را در دل بزرگان جا دهد اما به موفقیت‌های چندانی دست نیافت. بعد از معرفی 14 گوشی‌ برتر سال 2017 و همچنین بهترین مدل‌ها از لحاظ دوربین و همچنین خلاقیت، این‌بار تصمیم گرفتیم تا بهترین گزینه‌ها از لحاظ صدا و ویژگی‌های صوتی را به شما معرفی کنیم.

نکته: ملاک ما برای انتخاب، ویژگی‌های صوتی گوشی‌ها، مجهز بودن به جک هدفون و همچنین هدفون‌های عرضه شده همراه با دستگاه است تا شما را از نمونه‌های جانبی بی‌نیاز کند. این نکته را هم در نظر بگیرید که انتخاب‌ها از میان 14 گوشی برتر سال 2017 و یا برادران دوقلوی‌شان بوده‌اند!


ال‌جی V30

گوشی هوشمند ال‌جی V30

پرچمدار سری V ال‌جی هم‌اکنون بهترین گزینه برای علاقه‌مندان به موسیقی محسوب می‌شود. اگرچه این دستگاه به اسپیکر استریو مجهز نشده اما صدای تولیدی آن از کیفیت بالایی برخوردار بوده و بلندی آن در حد و اندازه‌های خودش قابل قبول است. دلیل انتخاب این مدل به عنوان بهترین نمونه بازار از لحاظ صوتی، به خروجی صدای آن باز می‌گردد. جایی که ال‌‌جی پرچمدارش را به DAC‌ چهارگانه مجهز ساخته، در ساختش با کمپانی B&O همکاری داشته و همچنین یک هدفون فوق‌العاده را با آن عرضه کرده است. ضمن اینکه در هنگام فیلم‌برداری به قدری برای شما صدا را خوب ضبط و سپس پخش می‌کند که بی‌نیاز از رکوردرهای حرفه‌ای می‌شوید! دیگر از یک گوشی بخت برگشته چه می‌خواهید؟!


اچ‌تی‌سی U11

اچ‌تی‌سی U11 پلاس

مسلما زمانی‌که صحبت از کیفیت صوتی گوشی‌های هوشمند می‌شود، نام اچ‌تی‌سی به ذهن‌ها خطور می‌کند. پرچمدار جدید این کمپانی نه تنها طراحی خاصی دارد بلکه یکی از بهترین گوشی‌های سال از لحاظ صدا نیز محسوب می‌شود. اسپیکرهای استریوی این گوشی از کیفیت بسیار خوبی بهره‌مند بوده هرچند که صدای آن‌ها خیلی بلند نیست! با اینکه اچ‌تی‌سی هم قید جک استاندارد صدا را زده اما همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای گوش دادن به موسیقی از طریق هدفون است؛ به‌خصوص زمانی که بدانید یک هدفون بسیار خاص USonic نیز همراه با این مدل عرضه می‌شود. یادتان نرود که U11 به DAC نیز مجهز شده است.


آی‌فون X

باز هم در جمع بهترین‌ها، نام یکی از گوشی‌های ساخت اپل می‌درخشد. آی‌فون X یکی از خاص‌ترین محصولات اهالی کوپرتینو بوده که در رتبه سوم بهترین گوشی‌های سال از لحاظ ویژگی‌های صوتی جای گرفته است. این مدل به اسپیکر استریو مجهز بوده و کیفیت صدای بسیار بالایی را به کاربر ارایه می‌دهد. آی‌فون X نیز همچون پرچم‌دار اچ‌تی‌سی، فاقد جک استاندارد صداست اما نمی‌شود از خروجی صدای بسیار خوب آن گذشت. صدا در هدفون با کیفیت و بلند به گوش رسیده و حتی می‌توانید روی هدفون موجود در جعبه آن نیز حساب کنید (بررسی آی‌تی‌رسان).


نوکیا 8

نوکیا مدتی می‌شود که دوباره وارد میدان شده و قصد دارد عرصه را بر رقبا تنگ کند. پرچمدار این کمپانی که نوکیا 8 نام گرفته، به یک اسپیکر در بخش زیرین خودش مجهز است و برخلاف سایر مدل‌ها از صدای بلند و نسبتا با کیفیتی نیز بهره‌ می‌برد. خروجی صدا در این گوشی عالی‌ست. صدای تفکیک شده با بیس خوب در گوش‌تان پخش خواهد شد و بر خلاف برخی رقبا در این گوشی، جک استاندارد صدا نیز دیده می‌شود تا بتوانید از هدفون‌های قدیمی خودتان هم بهره ببرید.


سامسونگ گلکسی نوت 8

گلکسی نوت 8 سامسونگ تنها به یک اسپیکر مجهز بوده و خبری از نمونه استریو در آن نیست. در حالی‌که کیفیت صدای این محصول مطلوب بوده ولی نباید انتظار زیادی از بلندی آن داشته باشید. با این‌ حال نوت 8 از خروجی صدای خوبی بهره‌ می‌برد و قید جک استاندارد صدا را هم نزده است؛ بنابراین می‌توانید از هدفون‌های قبلی خودتان برای شنیدن موسیقی بهره‌مند شوید. فراموش نکنید که همراه با این گوشی یک هدفون بسیار خوب و باکیفیت از برند AKG هم عرضه می‌شود (بررسی آی‌تی‌رسان).

12 در مورد “5 گوشی برتر سال 2017 از لحاظ صدا را بشناسید”

  1. فقط سونی!!!! خخخخ خدایا این برندهای چینی ازکجاپیداشون شد درزمینه کیفیت هدفون واسپیکر واااای

    1
    1
  2. سلام خسته نباشید.
    من اس ۸پلاس دارم واقعا صداش حرف نداره یعنی واقعا تو بهترینا نیست؟؟؟؟؟؟؟

    2
    1
  3. آقا مجتبی عزیز ممنون از پستهای خوبت اما یه مطلب هست اونم این که بلندی و کیفیت صدای خروجی و هدفون هواوی میت 10 پرو از آیفون ایکس و سامسونگ نوت 8 بیشتره تقریبا تو تمام بررسی های داخلی و خارجی اینو گفتن لطفا به قول فیلم خوب بد جلف اینو همه میدونن همه . . ممنون و موفق باشید .

    1. مجتبی مسکینی

      ممنون از لطفتون
      در ابتدای مقاله هم گفتیم که ملاک ما برای انتخاب چی هست
      برخی قابلیت‌ها هستند که اگه همه رو در کنار هم قرار بدین می‌تونید تجربه خوبی از لحاظ صدا داشته باشید فقط میزان بلندی اون ملاک نیست
      میت 10 پرو جک استاندارد صدا نداره! هدفونی که همراه اون عرضه میشه اصلا در حد و اندازه‌های یک گوشی میان‌رده هم نیست! حتی هواوی تبدیل USB C‌ به جک 3.5 رو در جعبه گوشی قرار نداده و باید از بیرون تهیه کنید! منکر صدای بلند در خروجی اون نمی‌شیم اما کیفیت آنچنان بالایی نداره تا جایی که نمی‌تونید صدا رو تا انتها بالا ببرید. همه این‌ها موجب شده که این گوشی از لحاظ صدا جز بهترین‌های سال نباشه

  4. میت 10 رو ازقلم ننداختی؟
    صدای فوق العاده به همراه جک استاندارد.
    استفاده از اسپیکر مکالمه برای تولید صدای بهتر
    هندزفری باهاش معمولی هست اما با هندزفری مرغوب خروجی عالی میده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH